• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
در ماه اکتبر 2023،

سرمایه‌گذار جدید معادن «Mopani Copper» مشخص خواهد شد

  • کد خبر : 31474
  • 26 مهر 1402 - 8:15
سرمایه‌گذار جدید معادن «Mopani Copper» مشخص خواهد شد
انتظار می‌رود دولت زامبیا در ماه اکتبر 2023 تصمیم نهایی خود را در ارتباط با فروش سهام معادن «Mopani Copper» بگیرد و نام سرمایه‌گذار جدید برای دارایی‌هایی که شرکت «Glencore» در سال 2021 خریداری کرده است را اعلام کند.

انتظار می‌رود دولت زامبیا در ماه اکتبر ۲۰۲۳ تصمیم نهایی خود را در ارتباط با فروش سهام معادن «Mopani Copper» بگیرد و نام سرمایه‌گذار جدید برای دارایی‌هایی که شرکت «Glencore» در سال ۲۰۲۱ خریداری کرده است را اعلام کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، پائول کابوسوه، وزیر معادن زامبیا در ابتدا گفته بود که نام سرمایه‌گذار جدید برای فروش سهام معادن مذکور تا پایان ماه جولای ۲۰۲۳ انتخاب خواهد شد.

این منبع آگاه عنوان کرد که روند اطلاع‌رسانی به دلیل پیچیدگی مذاکرات و حضور شرکت «Glencore» به منظور دریافت مطالبات مالی خود به تعویق افتاده است. شرکت «Glencore» از قبل اعلام کرده بود که در مورد فرایند فروش سهام معادن مذکور اظهارنظری نخواهد کرد؛ چراکه دیگر فعالیتی در این معادن ندارد.

شرکت «ZCCM Investments Holdings» با همکاری شرکت «Rothschild & Co» در مورد فروش سهام معادن «Mopani Copper» گفت‌وگوهایی را به منظور دریافت مشاوره انجام داده است.

این منبع آگاه در ادامه اظهار داشت که شرکت «Sibanye Stillwater» به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذار از امارات متحده عربی و فعال در استخراج پلاتین در معادن آفریقای‌جنوبی و شرکت‌های «International Holding Company» و «Zijin Mining Group» در چین، پیشنهادهای سرمایه‌گذاری خود را به دولت زامبیا ارائه کرده‌اند.

آن طور که به نظر می‌رسد، فرایند انتخاب سرمایه‌گذار جدید به اتمام رسیده است و انتظار می‌رود شرکت «ZCCM Investments Holdings» و دولت زامبیا در نهایت در ماه اکتبر ۲۰۲۳ نام این سرمایه‌گذار را رسانه‌ای کنند.

گفتنی است شرکت «ZCCM Investments Holdings» پس از موافقت با پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در قالب بدهی دولت به شرکت «Glencore»، مدیریت معادن «Mopani Copper» را در دست گرفت.

هاکاینده هیچیلما، رئیس جمهور زامبیا به دنبال جذب سرمایه‌گذاران جدید برای معادن «Mopani Copper» به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ مس در آفریقا است و قصد دارد مقدار تولید مس به عنوان یک فلز بسیار مهم در گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید خودروهای الکتریکی را سه برابر افزایش دهد.

خبرگزاری رویترز از شرکت «ZCCM Investments Holdings» خواستار اظهارنظر در خصوص جدول زمانی فروش سهام معادن موردنظر شد که شرکت «ZCCM Investments Holdings» در پاسخ به این سوال، خبرگزاری رویترز را به سخنرانی روز ۲۹ سپتامبر وزیر دارایی زامبیا ارجاع داد که در آن وی، انتخاب سرمایه‌گذار جدید برای معادن «Mopani Copper» را قریب‌الوقوع دانست.

این منبع آگاه عنوان کرد: در میان سرمایه‌گذارانی که شرکت با مالکیت دولتی «ZCCM Investments Holdings» در حال ارزیابی آن‌ها بوده است، شرکت «Sibanye Stillwater» به دلیل تخصص بالا در استخراج برخی از معادن طلا و پلاتین در آفریقای‌ جنوبی، شانس بالاتری نسبت به دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذار دارد.

این منبع تاکید کرد: هم‌اکنون شرکت «Sibanye Stillwater» در حال تنظیم و ارزیابی برنامه‌های مالی خود برای معادن «Mopani Copper» است.

نیل فرونمن، مدیرعامل شرکت «Sibanye Stillwater» ارائه پیشنهاد خود برای خرید سهام معادن «Mopani Copper» در اوایل سال ۲۰۲۳ زا در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تایید کرد و افزود: روند فروش سهام این معادن همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت زامبیا خواستار پایان یافتن فروش سهام معادن «Mopani Copper» و اعلام نام سرمایه‌گذار جدید این معادن است.

لازم به ذکر است که شرکت «Sibanye Stillwater»، وضعیت بسیار مناسبی از لحاظ مالی و سرمایه دارد اما تجربه این شرکت در بخش معدن اندک است. این شرکت تاکنون در رابطه با خرید سهام معادن مذکور شرکت «International Holding Company» اظهارنظری را ارائه نکرده است.

شرکت «Zijin Mining Group» از لحاظ قدرت مالی و همچنین تخصص و تجربه در صنعت معدن وضعیت بسیار مناسبی دارد و شرایط حال حاضر سطح کلان اقتصاد جهانی و وضعیت بلاتکلیف در بخش کالاها می‌تواند تمایل این شرکت به خرید سهام معادن «Mopani Copper» را کاهش دهد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=31474

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.