• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

سال ۲۰۲۲، سودآورترین سال در تاریخ شرکت «Nucor» ثبت شد

  • کد خبر : 39396
  • 14 بهمن 1402 - 5:32
سال ۲۰۲۲، سودآورترین سال در تاریخ شرکت «Nucor» ثبت شد
سود خالص شرکت «Nucor» در سال ۲۰۲۲، به هشت میلیارد و ۷۹ میلیون دلار رسید که بالاترین میزان این شاخص در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود.

سود خالص شرکت «Nucor» در سال ۲۰۲۲، به هشت میلیارد و ۷۹ میلیون دلار رسید که بالاترین میزان این شاخص در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود. با وجود کاهش حجم فروش این شرکت در سال ۲۰۲۲، درآمد حاصل از فروش و سود خالص شرکت در مقایسه با سال ۲۰۲۱ رشد پیدا کرد. شرکت «Nucor» قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، انتشارات کربنی خود را در گستره‌های یک و ۲ به میزان ۳۵ درصد بر مبنای سال ۲۰۱۵ کاهش دهد. در حال حاضر انتشارات کربنی شرکت «Nucor» به میزان قابل‌‎توجهی از میانگین جهانی کمتر بوده که علت اصلی آن، استفاده از قراضه در تولید فولاد است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات، شرکت «Nucor»، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده فولاد در آمریکای شمالی است. مقر اصلی این شرکت در شهر شارلوت در کارولینای شمالی آمریکا قرار دارد. شرکت «Nucor» در سال ۱۹۷۲ تاسیس شد و در آن زمان تنها یک کارخانه فولاد داشت. در حال حاضر این شرکت دارای ۲۷ کارخانه تولید فولاد در در ایالات متحده آمریکا و دیگر نقاط آمریکای شمالی است. تعداد نیروی انسانی این شرکت در سال ۲۰۲۲، حدود ۳۱ هزار نفر برآورد شد. محصولات تولیدی این شرکت شامل فولاد خام، محصولات ساخته‌ شده از فولاد و مواد خام است. فولاد خام شرکت «Nucor» به شکل‌های مختلف ورق گرم، ورق سرد، ورق گالوانیزه، صفحه، محصولات طویل، مفتول و شمش تولید می‌شود. ظرفیت تولید فولاد خام این شرکت در سال ۲۰۲۲، حدود ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برآورد شد که ورق ۴۷ درصد، محصولات طویل ۳۲ درصد، سازه‌های ساختمانی ۱۱ درصد و صفحات فولادی ۱۰ درصد از ظرفیت کل را تشکیل می‌دهند. این شرکت همچنین دو واحد تولید آهن اسفنجی با مجموع ظرفیت چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن دارد.

کاهش حجم فروش محصولات شرکت «Nucor» در سال ۲۰۲۲

مجموع حجم فروش فولاد، محصولات ساخته‌ شده از فولاد و مواد خام شرکت «Nucor» در سال ۲۰۲۲ معادل ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود که در مقایسه با سال ۲۰۲۱، حدود ۹.۶ درصد کاهش داشته‌ است. در این میان حجم فروش فولاد ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، حجم فروش محصولات ساخته‌ شده از فولاد پنج میلیون تن و حجم فروش مواد خام دو میلیون و ۳۱۰ هزار تن بود. مواد خام شامل آهن اسفنجی، چدن خام و قراضه‌های آهنی و غیرآهنی است. در سال ۲۰۲۲، حدود ۷۸ درصد فولاد تولیدی این شرکت فروخته‌ شد و باقیمانده آن برای تولید محصولات فولادی توسط خود شرکت مورد استفاده قرار گرفت. بیشترین حجم فروش در سال ۲۰۲۲، مربوط به ورق فولادی با سهم ۳۴ درصد بود. پس از آن محصولات طویل با سهم ۲۴ درصد، بیشترین حجم فروش را به خود اختصاص دادند. در نمودار شماره یک، حجم فروش محصولات این شرکت در سال‌های مختلف نشان داده شده‌ است.

