• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
نادر رضایی‌منش، مدیرعامل شرکت لعابیران در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

«شلعاب» با سرعت در مسير توسعه مي‌تازد

  • کد خبر : 41599
  • 19 اسفند 1402 - 8:51
«شلعاب» با سرعت در مسير توسعه مي‌تازد
صنعت ساختمان‌سازی يکی از صنايع مهم در جهان به شمار می‌آيد که روند فعاليت آن تاثير مستقيمی بر ميزان مصرف طيف گسترده‌ای از محصولات فلزی و غيرفلزی دارد.

صنعت ساختمان‌سازی يکی از صنايع مهم در جهان به شمار می‌آيد که روند فعاليت آن تاثير مستقيمی بر ميزان مصرف طيف گسترده‌ای از محصولات فلزی و غيرفلزی دارد. از جمله اين محصولات می‌توان به کاشی و سراميک اشاره کرد که به دليل قيمت پايين، نصب آسان و ماندگاری بالا جزو محبوب‌ترين مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان‌سازی هستند. از اين رو با بازيابی اقتصاد‌های بزرگ جهان پس از دوران پسا‌کرونا و افزايش پروژه‌های ساختمان‌سازی، مصرف کاشی و سراميک نيز روند صعودی به خود خواهد گرفت. اهميت بالای اين صنعت باعث شد تا در سند ‌چشم‌انداز ۱۴۰۴ کشور، توسعه صنعت کاشی و سراميک نيز در دستور کار قرار بگيرد و توليد سالانه ۷۰۰ ميليون مترمربع و دو ميليارد دلار صادرات برای کسب جايگاه چهارم جهانی هدف‌گذاری شود. در اين صورت برای تحقق اين امر نياز است که شرکت‌هایی که مواد اوليه مورد نياز فعالان صنعت کاشی و سراميک را تامين می‌کنند نيز همگام با آن‌ها رشد کنند. شرکت لعابيران به عنوان يکی از برندهای مطرح در اين صنعت همواره سعی می‌کند تا با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، ميزان توليدات خود و تنوع آن‌ها را افزايش دهد. در همين راستا، خبرنگار پايگاه خبری و تحليلی «فلزات آنلاين» گفت‌وگویی با نادر رضایی‌منش، مديرعامل شرکت لعابيران تدارک ديده است که متن کامل آن را در ادامه خواهيد خواند:

در ابتدا توضيحاتی در خصوص تاريخچه و زمينه فعاليت شرکت لعابيران ارائه بفرماييد.

شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین به عنوان یکی از هلدینگ‌های تخصصی در حوزه معدن و صنایع معدنی، همواره با رویکرد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مختلف به دنبال افزایش سودآوری برای سهام‌داران و ذی‌نفعان خود و کاهش ریسک‌های احتمالی است. در همین راستا این هلدینگ با سرمایه‌گذاری ۴۳٫۲۰ درصد سهام «شلعاب» را از آن خود کرده است. شرکت لعابیران فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ در ۲۵ کیلومتری شهر شیراز با ظرفیت اسمی حدود ۲۹ هزار تن در زمینی به مساحت ۹ هکتار که تمامی آن به امکانات تولیدی اختصاص یافته است، آغاز کرد. این شرکت با بیش از ۴۰ سال سابقه و تجربه به عنوان یک برند معتبر کیفی در میان لعاب‌سازان در صنعت سرامیک کشور فعالیت دارد و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای همگام با به‌روزرسانی تکنولوژی کوره‌های ثابت و دوار، امکان تولید انواع فریت، لعاب، انگوب، پودر چاپ، رنگ متالیک، لوستر، وتروزا، شوگر، لعاب‌های پولیشی و گرانیلیای پولیشی در شرکت لعابیران وجود دارد. شایان ذکر است که در سال ۱۴۰۲ مفتخر به دریافت تاییدیه دانش‌بنیان برای سه محصول نوآور شده‌ایم و با در اختیار داشتن آزمایشگاه مجهز و بهره‌گیری از کارشناسان مجرب، ضمن ارائه خدمات فنی و مهندسی، کلیه نیازهای مشتریان را تامین می‌کنیم. مشتریان شرکت لعابیران همواره از باکیفیت‌ترین و معتبرترین کارخانجات تولیدکننده و صادرکننده کاشی و سرامیک کشور هستند؛ به همین دلیل این مجموعه در تولید و کیفیت محصولات بهترین برندهای صنعت کاشی و سرامیک در بازارهای داخلی و خارجی نقش مهمی را ایفا می‌کند. علاوه‌براین، شرکت لعابیران اولین صادرکننده لعاب در ایران است و امکان تولید و صادرات انواع لعاب سرامیک به کشورهای مختلف را دارد که در همین راستا در سال ۱۴۰۱ موفق به صادرات ۱۷۵ تن از محصولات خود به کشور سوریه شدیم. گفتنی است که «شلعاب» در دی ماه ۱۴۰۲ سرمایه خود را از مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۶٫۳۵۷ میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی (طبقه زمین) افزایش داد.

