• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

سیر صعودی قیمت نفت

  • کد خبر : 32927
  • 15 آبان 1402 - 8:20
سیر صعودی قیمت نفت
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه 15 آبان ماه 1402 بازار آسیا، در پی تایید تصمیم عربستان سعودی و روسیه برای تمدید کاهش عرضه اضافی تا پایان سال جاری میلادی، افزایش یافت.

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲، در پی تایید تصمیم عربستان سعودی و روسیه برای تمدید کاهش عرضه اضافی تا پایان سال جاری میلادی، افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۱ درصد افزایش، به ۸۴ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۱ سنت معادل ۰.۵۱ درصد افزایش، در ۸۰ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه ایستاد. هر دو شاخص هفته گذشته، بیش از ۶ درصد کاهش ثبت کرده بودند که دومین کاهش هفتگی متوالی آن‌ها بود.

عربستان سعودی در بیانیه‌ای که از سوی یک منبع در وزارت انرژی منتشر شد، تائید کرد که این کشور به کاهش داوطلبانه اضافی خود به میزان یک میلیون بشکه در روز ادامه می‌دهد که به منزله تولید حدود ۹ میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر است؛ تصمیم ریاض مطابق با پیش‌بینی تحلیلگران بود.

پس از بیانیه عربستان سعودی، روسیه هم اعلام کرد که به کاهش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی خود تا پایان ماه دسامبر ادامه خواهد داد.

همان طور که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند، شرکت آرامکوی سعودی قیمت فروش رسمی گرید نفتی عرب لایت برای ماه دسامبر را برای مشتریان آسیایی تغییر نداد و روند افزایش قیمت پنج ماهه را متوقف کرد؛ قیمت فروش عرب لایت، چهار دلار در هر بشکه بالاتر از میانگین قیمت نفت عمان دوبی ماند.

تحلیلگران موسسه مالی آی ان جی در یادداشتی نوشتند که بازار نفت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴، دچار مازاد عرضه می‌شود و این موضوع کافی است تا عربستان سعودی و روسیه را برای ادامه این کاهش تولید متقاعد کند.

سورو سرکار، تحلیلگر دی بی اس در سنگاپور بیان کرد: بازار در مقطع فعلی، روی ریسک ژئوپلیتیکی زیادی حساب نمی‌کند.

وی با اشاره به ادامه کاهش عرضه و پایان افزایش نرخ‌های بهره و کاهش دلار آمریکا پیش‌بینی کرد نفت برنت در محدوده ۸۰ تا ۸۵ دلار در هر بشکه حمایت خواهد شد.

سرمایه‌گذاران هفته جاری منتظر انتشار آمار اقتصادی بیشتری از سوی چین هستند که دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان به شمار می‌رود. شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز اعلام کرد که شرکت‌های انرژی آمریکایی، تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی را هفته گذشته هشت حلقه کاهش دادند و به ۴۹۶ حلقه رساندند که پایین‌ترین میزان از ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=32927

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.