ثبت بالاترین سود شرکت «Nucor» در سال ۲۰۲۲

درآمد فروش شرکت «Nucor» در سال ۲۰۲۲، معادل ۴۱.۵ میلیارد دلار بود که در مقایسه با سال ۲۰۲۱، حدود ۱۴ درصد رشد داشته‌ است. علت اصلی افزایش درآمد فروش در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱، افزایش قیمت محصولات ساخته‌ شده از فولاد است. درآمد فروش محصولات ساخته‌ شده از فولاد در سال ۲۰۲۲، حدود ۵۵ درصد رشد داشت. درآمد فروش فولاد در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ تغییر چندانی نداشت و درآمد فروش مواد خام، حدود ۱۳ درصد کاهش پیدا کرد. سود خالص شرکت «Nucor» در سال ۲۰۲۲ معادل هشت میلیارد و ۷۹ میلیون دلار بود که نسبت به سال ۲۰۲۱، حدود ۱۳.۴ درصد رشد داشته‌ است. در مجموع با وجود کاهش حجم فروش در سال ۲۰۲۲، درآمد فروش و سود خالص این شرکت در این سال افزایش یافت. در نمودار شماره ۲، درآمد فروش و سود خالص این شرکت طی سال‌های مختلف نمایش داده‌ شده ‌است.

در سال ۲۰۲۰ به‌ دلیل شیوع کرونا، درآمد فروش و سود خالص شرکت به کمترین میزان در پنج سال اخیر رسید. درآمد فروش شرکت در سال ۲۰۲۰ معادل ۲۰ میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار بود که در مقایسه با سال ۲۰۱۹، کاهش ۱۱ درصدی داشت. سود خالص این شرکت نیز در سال ۲۰۲۰، حدود ۳۸.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افت داشت.

شرکت «Nucor» به دنبال ثبت کربن صفر در سال ۲۰۵۰

شرکت «Nucor»، یکی از شرکت‌های پیشتاز در زمینه بازیافت قراضه است و بخش اعظم فولاد آن با استفاده از قراضه تولید می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۷.۸ میلیون تن قراضه ناخالص را بازیافت کرد. حدود ۷۷.۳ درصد محتوای محصولات شرکت «Nucor» از قراضه تشکیل شده‌ است. برخی از محصولات این شرکت نیز به‌ طور ۱۰۰ درصد از قراضه ساخته شده‌اند. این شرکت همچنین بیش از ۹۰ درصد غبار تولیدی کوره‌های قوس خود را بازیافت می‌کند. میزان انتشارات کربنی این شرکت در گستره‌های یک، ۲ و ۳، حدود  ۰.۷۷ تن کربن دی‌اکسید به ازای تولید هر تن فولاد است؛ در حالی که این رقم برای واحدهای کوره بلند حدود ۲.۳۲ است.

شرکت «Nucor» قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، انتشارات کربنی خود را در گستره‌های یک و ۲ حدود ۳۵ درصد بر مبنای سال ۲۰۱۵ کاهش دهد. این شرکت جهت کاهش گازهای گلخانه‌ای در نظر دارد سهم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را افزایش دهد. در این راستا، شرکت‌ «Nucor» قراردادهایی را برای خرید انرژی‌های پاک شامل انرژی خورشیدی و انرژی باد امضا کرده‌ است. در حال حاضر حدود ۴۰ درصد انرژی این شرکت از طریق منابع پاک و تجدیدپذیر تامین می‌شود. استفاده از هیدروژن برای تولید آهن احیای مستقیم نیز از برنامه‌های این شرکت جهت کاهش انتشارات کربنی است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39396

نوشته‌های مشابه

09اردیبهشت
محصولات ویژه مباركه در خدمت ارتقای كیفی خودروهای داخلی
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

محصولات ویژه مباركه در خدمت ارتقای كیفی خودروهای داخلی

09اردیبهشت
ریل ذوب آهن، پشتیبان توسعه تجارت كشور
معاون بازرگانی شرکت ذوب آهن اصفهان مطرح کرد:

ریل ذوب آهن، پشتیبان توسعه تجارت كشور

09اردیبهشت
بهینه‌سازی و بهره‌برداری از جرثقیل ۹۰ تنی فولاد مباركه
مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه خبر داد:

بهینه‌سازی و بهره‌برداری از جرثقیل ۹۰ تنی فولاد مباركه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.