• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
دستاوردی عظیم از گروه فولاد خوزستان؛

شمارش معکوس راه‌اندازی واحد فولادسازی فولاد شادگان آغاز شد

  • کد خبر : 34040
  • 27 آبان 1402 - 14:53
شمارش معکوس راه‌اندازی واحد فولادسازی فولاد شادگان آغاز شد
روز دوشنبه 29 آبان ماه، آیین رسمی اولین مرحله راه‌اندازی واحد فولادسازی شرکت صنعت فولاد شادگان با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت فولاد خوزستان در شادگان برگزار خواهد شد.

روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه، آیین رسمی اولین مرحله راه‌اندازی واحد فولادسازی شرکت صنعت فولاد شادگان با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت فولاد خوزستان در شادگان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، شرکت فولاد خوزستان به عنوان دومین تولیدکننده و برترین صادرکننده فولاد در کشور، تولید ۱۳٫۶ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۱۰ را هدف‌گذاری کرده است. یکی از پروژه‌هایی که نقش بسزایی در افزایش ظرفیت تولید این شرکت عظیم صنعتی دارد، پروژه فولادسازی شرکت صنعت فولاد شادگان به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد خوزستان است. در واقع فولاد شادگان تحقق سهم ۱۵ درصدی از کل تولید گروه فولاد خوزستان در افق ۱۴۱۰ را هدف‌گذاری کرده است. این شرکت علاوه‌بر پروژه فولادسازی، طرح‌های توسعه‌ای دیگری را در دست اقدام دارد که از جمله می‌توان به احداث واحد ۱٫۲ میلیون تنی اسلب عریض، احداث نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی، احداث واحد ۱٫۷۶ میلیون تنی احیا مستقیم، احداث کارخانه ۳۰۰ هزار تنی آهک‌سازی و توسعه واحد بریکت‌سازی اشاره کرد.

فولاد شادگان، یکی از هشت طرح مهم فولادی کشور به شمار می‌آید که در دو فاز در زمینی به مساحت ۲۵۶ هکتار احداث شده است. در سال ۱۳۸۳، طرح تحقیقاتی شرکت صنعت فولاد شادگان آغاز شد و در سال ۱۳۸۵، کلنگ‌زنی این طرح در شهرستان شادگان به انجام رسید. نهایتا در سال ۱۳۹۳ به استناد مصوبه هیئت وزیران، سازمان ایمیدرو ۶۵ درصد از سهام این طرح را به شرکت فولاد خوزستان واگذار کرد و مابقی آن را تحت مالکیت خود قرار داد. در ادامه با تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری شرکت فولاد خوزستان، واحد احیا مستقیم شرکت صنعت فولاد شادگان با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد.

شرکت صنعت فولاد شادگان با هدف توسعه پایدار و تکمیل زنجیره ارزش خود، راه‌اندازی واحد فولادسازی با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن شمش (با قابلیت افزایش تا یک میلیون تن) را در دستور کار قرار داد. از آنجایی که توسعه پایدار و رشد تولید، یکی از مهم‌ترین رسالت‌های گروه فولاد خوزستان بوده و هست، احداث و تکمیل این پروژه با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری شد و در روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲، با همت و هوشمندی فولادمردان و متخصصان این شرکت، تست و راه‌اندازی تابلوهای «GIS» پست ۳۳ کیلوولت این واحد با برق‌دار کردن ترانسفورماتور کوره، بدون هیچ مشکلی وارد مدار شده و تست آزمایشی آرک اولیه کوره قوس الکتریکی با موفقیت انجام شد.

هم‌اکنون شمارش معکوس جهت راه‌اندازی واحد فولادسازی شرکت صنعت فولاد شادگان آغاز شده و قرار است آیین رسمی اولین مرحله راه‌اندازی این واحد با حضور مدیران و مسئولان گروه فولاد خوزستان در روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه انجام شود. نکته قابل توجه اینکه پس از بهره‌برداری از این پروژه و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، با توجه به نزدیکی فولاد شادگان به بندر، کاهش هزینه‌های حمل، تولید محصولات متنوع و همچنین تامین نیاز بازار، قرار بر این است که بخش صادرات گروه فولاد خوزستان به شرکت صنعت فولاد شادگان محول شود. بدون شک این مسئله نقش این شرکت در مسیر توسعه و پیشرفت گروه فولاد خوزستان را بیش از پیش پررنگ و حائز اهمیت می‌کند و آینده بسیار روشنی پیش روی این مجموعه صنعتی خواهد بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=34040

نوشته‌های مشابه

18اردیبهشت
پیشتازی فولاد ناب تبریز در صادرات نبشی و ناودانی
یک فعال بازار آهن در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین» مطرح کرد:

پیشتازی فولاد ناب تبریز در صادرات نبشی و ناودانی

18اردیبهشت
اجرای پروژه هوشمندسازی موتورخانه‌های حرارت مركزی شركت فولاد مباركه
در راستای مدیریت و صرفه‌جویی در حوزه مصرف انرژی صورت گرفت؛

اجرای پروژه هوشمندسازی موتورخانه‌های حرارت مركزی شركت فولاد مباركه

18اردیبهشت
عربستان سعودی به تکاپوی تامین لیتیوم افتاد
با هدف تولید باتری خودروهای الکتریکی،

عربستان سعودی به تکاپوی تامین لیتیوم افتاد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.