• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

شروع طلایی در شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان

  • کد خبر : 39645
  • 17 بهمن 1402 - 15:31
شروع طلایی در شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه بزرگ فلوتاسیون مس طلای شادان با بیان اینکه طول دوره بهره‌برداری این پروژه ۲۰ ساله و طول دوره ساخت پروژه دو ساله خواهد بود گفت: مقرر است بعد از اتمام دوره ساخت، ۲۰ هزار تن کنسانتره مس با محتوای ۷۵۰ کیلوگرم طلا را بهره‌برداری کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه بزرگ فلوتاسیون مس طلای شادان با بیان اینکه طول دوره بهره‌برداری این پروژه ۲۰ ساله و طول دوره ساخت پروژه دو ساله خواهد بود گفت: مقرر است بعد از اتمام دوره ساخت، ۲۰ هزار تن کنسانتره مس با محتوای ۷۵۰ کیلوگرم طلا را بهره‌برداری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان، کلنگ‌زنی کارخانه بزرگ فلوتاسیون مس طلای شادان خوسف هم‌زمان با دهه فجر و با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو، استاندار خراسان جنوبی، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع)، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مدیرکل اقتصاد و دارایی، مدیرکل منابع طبیعی استان، فرماندار خوسف، رئیس اتاق بازرگانی استان، رئیس اتاق تعاون استان، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی و جمعی از مسئولان برگزار شد؛ همچنین از پروژه دانش‌بنیان سارت (SART) و واحد تولید مواد اولیه سیانید سدیم این مجموعه بزرگ معدنی و صنعتی رونمایی شد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در این مراسم از کارخانه فلوتاسیون مس و طلای شادان به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه طلای شرق کشور یاد کرد و گفت: در دهه فجر امسال در استان خراسان جنوبی، ۹۱۴ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۸ همت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که ۴۳ مورد آن کلنگ‌زنی شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان تعامل خوبی با یکدیگر دارند و امیدواریم از طریق همین همراهی و هم‌افزایی تا دهه فجر سال ۱۴۰۴، شاهد افتتاح این کارخانه بزرگ باشیم.

محمدرضا موثقی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم عنوان کرد: هشت معدن مهم در استان خراسان جنوبی در حال فعالیت است که این معادن توسط بخش خصوصی و مردم فعال شده و ما فقط حمایت‌کننده هستیم.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی کارخانه فلوتاسیون مس طلای شادان، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم فعالان بخش خصوصی بیشتری را برای استان جذب کنیم. بعد از انقلاب اسلامی، ۲۰ هزار میلیارد دلار در حوزه معدن و صنایع معدنی سرمایه‌گذاری شده است که این عدد را باید با توجه به ظرفیت‌های عظیم معدنی کشور افزایش دهیم. مقادیر هنگفتی در حوزه زیرساخت‌های برق و جاده‌ها سرمایه‌گذاری شده اما هنوز نیازمند توجه بیشتری است.

خداداد غریب‌پور، مدیر‌عامل گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی نیز در این مراسم با قدردانی از حمایت‌های تمام مسئولان و مردم استان به ویژه استاندار خراسان جنوبی، اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی به‌ موقع کارخانه فلوتاسیون مس طلای شادان، بیش از پیش شاهد رشد و توسعه استان خراسان جنوبی و خدمت شایسته به مردم شریف این منطقه باشیم.

وی یادآور شد: اقدامات خود در حوزه اکتشاف به ویژه اکتشاف در عمق بیشتر این معدن را ادامه می‌دهیم و انتظار روزهای روشنی برای این معدن و منطقه داریم. طرح دانش‌بنیان سارت، اقدام فوق‌العاده‌ای بود که همکاران ما در این پروژه انجام داده‌اند.

داود رئیسی، مدیرعامل شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان سرمایه‌گذاری پروژه را نزدیک ۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: زمین پروژه با حمایت و همراهی مسئولان استان و پیرو تفاهم‌نامه استاندار و مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی با سرعت انجام شد و در حال حاضر مطالعات زیست‌محیطی و فنی مهندسی نیز در مراحل نهایی است.

وی، میزان اشتغال‌زایی مستقیم این پروژه را حداقل ۷۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: برای تامین زیرساخت‌هایی مانند برق در منطقه طلایی خوسف، نیاز به حمایت ویژه استان و دولت داریم و بخش خصوصی انتظار دارد که دولت در تامین زیرساخت‌ها در کنار سرمایه‌گذاران باشد و نسبت به انجام وظیفه حاکمیتی در تامین خط برق مورد نیاز معادن طلای خونیک، ماهرآباد، گودکان، هیرد، شادان و مس قلعه‌زری با اهتمام ویژه اقدام کند تا توسعه منطقه و استان با سرعت بیشتری انجام و همچنین موجب گسیل سرمایه‌گذاری در استان غنی از منابع معدنی اما کم‌برخوردار خراسان جنوبی شود.

رئیسی اظهار داشت: حداقل ۶۰ درصد تجهیزات کارخانه فلوتاسیون در کشور قابل ساخت و انجام است که طبعا اولویت شرکت در وهله نخست، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی استان و کشور و به طور کلی حمایت از تولید ملی است.

مدیرعامل شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان از حضور، همراهی و پشتیبانی مالی و معنوی شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی و مدیرعامل این گروه قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با ادامه حمایت‌های این شرکت، پروژه در اسرع زمان و در ایام دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به بهره‌برداری از پروژه دانش‌بنیان سارت برای اولین بار در کشور نیز اشاره کرد و گفت: با بومی‌سازی دانش، این پروژه چند میلیون دلاری صرفا با ۱۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده است. این پروژه در ظرفیت اسمی سالانه حدود ۲۰۰ تن کنسانتره مس با خلوص ۵۰ درصد تولید خواهد کرد.

رئیسی ادامه داد: در پروژه سارت، دانش پیچیده جداسازی مس از طلا که تنها در انحصار ۱۵ کارخانه دنیاست، به دست مهندسان طلای شادان و در یک تلاش دانش‌بنیان بومی‌سازی شد که از تحولات صنعتی این حوزه در کشور محسوب می‌شود.

وی همچنین به افتتاح واحد تولید مواد اولیه سیانید سدیم در این مجموعه صنعتی معدنی اشاره کرد و یادآور شد: ۲۸۰ میلیارد ریال در این واحد سرمایه‌گذاری شده و برای ۲۰ نفر شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39645

نوشته‌های مشابه

09اردیبهشت
تامین بیش از ۹۰ درصد از نیازهای فولاد مباركه از طریق ساخت داخل
رئیس واحد بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه عنوان کرد:

تامین بیش از ۹۰ درصد از نیازهای فولاد مباركه از طریق ساخت داخل

09اردیبهشت
رکوردشکنی‌های پیاپی فولاد هرمزگان در سال جهش تولید
در واحد احیا مستقیم «هرمز» تحقق یافت؛

رکوردشکنی‌های پیاپی فولاد هرمزگان در سال جهش تولید

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.