در رابطه با عملکرد شرکت لعابيران در زمينه توليد و فروش محصولات طی ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ توضيحاتی ارائه بفرماييد.

شرکت لعابیران به عنوان یکی از برندهای مطرح در صنعت سرامیک ایران همواره سعی بر این دارد تا گام‌های خود را در مسیر توسعه، تعالی صنعت کشور و عملی کردن شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» بردارد. به همین دلیل با در نظر گرفتن تمام فرصت‌ها و ریسک‌های پیش رو و همچنین توانایی کادر متخصص و زبده خود، نسبت به تدوین نقشه راهی جامع اقدام کرده‌ایم که باعث تحولاتی مثبت در شرکت لعابیران شده است و ما موفق به کسب دستاوردها و موفقیت‌های قابل‌توجهی در زمینه تولید و فروش شدیم. به طوری که در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲، ۱۱هزار و ۹۵۳ تن لعاب کاشی و سرامیک با رشد ۲۳٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۹ هزار و ۶۶۹ تن) تولید کردیم. مجموع فروش داخلی شرکت در مدت مذکور با رشد ۱۷٫۳ درصدی از ۹ هزار و ۹۷۰ تن، به ۱۱ هزار و ۷۰۳ تن رسید. همچنین مجموع درآمد شرکت لعابیران در ۱۱ ماهه سال جاری به سه هزار و ۹۸۶ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال ارتقا یافت که در مقایسه با ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ (دو هزار و ۳۱۵ میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال)، با ۷۲٫۱۵ درصد رشد همراه بوده است. علاوه‌براین، تولید انواع محصولات جدید شوگر و افکت، انواع لعاب پولیش در طرح‌های تیره و روشن، لعاب مات و انواع انگوب و فریت انگوب با ارزش بالغ بر ۴۵۳ میلیارد ریال در سال جاری رقم خورد. شایان ذکر است که در شرکت لعابیران تولید و فروش ۱۲ هزار تنی از محصولات با رشد ۱۷ و ۱۱ درصدی، درآمد عملیاتی ۴٫۰۴۲ میلیارد ریال با رشد ۶۳ درصدی و سود خالص شرکت تا پایان سال جاری معادل ۴۱۱ میلیارد ریال با افزایش ۲۸۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده بود اما با مشاهده عملکرد ۱۱ ماهه در می‌یابیم که به درستی در مسیر تحقق اهداف خود حرکت کرده‌ و حتی از برنامه پیش‌بینی شده نیز جلوتر هستیم. در نتیجه با در نظر گرفتن نقاط قوت شرکت لعابیران در دانش فنی، تجهیزات کامل و همچنین سبد محصولات بی‌رقیب داخلی مانند شوگر، ویتروزا و گرانیلیا، رشد مستمر و سریع تولید با ارتقای سطح کیفیت محصولات قابل تحقق است.

