• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

رویکرد نوین شرکت صنعت فولاد شادگان در ایجاد ثروت

  • کد خبر : 41269
  • 13 اسفند 1402 - 6:50
رویکرد نوین شرکت صنعت فولاد شادگان در ایجاد ثروت
مدیر پروژه «AIron PAx» در شرکت صنعت فولاد شادگان گفت: فولاد شادگان، نخستین شرکتی است که هوش مصنوعی ساخت داخل را جهت پایش و بهینه‌سازی تولید آهن اسفنجی مورد استفاده قرار می‌دهد و در فاز بعد، در کنترل خط تولید نیز به‌ کار خواهد گرفت.

مدیر پروژه «AIron PAx» در شرکت صنعت فولاد شادگان گفت: فولاد شادگان، نخستین شرکتی است که هوش مصنوعی ساخت داخل را جهت پایش و بهینه‌سازی تولید آهن اسفنجی مورد استفاده قرار می‌دهد و در فاز بعد، در کنترل خط تولید نیز به‌ کار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت صنعت فولاد شادگان، هاجر قنبری با بیان اینکه ایده اجرای طرح مذکور از دو سال پیش، مطرح و با حمایت کامل مدیرعامل این شرکت از هشت ماه پیش آغاز شد، عنوان کرد: جذابیت استفاده از هوش مصنوعی در صنایع، همواره توسعه‌دهندگان را به سوی ایده‌هایی سوق می‌دهد که با معجزه داده و از طریق الگوریتم‌های قدرتمند تحلیل آن، برای صنعت ایجاد ثروت و ارزش افزوده و در پیشبرد اهداف کشور اثربخش عمل کند. بنابراین تصمیم بر آن شد که ما نرم‌افزار بومی هوش مصنوعی را برای خط تولید آهن اسفنجی شرکت صنعت فولاد شادگان طراحی کنیم و بسازیم.

 وی، پیشگیری زودهنگام از افت کیفی آهن اسفنجی، امکان انجام اقدامات کنترلی بیشتر روی کیفیت محصول، مدیریت خط تولید در صورت اختلال در پارامترهای ورودی فرایند مانند قطع برق و بهینه‌سازی کالیبراسیون سیستم‌ها افزون بر تشخیص زودهنگام باگ‌های سیستم را از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح برشمرد و افزود: تمام این موارد موجبات افزایش ایمنی سرمایه‌های انسانی، حفظ سلامت فیزیکی خط تولید و خلق ثروت را فراهم می‌آورند.

مدیر پروژه «AIron PAx» در شرکت صنعت فولاد شادگان، اطلاعات فرایندی این شرکت را منبع اصلی ایجاد پایگاه داده این نرم‌افزار دانست و با اشاره به اینکه برخی از کارکنان فولاد شادگان به عنوان نقطه ارتباطی و ارائه‌دهنده داده‌ها انتخاب شدند، یادآور شد: کارشناسان ما با این افراد با تعاملی مثبت و هم‌سو، داده‌های واقعی را گردآوری کردند و این نقطه رسیدن به یک زبان مشترک با شرکت صنعت فولاد شادگان بود.

قنبری تصریح کرد: پس از دسترسی به داده‌ها، شاخص‌های خوبی در خصوص نحوه عملکرد شرکت صنعت فولاد شادگان مبتنی بر تحلیل داده‌ها به دست آمد. به دلیل حجم بالا و تنوع داده‌ها، شناسایی داده‌های مناسب در دستور کار قرار گرفت و پس از این غربالگری، به داده‌های ایده‌آلی برای تحلیل رسیدیم و هم‌زمان، نرم‌افزارهای قبلی موجود را بومی‌سازی کرده و در کنار نرم‌افزار هوش مصنوعی قرار دادیم. خوشبختانه یکپارچه‌سازی موفقیت‌آمیزی صورت پذیرفت و به گواه کارشناسان خبره شرکت صنعت فولاد شادگان، اطلاعات گران‌بهایی در پی تحلیل‌های مستمر به شرکت ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از این دستاورد، در صورت صلاحدید مدیریت ارشد فولاد شادگان، نرم‌افزار را برای کنترل فرایند تولید توسعه خواهند داد و افزون بر پایش و ارائه پیشنهادات اصلاحی، در کلیه بخش‌ها تسری داده و سیستم را به صورت جامع به سوی کارآمدی و توسعه علوم روز در صنعت فولاد سوق خواهند داد.

مدیر پروژه «AIron PAx» در شرکت صنعت فولاد شادگان پیش‌بینی ویژگی‌های محصول، پیشنهاد پارامترهای تولید و موازنه‌های جرم ‌و انرژی در فرایندهای تولید را سه ویژگی عمده نرم‌افزار دانست و اظهار داشت: ایده‌های جدیدی برای توسعه کابرد هوش مصنوعی در سایر بخش‌ها وجود دارد که در مرحله تهیه طرح پیشنهادی است و با توجه به تاکید مدیر فولاد شادگان بر به پرواز درآوردن فکر و استفاده از خلاقیت در روزآمدسازی سایر فرایندها، امکان توسعه نرم‌افزارهای هوش مصنوعی بیشتری در این مجموعه صنعتی پویا به زودی فراهم خواهد آمد.

قنبری در پایان ضمن تقدیر از اعضای این تیم متشکل از خانم‌ها حانیه عباسی و مینا غلامی، استفاده از توانمندی‌های توسعه‌دهندگان داخلی متخصص و خوش‌فکر را دلیل اصلی تسهیل دسترسی و پایداری فرایند ارائه خدمات دانست و از اعتماد مدیران ارشد شرکت صنعت فولاد شادگان تقدیر کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=41269

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.