• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در معدن آلبلاغ

  • کد خبر : 14027
  • 14 اسفند 1401 - 15:22
سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در معدن آلبلاغ
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: فولاد مبارکه اصفهان در معدن آلبلاغ سرمایه‌گذاری می‌کند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: فولاد مبارکه اصفهان در معدن آلبلاغ سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، امان‌الله حسین‌پور بیان کرد: پس از طی مراحل قانونی، فولاد مبارکه قدرت‌مندترین غول صنعتی کشور به عنوان برنده مناقصه معدن آلبلاغ وارد میدان بهره‌برداری از این معدن می‌شود.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، معدن آلبلاغ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و سودآورترین معادن شهرستان اسفراین پس از تحمل کش‌و‌قوس‌های فراوان در جهت ارائه سوددهی به عموم مردم شهرستان از بهار سال آینده در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود معدن آلبلاغ با ظرفیت تولید سرب و روی، گامی مهم در جهت اشتغال‌زایی و گسترش تجارت در این شهرستان است.

حسین‌پور با بیان اینکه فولاد مبارکه به عنوان اولین و قدرت‌مندترین مصرف‌کننده روی در مناقصه آلبلاغ برنده شد، ابراز کرد: عملیات اجرایی و ساخت کارخانه فرآوری، توسط فولاد مبارکه از سال آینده آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مراحل ابتدایی ورود فولاد مبارکه، مطالعه، اکتشاف، بهره‌برداری و مراحل عملیات اجرایی کارخانه فرآوری به انجام می‌رسد، اظهار کرد: در گام نخست، فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی وارد میدان می‌شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در فاز بعدی بهره‌برداری، پیش‌بینی شده است این کارخانه بیش از چهار هزار میلیارد تومان سرمایه وارد شهرستان اسفراین کند.

حسین‌پور میزان ذخیره معدنی مشخص شده برای معدن آلبلاغ را ۵۰۰ هزار تن سرب و روی با عیار ۳۰ درصد برشمرد و خاطرنشان کرد: در تلاش بودیم تا با استفاده از جذب سرمایه‌گذارهای کلان کشوری، زمینه انتفاع مردم شهرستان از این معدن را فراهم آوریم تا ارزش اقتصادی آن به نفع مردم شهرستان حفظ شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=14027

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.