• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

سه عامل موثر بر روند صعودی قیمت آلومینیوم در کوتاه‌مدت

  • کد خبر : 29052
  • 28 شهریور 1402 - 15:29
سه عامل موثر بر روند صعودی قیمت آلومینیوم در کوتاه‌مدت
افزایش قیمت آلومینیوم می‌تواند فرصت‌ها و خطراتی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند. به راستی عوامل اصلی موثر در افزایش قیمت آلومینیوم بورس فلزات لندن در بازار چیست و این افزایش قیمت چه تاثیری بر تصمیمات سرمایه‌گذاران در کوتاه‌مدت خواهد داشت؟

افزایش قیمت آلومینیوم می‌تواند فرصت‌ها و خطراتی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند. به راستی عوامل اصلی موثر در افزایش قیمت آلومینیوم بورس فلزات لندن در بازار چیست و این افزایش قیمت چه تاثیری بر تصمیمات سرمایه‌گذاران در کوتاه‌مدت خواهد داشت؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، قیمت نقدی آلومینیوم بورس فلزات لندن پس از دو هفته کاهش متوالی در پایان ماه آگوست ۲۰۲۳، دوباره طعم افزایش را چشید. سوالی که در این بین مطرح می‌شود، این است که این روند افزایش قیمت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد روند صعودی قیمت آلومینیوم تا یک دوره کوتاه‌مدت ادامه پیدا می‌کند. ناگفته نماند که چندین عامل تا حد زیادی موجب افزایش اندک اما تدریجی قیمت آلومینیوم شده است. یکی از مهم‌ترین این عوامل، ارائه محرک‌ها و بسته‌های حمایتی توسط سیاست‌گذاران چینی شامل سیاست‌های پولی و مالی برای ایجاد ثبات در بازار املاک این کشور است.

به‌ علاوه، روند صعودی قیمت‌ها به دنبال افزایش نرخ بهره بانکی تعیین شده توسط فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا و به تبع آن کاهش شاخص دلار آمریکا به همراه آغاز فرایند ذخیره‌سازی فصلی، یکی دیگر از عوامل مهم تاثیرگذار در روند صعودی قیمت آلومینیوم در کوتاه‌مدت خواهد بود.

کاهش شاخص دلار آمریکا در بازار آلومینیوم

اخیرا بحث بر سر کاهش شاخص دلار در میان تحلیلگران به راه افتاده است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا همچنان موضع مرتبط با رویکرد انقباضی خود را حفظ کرده است و اعلام کرده که ممکن است برای تقویت ارزش دلار و حفظ نرخ تورم باثبات علی‌رغم اینکه داده‌ها نشان از کاهش سرعت رشد آن دارند، نیاز باشد نرخ بهره بانکی افزایش پیدا کند. در عین حال، اگر مقامات فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا از موضع مبتنی بر رویکرد انقباضی خود کوتاه بیایند، این کار ممکن است فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند.

بر همین اساس احتمالا با افزایش حجم معاملات ناشی از پایان فصل تعطیلات تابستانی و روند صعودی بازار کار ایالات متحده آمریکا، بازارها به طور فزاینده‌ای بی ثبات خواهند شد.

از لحاظ تاریخی، ماه سپتامبر ۲۰۲۳، بدترین ماه برای شاخص‌های اقتصادی اصلی ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود؛ تا جایی که برخی سرمایه‌گذاران از این ماه به عنوان اثر وارونگی بازدهی عرضه و تقاضا یاد می‌کنند.

تاثیر اثر وارونگی بازدهی عرضه و تقاضا بر قیمت آلومینیوم آلیاژ (P1020A) در بازار آمریکا

تاثیر ارائه محرک‌های چین بر افزایش نقدینگی در بازار آلومینیوم

بازار آلومینیوم نسبت به محرک‌های اخیر که توسط مقامات چین ارائه شده، از خود واکنش منفی نشان داده است. در عین حال با افزایش تلاش سیاست‌گذاران دولتی و مدیران محلی کشور چین در راستای افزایش نقدینگی و کسب اعتماد بازار داخلی قبل از سال نو چینی در روز ۱۰ فوریه ۲۰۲۴، ممکن است در این وضعیت تغییراتی ایجاد شود. یکی از محرک‌های مهم که می‌تواند بازار اولیه آلومینیوم چین را تقویت کند، سیاست‌های حمایتی ارائه شده در صنعت املاک با نرخ‌های بهره کاهشی برای ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید خانه است.

تقریبا با اطمینان می‌توان بیان کرد که بازیابی اقتصادی در چین بر روند افزایش قیمت آلومینیوم تاثیر خواهد گذاشت.

تاثیر بازیابی اقتصادی در چین بر روند افزایش قیمت آلومینیوم

تاثیر آغاز فرایند ذخیره‌سازی در انبارها بر افزایش قیمت آلومینیوم

ممکن است فرا رسیدن فصل پیک عرضه و تقاضا و آغاز فرایند ذخیره‌سازی در انبارها، بر افزایش قیمت آلومینیوم تاثیر بگذارد. در این میان، ذکر این مسئله خالی از لطف نیست که حدود ۸۰ درصد از حجم ذخایر انبار آلومینیوم بورس فلزات لندن متعلق به شرکت‌های تولیدکننده در روسیه است. با این حال، مدیران صندوق معاملات فلزات پایه بورس فلزات لندن در آخرین اظهار نظر خود در ماه آگوست ۲۰۲۳ اعلام کرده بودند که قیمت آلومینیوم به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

آنچه از بررسی‌ها می‌توان دریافت کرد، این است که رکود در بازار فروش این فلز می‌تواند بر ادامه افزایش قیمت آلومینیوم در کوتاه‌مدت تاثیرگذار باشد. اگر قیمت آلومینیوم بورس فلزات لندن همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد، پیش‌بینی می‌‌شود که دارندگان موقعیت‌های فروش اقدامات مرتبط با پوشش ریسک را افزایش دهند که منجر به افزایش بیشتر قیمت‌ها خواهد شد.

چشم‌انداز افزایش مجدد قیمت آلومینیوم بورس فلزات لندن

قیمت آلومینیوم بورس آتی شانگهای در ماه سپتامبر ۲۰۲۳، بیش از دو هزار و ۵۰۰ یوان در هر تن افزایش را تجربه کرد و کمترین میزان قیمت آن نیز در اواخر ماه می ۲۰۲۳ و با قیمت ۱۷ هزار و ۱۴۰ یوان در هر تن به ثبت رسید. این افزایش قیمت آلومینیوم را عمدتا می‌توان به انباشت ناکافی موجودی ذخایر در انبارها در فصولی غیر از فصل پیک مصرف نسبت داد.

در عین حال، روند نزولی اختلاف قیمت‌ها و کاهش حجم ذخایر انبارها در کنار احتمال افزایش حجم تقاضای مصرف‌کنندگان برای آلومینیوم را باید در نظر گرفت. از سوی دیگر، موجودی انبارها هم‌زمان با انتظار برای افزایش میزان مصرف آلومینیوم در ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۳ پایین باقی خواهند ماند. در نتیجه، سرمایه‌گذاران بیشتری تمایل به ورود به بازار آلومینیوم پیدا خواهند کرد و قیمت این فلز افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=29052

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.