• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد:

فولاد هرمزگان، عامل توسعه همه‌جانبه در استان هرمزگان

  • کد خبر : 38570
  • 30 دی 1402 - 8:04
فولاد هرمزگان، عامل توسعه همه‌جانبه در استان هرمزگان
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: شرکت فولاد هرمزگان تحولات بزرگی همچون اجرای طرح‌های توسعه‌ای، حرکت به سمت فولاد سبز و مسئولیت‌های اجتماعی را در استان هرمزگان به وجود آورده و می‌تواند منشا خدمات و عامل توسعه این استان شود.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: شرکت فولاد هرمزگان تحولات بزرگی همچون اجرای طرح‌های توسعه‌ای، حرکت به سمت فولاد سبز و مسئولیت‌های اجتماعی را در استان هرمزگان به وجود آورده و می‌تواند منشا خدمات و عامل توسعه این استان شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، علی آقامحمدی در جلسه مشترک با عطالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، بیان کرد: هر سازمان باید یادگیرنده مبتنی بر نیروهای انسانی باشد و توجه به نیروهای انسانی، سازمان را دائما رو به جلو حرکت می‌دهد. سازمان می‌تواند با برطرف کردن نیازهای اساسی نیروهای انسانی خود، شرایط را برای رشد آن‌ها فراهم سازد.

وی افزود: صنایع بسیاری در استان هرمزگان مستقر هستند اما آثار این صنایع در جامعه کمتر دیده می‌شود؛ چراکه در بحث مسئولیت‌های اجتماعی به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند که مطلوب نیست. با توجه به اینکه شرکت فولاد هرمزگان یکی از صنایع پیشرو در بحث انجام مسئولیت‌های اجتماعی به شمار می‌رود، می‌تواند لیدر توسعه ظرفیت‌های مردمی استان هرمزگان شود؛ اگر صنایع عامل توسعه نباشند، سازمان‌های دولتی کاری از پیش نخواهند برد.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: برای اینکه محیط توسعه زودتر شکل بگیرد و تحولات متناسب با آن ایجاد شود، نخست باید به نیروهای انسانی در استان هرمزگان توجه کرد که در این زمینه می‌تواند مسئولیت‌های اجتماعی به سمت ایجاد مشاغل پردرآمد و متناسب با محیط بندری و دارای آینده مناسب هدایت شود.

آقامحمدی تصریح کرد: نکته دوم این است که برای استقرار جمعیت باید تسهیلاتی در نظر گرفته شود. یکی از تسهیلاتی که می‌توان در نظر گرفت، پاسخگویی به مسکن است. این یعنی داشتن محل اسکان نخستین شرط ایجاد شغل پایدار است؛ بنابراین در صورت امکان باید به بازار مصرف فولاد یعنی ساخت‌‎و‌ساز بیشتر توجه کرد و ساختمان‌سازی به صورت صنعتی در مدت کوتاه با طبقات بالا جهت اسکان را در اولویت قرار داد. این اتفاق باعث می‌شود زمانی که تقاضا برای ایجاد شغل شکل می‌گیرد، بتوان به سرعت به آن پاسخ داد.

وی مطرح کرد: انتظار می‌رود با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، تغییرات محسوسی در شرایط استان هرمزگان رخ دهد و با مستقر بودن صنایع بزرگی مانند شرکت فولاد هرمزگان، این مهم دست‌ یافتنی است؛ همچنین دیگر شاهد مهاجرت از این استان به سمت دیگر استان‌ها نباشیم و ارزش افزوده در همین استان‌ها باقی بماند.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری همچنین در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای و خطوط تولید شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه دنیا به سمت تولید فولاد سبز و کاهش انتشارات کربنی حرکت کرده است، اظهار داشت: حرکت خوبی از سوی شرکت فولاد هرمزگان و نفت ستاره خلیج فارس به سمت استفاده از هیدروژن و تولید فولاد سبز آغاز شده که می‌تواند به صورت گسترده‌تر شکل بگیرد و در تمامی فرایندها به ویژه طرح‌های توسعه آتی جاری شود زیرا در آینده‌ نزدیک در صورتی که میزان تولید انتشار کربنی تولیدکنندگان فولاد بالا باشد، از سوی مصرف‌کنندگان و دولت‌ها مشمول جریمه‌های سنگین خواهند شد و رقابت برای آن‌ها در بازارهای صادراتی با سختی همراه خواهد بود.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: حرکت به سمت تولید فولاد سبز دارای چند مزیت است؛ نخست آنکه صادرات تداوم خواهد داشت و می‌توانیم در این بازار رقابتی فولاد، جزو صادرکنندگان تراز اول قرار بگیریم. دوم اینکه از نظر انرژی استفاده از هیدروژن برای کشور مقرون به صرفه‌تر خواهد بود؛ چراکه بخش زیادی از انرژی مصرفی تولید فولاد با استفاده از گاز طبیعی است و با توجه به عدم مصرف آن، می‌توان گاز طبیعی را ذخیره و یا به سمت دیگر حوزه‌ها هدایت کرد. در نهایت اینکه استفاده از هیدروژن موجب کاهش آلایندگی محیط زیست می‌شود که خوشبختانه شرکت فولاد هرمزگان در این زمینه هم پیشگام است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=38570

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.