• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

سرمایه‌گذاری هند در ایجاد کریدور حمل‌ونقل صنعتی

  • کد خبر : 24581
  • 09 مرداد 1402 - 8:08
سرمایه‌گذاری هند در ایجاد کریدور حمل‌ونقل صنعتی
دو منبع آگاه دولتی اعلام کردند که شرکت «Coal India Ltd»، یک بندر تحت مالکیت دولت هند و یک نهاد دولتی فعال در زمینه حمل‌ونقل از طریق آب‌راه‌های هند، در حال بررسی سرمایه‌گذاری تا سقف 120 میلیارد روپیه هند برای ایجاد یک کریدور حمل‌ونقل صنعتی از طریق آب‌راه‌ها در شرق این کشور هستند.

دو منبع آگاه دولتی اعلام کردند که شرکت «Coal India Ltd»، یک بندر تحت مالکیت دولت هند و یک نهاد دولتی فعال در زمینه حمل‌ونقل از طریق آب‌راه‌های هند، در حال بررسی سرمایه‌گذاری تا سقف ۱۲۰ میلیارد روپیه هند برای ایجاد یک کریدور حمل‌ونقل صنعتی از طریق آب‌راه‌ها در شرق این کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، این دو منبع آگاه در روز دوشنبه ۱۷ جولای ۲۰۲۳ عنوان کردند که حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تن محموله و بار را می‌توان تا سال ۲۰۳۰ از طریق این کریدور انتقال داد. به علاوه ایجاد این کریدور، دو بندر در ایالت شرقی اودیسا را از طریق رودخانه «Brahmani» به یکدیگر متصل می‌کند.

این طرح توسط شرکت با مالکیت دولتی «Coal India»، اداره بندر پارادیپ و اداره دولتی فعال در زمینه حمل‌ونقل از طریق آب‌راه‌های هند ارائه و در درجه اول برای انتقال محصولات ساخته‌شده مانند فولاد، آلومینیوم، آهن اسفنجی و کودها استفاده می‌شود.

شرکت با مالکیت دولتی «Coal India»، اداره بندر پارادیپ و اداره دولتی فعال در زمینه حمل‌ونقل از طریق آب‌راه‌های هند، وزارت معادن و وزارت بنادر، کشتیرانی و آب‌راه‌های هند هنوز جزئیات خاص دیگری در رابطه با این طرح ارائه نداده‌اند.

این دو منبع مطلع دولتی که از ذکر نام خود امتناع ورزیدند، بیان کردند که این پروژه با هدف کاهش تراکم و فشار بر زیرساخت‌های خطوط ریلی و جاده‌ای موجود در منطقه‌ای که مملو از معادن و همچنین کارخانه‌های تولید فولاد و کود است، اجرایی می‌شود.

گفتنی است که هزینه‌های حمل‌ونقل از طریق آب‌راه‌ها، تقریبا دو سوم هزینه حمل از طریق خطوط راه‌آهن و نصف هزینه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است. به علاوه، در حال حاضر حمل‌ونقل بخش عمده‌ای از زغال‌سنگ مورد نیاز نیروگاه‌های تولید برق از طریق خطوط ریلی تحت مدیریت دولت هند صورت می‌گیرد.

این کریدور همچنین در انتقال راحت‌تر زغال‌سنگ به تاسیسات تولید برق در برخی از ایالت‌های نسبتا صنعتی جنوبی و غربی هند تاثیرگذار است. لازم به ذکر است که بعضی از تاسیسات تولید برق در برخی از ایالت‌های جنوبی و غربی هند به دلیل کمبود زغال‌سنگ ناشی از در دسترس نبودن خطوط ریلی دچار قطع برق شده بودند.

کریدور مذکور همچنین چهار بنگاه تولیدی و خدماتی صنعتی مهم ایالت اودیسا هند را به هم متصل خواهد کرد. از جمله این بنگاه‌های تولیدی و خدماتی صنعتی مهم، می‌توان به شرکت‌های تولید و توزیع برق و کود مانند «Jindal Steel and Power»، «Adani Enterprises»، «Tata Steel»، «ArcelorMittal» و National Aluminium Co» «NTPC و شرکت تعاونی کود کشاورزان هند «Indian Farmers Fertiliser Cooperative» اشاره کرد.

این منابع آگاه دولتی تاکید کردند که پس از عملیاتی شدن این کریدور، فراخوانی برای حضور شرکت‌های خصوصی و دولتی برای بهره‌برداری از خدمات حمل‌ونقل و باربری ارسال و گزارش تفصیلی این پروژه در چهار تا پنج ماه آینده نهایی خواهد شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=24581

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.