• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

شرکت فولاد خوزستان؛ متعهد و پیشتاز در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی

  • کد خبر : 39649
  • 17 بهمن 1402 - 5:42
شرکت فولاد خوزستان؛ متعهد و پیشتاز در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی
هم‌زمان با پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، آیین افتتاح جاده قلعه‌چنعان به کانتکس با حضور مدیرعامل، قائم مقامان و معاونان شرکت فولاد خوزستان و همچنین بعضی مقامات استانی برگزار شد.

هم‌زمان با پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، آیین افتتاح جاده قلعه‌چنعان به کانتکس با حضور مدیرعامل، قائم مقامان و معاونان شرکت فولاد خوزستان و همچنین بعضی مقامات استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، امین ابراهیمی در آیین افتتاح جاده قلعه‌چنعان به کانتکس ضمن تبریک ایام دهه فجر، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که در ایام دهه فجر توفیق داشتیم برگ زرینی دیگر در تاریخ آبادانی منطقه ثبت کنیم. در بحث پایداری صنعت، موارد بسیاری مطرح است که مهم‌ترین ملاک آن مسئولیت‌های اجتماعی شناخته می‌شود. شرکت فولاد خوزستان، عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را نقشه‌ راه قرار داده است و عمل به آن را نه از باب مسئولیت بلکه وظیفه می‌داند.

وی ادامه داد: ابعاد عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان در حوزه‌های مختلف گسترده است. در گذشته نه چندان دور، شرکت فولاد خوزستان در ۱۰ کیلومتری شهر بود و امروز شاهد آن هستیم که به واسطه‌ی توسعه‌یافتگی شهر، شرکت در احاطه شهر درآمده است. در حوزه محیط زیست، بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و طرح‌هایی با موضوع بهبود وضعیت محیط زیست و کاهش آلایندگی، همچنان در حال اجرا هستند. در بحث اشتغال پایدار که ارتباط مستقیمی با کیفیت زندگی و امیدآفرینی دارد، شرکت فولاد خوزستان با جمعیت شاغلان بالغ بر ۱۷ هزار نفر نقش کلیدی در منطقه بر عهده دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، علی‌رغم چالش‌های انرژی هیچ‌گاه چرخ صنعت متوقف نشد. مصداق عینی این مسئله، افتتاح بزرگ‌ترین مگامدول آهن اسفنجی کشور  (پروژه زمزم سه) است.

ابراهیمی با بیان اینکه توجه به محیط پیرامون ضامن توسعه پایدار است، عنوان کرد: این نگاه از گذشته تا به امروز در شرکت فولاد خوزستان حاکم بوده است و ما سعی کردیم مسئله‌‌محور حرکت کنيم؛ بدین معنا که مشکلات را شناسایی کرده و با کمک اهالی منطقه و کارشناسان در مسیر رفع آن‌ها حرکت کنیم. ما بنا داریم سالی یک پروژه زیرساختی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی انجام دهیم. سال گذشته به واسطه مجوزی که از هیئت مدیره گرفتیم، مبلغی را برای اصلاح جاده قلعه‌چنعان به کانتکس از محل صرفه‌جویی در بومی‌سازی در نظر گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: جاده‌ قلعه‌چنعان به کانتکس، مصداق تعامل دوسویه شرکت و منطقه و نماد پایبندی فولاد خوزستان به مسئولیت‌های اجتماعی است. در واقع مهم‌ترین وظیفه ما، ایجاد اشتغال پایدار است و از این رو از فرمانده سپاه‌ ولی‌عصر (عج) که پیشنهاد دهنده‌ این پروژه بودند و همراهی استاندار خوزستان، شیوخ منطقه و تک‌تک کارکنان فولاد خوزستان که همت کردند جاد‌ه بر اساس استانداردهای روز دنیا به بهره‌برداری برسد، صمیمانه تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام خضیراوی، امام جمعه شهرستان کارون در این مراسم اظهار داشت: تاثیرگذاری شرکت فولاد خوزستان بر هیچ کس پوشیده نیست. بازسازی و تجهیز مسجد علی‌ ابن ابی طالب (ع) که امروز به مسجد محوری منطقه تبدیل شده است، از کارهای ماندگار این شرکت فولادی است. ساخت درمانگاه تخصصی که بسیاری از نیازهای مردم منطقه را از مراجعه به مراکز درمانی دیگر مرتفع کرد، از دیگر فعالیت‌های شرکت فولاد خوزستان محسوب می‌شود. امروز نیز افتخار داریم در کنار مسئولان استانی، جاده قلعه‌چنعان به کانتکس که تا پیش از این به واسطه‌ مشکلات زیرساختی چالش‌های بسیاری را برای ساکنان و خودروهای عبوری ایجاد کرده بود، افتتاح کنیم.

وی تصریح کرد: بدون‌ شک بعد از این، علاوه بر روان شدن عبور و مرور، شاهد کاهش چشمگیر حوادث رانندگی و تلفات جانی خواهیم بود. شرکت فولاد خوزستان، الگوی مناسبی برای دیگر شرکت‌های تولیدی استان در مسیر رفع محرومیت‌های منطقه است‌ و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مدون و مشارکت کارشناسان و بزرگان منطقه، دیگر شرکت‌ها به همراه فولاد خوزستان، نسبت به احصای مشکلات و نواقص منطقه اقدام کنند و با بهره‌گیری از خرد جمعی، در صدد رفع محرومیت برآیند.

حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان ضمن تبریک ایام دهه فجر و مبعث پیامبر اکرم (ص)، عنوان کرد: امروز به میمنت افتتاح پروژه محرومیت‌زدایی در شهرستان کارون که به همت متخصصان شرکت فولاد خوزستان انجام شده، همه در کنار یکدیگر جمع شده‌ایم و از دست‌اندرکاران این پروژه‌ عمرانی صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم. شرکت فولاد خوزستان علاوه بر اینکه وظایف جاری و معمول خود یعنی تولید پايدار را انجام می‌دهد، همواره در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی پیشگام بوده است.

وی اضافه کرد: شرکت فولاد خوزستان همواره در دو جبهه‌ تولید و مسئولیت‌های اجتماعی قدرتمند ظاهر شده است. هر شرکت و سازمانی در صدد رفع محرومیت و توسعه همه‌جانبه استان و کشور گام بردارد، به وصایای امام و منویات رهبری عمل کرده است.

علی‌اکبر حسینی محراب‌، استاندار خوزستان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از فعالیت‌های شرکت فولاد خوزستان، خاطرنشان کرد: شرکت فولاد خوزستان گام‌های بزرگی در رفع مشکلات منطقه برداشته است. با افتتاح جاده قلعه‌چنعان به کانتکس و فعالیت‌های صورت گرفته، دیگر شاهد رخ دادن حوادث رانندگی شدید نخواهیم بود و امیدواریم برکت فعالیت‌های شرکت فولاد خوزستان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نصیب مردم استان شود.

وی همچنین بر ادامه‌دار بودن این دست از فعالیت‌ها تاکید کرد و افزود: فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی در کنار پرداختن به امر آموزش از طریق هنرستان‌های هم‌جوار، مصداق بارز تعهد مجموعه فولاد خوزستان به محیط پیرامون است. باید این واقعیت را بپذیریم که شرکت فولاد خوزستان، نقشی بی‌بدیل در زندگی مردم منطقه دارد.

علیرضا مخبر‌ دزفولی، قائم‌ مقام مدیرعامل در امور ستادی و‌ مسئولیت‌های اجتماعی در این مراسم اظهار داشت: در رویکرد جدید مدیریت و هيئت مديره دلسوز شركت فولاد خوزستان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، تلاش داریم در کنار فعالیت‌های مقطعی و تسكينی مانند توزیع بسته‌های معیشتی، بسته های آموزشی و…، کارهای اساسی و ماندگاری در خدمت‌رسانی به مردم شریف منطقه و رفع مشكلات آن‌ها انجام دهیم.

وی با اشاره به اصلاح جاده‌های پرخطر در بلوار ۳۰۰ دستگاه، میدان بنکداران و اکنون جاده قلعه‌چنعان به کانتکس که «فولاد راه» نام‌گذاری شده است، اشاره‌ای به بعضی پروژه‌های اساسی و عمرانی شرکت فولاد خوزستان داشت و افزود: برکات و اثرات ساخت و نگهداری ورزشگاه بزرگ‌ شهدای فولاد در کنار فعالیت باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان در حوزه‌های فرهنگی، ورزش، سلامتی و قهرمانی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اشتغال‌زايی و حتی هویت‌بخشی به استان خوزستان غیرقابل اندازه‌گیری است.

قائم‌ مقام مدیرعامل در امور ستادی و‌ مسئولیت‌های اجتماعی تصریح کرد: تیم فوتبال فولاد خوزستان هم‌اکنون بخشی از هویت جمعی مردم خوزستان و یکی از منابع نشاط اجتماعی در استان به شمار می‌آید. ساخت پل فولاد برای رفع مشکلات ترافیکی اهواز و ترمیم آن، ساخت درمانگاه تخصصی در منطقه قلعه‌چنعان، اهدای سالیانه ۱۰۰ سرویس جهیزیه کامل به زوجین کم‌برخوردار ( که امسال به ۱۲۰ جهیزیه رسیده است) و کمک به آزادی زندانیان معسر، بخش دیگری از مواردی بود که وی به عنوان کارهای ماندگار و اساسی شرکت فولاد خوزستان از آن‌ها یاد کرد.

مخبر دزفولی در ادامه به عملکرد شرکت فولاد خوزستان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در دوران سخت کرونا اشاره‌ کرد و گفت: در پیک بیماری کرونا و در شرایط کمبود امکانات بیمارستانی، شرکت فولاد خوزستان در عین پايدار نگه داشتن تولید، اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌ها را به صورت رایگان، تامین و ظرف ۷۲ ساعت، ۱۰۰ تخت بیمارستانی با تجهیزات کامل و دو میلیون سرنگ تزریق واکسن را به مجموعه بهداشت و درمان استان اهدا کرد.

وی در جمع‌بندی بحث مسئولیت‌های اجتماعی در شرکت فولاد خوزستان، یادآور شد: در تمام بحران‌ها از حادثه متروپل آبادان گرفته تا زلزله اندیکا و سیل، ما در کنار مردم بودیم و به این عهد خود با خدا و مردم پایبند خواهیم ماند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39649

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.