• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان:

رکورد اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شرکت فولاد اکسین شکسته می‌شود

  • کد خبر : 36246
  • 25 آذر 1402 - 6:41
رکورد اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شرکت فولاد اکسین شکسته می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان، امسال را پرکارترین سال این شرکت از نظر مهندسی و اجرای پروژه‌ها دانست و از شکستن رکورد اجرای پروژه‌های توسعه‌ای تا پایان سال خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان، امسال را پرکارترین سال این شرکت از نظر مهندسی و اجرای پروژه‌ها دانست و از شکستن رکورد اجرای پروژه‌های توسعه‌ای تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، بهرنگ اهدایی به تشریح برنامه‌های توسعه‌ای شرکت فولاد اکسین خوزستان پرداخت و گفت: با توجه به اجرای طرح‌های بزرگ، بنیادی و زیرساختی مختلف، امسال را می‌توان سال مهندسی و اجرای پروژه‌های این شرکت نام‌گذاری کرد.

وی مهم‌ترین پروژه شرکت در واحد مهندسی را پروژه احداث مجتمع فولادسازی عنوان کرد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به‌ موقع و خوبی که از سوی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت صورت گرفت، روند اجرای پروژه به خوبی پیش رفته است و پس از انجام مناقصه عمومی در روزنامه‌ها، اسناد پیش ارزیابی ارسال شده و بررسی اسناد و امتیازبندی شرکت‌هایی که اعلام حضور کردند، انجام گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: امیدوار هستیم تا پایان سال جاری، برنده مناقصه و فاینانسور پروژه مشخص شود تا بتوانیم عملیات اجرایی این پروژه بسیار مهم، حیاتی و استراتژیک شرکت را آغاز کنیم. با اجرا و تکمیل پروژه فولادسازی، شرکت فولاد اکسین خوزستان از تامین مواد اولیه بی‌نیاز می‌شود و با توجه به نیاز شرکت به اسلب کیفی و سنگین با ابعاد مورد نظر، میزان تولید ورق‌ها را به یک میلیون و ۵٠ هزار تن در سال می‌رساند.

اهدایی ضمن تشریح پروژه‌های زیرساختی شرکت، مطرح کرد: با توجه به محدودیت برق در تابستان، اجرای پروژه نیروگاه برق ۲٠ مگاواتی به عنوان یکی از پروژه‌های مهم شرکت فولاد اکسین خوزستان در فاز مطالعاتی بوده و مرحله به مرحله در حال پیش روی هستیم؛ همچنین در فاز دوم پروژه نيروگاه، یک نیروگاه ۳٠٠ مگاواتی برای تامين برق کارخانه فولادسازی در برنامه‌های آتی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به پروژه احداث مخازن ذخیره گاز اشاره کرد و گفت: به دلیل محدودیت مصرف گاز در فصول سرد سال و برای آنکه هر دو کوره کارخانه فعال باشند، به منظور جلوگیری از کاهش تناژ تولید ورق در اثر محدودیت مصرف فاز مهندسی و اعلام عمومی این پروژه انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه پنج پروژه مهم زیرساختی در واحد مهندسی در حال انجام است، تصریح کرد: معاونت برنامه‌ريزی و توسعه بر آن است تا پروژه ساخت مخازن ذخیره گاز پیش از زمستان سال آینده به بهره‌برداری برسد و پیش از اعمال محدودیت‌ها، گاز مورد نیاز كارخانه ذخیره‌سازی شود تا در تناژ توليد برنامه‌ريزی شده برای سال آتي خللی ايجاد نشود.

اهدایی ابراز کرد: در حال حاضر هفت پروژه در شرکت فولاد اکسین فعال هستند که موارد مهندسی آن تمام شده و پس از تحویل به واحد اجرای پروژه‌ها، پیمانکاران آن مشخص و در حال انجام هستند. از میان هفت پروژه فعال شرکت، می‌توان به پروژه پست برق اشاره کرد که یک پروژه بسیار استراتژیک و حیاتی برای شرکت فولاد اکسین خوزستان است. این پروژه طبق برنامه‌ریزی در حال انجام بوده و پیش‌بینی می‌کنیم تا ۱۵ ماه آینده آماده بهره‌برداری شود.

وی همچنین پروژه‌های فعال شرکت فولاد اکسین خوزستان را تشریح کرد و گفت: تکمیل پروژه جرثقیل کارخانه عملیات حرارتی، پروژه انبار اسلب در ضلع شمالی کارخانه، پروژه فاز یک ساختمانی، پروژه ورق برگردان مورد نیاز همکاران در واحد بهره‌برداری و فاز یک پارکینگ‌های پرسنل، از جمله پروژه‌های فعال شرکت محسوب می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان در پایان به انجام اقدامات مهندسی ۶ پروژه دیگر علاوه بر هفت پروژه در دست اجرای شرکت اشاره کرد و گفت: تا پیش از آغاز سال جدید، این ۶ پروژه به واحد اجرای پروژه‌ها برای آغاز عملیات اجرایی تحویل داده می‌شوند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=36246

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.