چه راهبردها و استراتژی‌هایی باعث شد تا رکورد‌های فوق در شرکت لعابيران ثبت شود؟

در ابتدا باید تاکید کنم که این دستاوردها تنها با استراتژی‌هایی که توسط مدیریت اتخاذ شده، به دست نیامده است و دسترنج تمام کارکنان و بخش‌های شرکت که متعهدانه به وظایف خود عمل کرده‌اند، محسوب می‌شود. به همین دلیل زمانی شاهد رشد تولید و توسعه فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی خواهیم بود که مهم‌ترین سرمایه‌ آن‌ها یعنی نیروی انسانی از دانش بالا و روحیه انجام فعالیت‌های گروهی برخوردار باشد. البته راهبردهای ما در شرکت لعابیران برای دستیابی به اهداف مدنظر و تعالی سازمانی بر پایه پنج محور اصلی شامل کیفیت مطلوب و خلق ارزش متمایز برای مشتری، پایداری شرکت و حفظ منافع ذی‌نفعان، توجه به بهداشت، سلامت، ایمنی و محیط زیست، حفظ و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی و پایبندی به ارزش‌ها و اصول اخلاق حرفه‌ای تدوین شده است. همان طور که پیش‌تر اشاره شد، «شلعاب» یکی از شرکت‌های باسابقه در صنعت سرامیک کشور به شمار می‌آید که به دلیل حساسیت‌های ویژه‌ برای تولید محصولات باکیفیت و کاهش قیمت تمام شده، سهم بسزایی در مبحث برندینگ و فروش کالای ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی دارد. علاوه‌براین، ما همواره تلاش می‌کنیم تا با نوآوری در طراحی محصولات و تولید اثربخش از طریق ارتقای بهره‌وری و استفاده بهینه از دارایی‌ها، زمینه سودآوری بلندمدت را برای سهام‌داران فراهم کنیم. شایان ذکر است که تلاش‌های زیست‌محیطی و بهبود مستمر آن‌ها به عنوان یکی از ارزش‌های کلیدی سازمان همیشه مورد توجه شرکت بوده و در دستور کار قرار دارد. در همین راستا در سال ۱۴۰۱ موفق به اخذ نشان سیب صنعت سلامت‌محور شدیم و طرح به‌روزرسانی تکنولوژی کوره‌ها با محوریت کاهش آلایندگی زیست‌محیطی و کاهش مصرف انرژی که هر دو از چالش‌های مهم ملی و بین‌المللی هستند، در برنامه‌های آتی شرکت قرار گرفت. باید اضافه کرد که در زمینه حفظ و توانمندسازی نیروی انسانی نیز اقدامات متعددی همانند اصلاح روش اجرایی جذب و نگهداری نیروی انسانی، بسترسازی جهت ارائه خدمات رفاهی و افزایش انگیزه کارکنان سازمان، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با حوزه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، انجام معاینات و آزمایشات ادواری پرسنل با توجه به حوزه فعالیت آن‌ها و… انجام شده است.

شرکت لعابيران چه دورنمایی را برای خود متصور است و در سال‌های آينده چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

با توجه به توانایی و قابلیت‌های فراوان شرکت لعابیران و عملکرد مطلوب آن در زمینه تولید و فروش محصولات، باید گفت که آینده درخشانی در انتظار این مجموعه قرار دارد. ضمن اینکه کسب موفقیت‌ها و دستاوردهای فراوان هیچ‌گاه باعث نشده است که کارکنان و مدیران ارشد این شرکت در یک نقطه متوقف شوند و همواره با شور و اشتیاقی مثال‌زدنی به دنبال اعتلا و ارتقای هرچه بیشتر صنعت سرامیک کشور و جایگاه شرکت لعابیران در عرصه‌های مختلف هستند. با اتکا به این موضوع باید گفت که چشم‌انداز «شلعاب» تبدیل شدن به شرکتی پیشرو در طراحی، تولید و عرضه لعاب در بازار داخلی و منطقه است که برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی‌هایی جهت به‌روزرسانی تکنولوژی کوره‌ها، بازاریابی موثر فروش و وصول مطالبات، توسعه بازارهای صادراتی و برنامه‌ریزی جهت تولید پیگمنت جوهر دیجیتال و سلیکات سدیم در راستای تکمیل و متنوع‌سازی سبد محصولات در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=41599

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
هزينه‌هاي توليد فولاد را «۵۰ درصد» کاهش داده‌ايم/ نيازمند به‌کارگيري هوش مصنوعي در صنعت فولاد هستيم
مهران امینی تهرانی، مدیرعامل شرکت کهن بازار قرن در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

هزينه‌هاي توليد فولاد را «۵۰ درصد» کاهش داده‌ايم/ نيازمند به‌کارگيري هوش مصنوعي در صنعت فولاد هستيم

04اردیبهشت
این تازه آغاز راه است…
میرسینا امیرشنوا، مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

این تازه آغاز راه است…

01اردیبهشت
گام‌هاي مستحکم فولاد سرمد در مسير توسعه/ تحقق ظرفيت اسمي توليد در سال ۱۴۰۲
علیرضا رحیم، مدیرعامل شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

گام‌هاي مستحکم فولاد سرمد در مسير توسعه/ تحقق ظرفيت اسمي توليد در سال ۱۴۰۲

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.