• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024

صادرات زنجیره معدن و صنایع معدنی به بیش از ۱۲ میلیارد دلار رسید

  • کد خبر : 17551
  • 11 اردیبهشت 1402 - 7:05
صادرات زنجیره معدن و صنایع معدنی به بیش از ۱۲ میلیارد دلار رسید
صادرات زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی طی سال 1401، به بیش از 12 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید که در مقایسه با سال پیش از آن، از نظر وزنی 3.4 درصد رشد را نشان می‌دهد.

صادرات زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی طی سال ۱۴۰۱، به بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با سال پیش از آن، از نظر وزنی ۳٫۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی طی سال گذشته، ۴۸ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول به ارزش ۱۲ میلیارد و ۲۳۹ میلیون دلار به خارج صادر کردند. این میزان صادرات از نظر ارزشی، ۷٫۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

محدودیت‌های انرژی (گاز و برق) در سال گذشته، از جمله عوامل مربوط به کاهش زنجیره تولید و صادرات برخی محصولات بوده است.

در این میان، میزان صادرات زنجیره فولاد ۵٫۷۶ میلیارد دلار، زنجیره مس ۱٫۵۷۷ میلیارد دلار، زنجیره آلومینیم ۹۷۳٫۳ میلیون دلار، گندله ۶۲۶٫۳ میلیون دلار، زنجیره روی ۵۹۷ میلیون دلار، زغال‌سنگ و کک ۴۵۳٫۷ میلیون دلار، زنجیره سیمان ۳۴۳٫۲ میلیون دلار، آهن اسفنجی ۲۰۶٫۱ میلیون دلار، انواع سنگ و محصولات مرتبط ۱۹۹٫۷ میلیون دلار، زنجیره مولیبدن ۱۱۱٫۱ میلیون دلار، کنسانتره آهن ۹۰ میلیون دلار، انواع فروآلیاژ ۸۱٫۶ میلیون دلار و زنجیره سرب ۸۰٫۲ میلیون دلار بوده است.

همچنین سال ۱۴۰۱، محصولات دیگری در بخش معدن و صنایع معدنی همچون کروم، آنتیموان، میکا، تیتان، فلزات گران‌بها، نیکل و غیره صادر شدند.

علاوه‌براین طی سال ۱۴۰۱، حدود چهار میلیون و ۴۸۴ هزار و ۸۰۰ تن به ارزش چهار میلیارد و ۹۹۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی برای تامین نیاز کارخانه‌های داخلی وارد کشور شد که از نظر ارزشی، ۲۷٫۵ درصد و از نظر وزنی، ۳٫۹ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام//

 

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=17551

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
تخصیص بودجه دولت برزیل به شرکت «Nexa Resource»
در راستای فرایند کربن‌زدایی انجام شد؛

تخصیص بودجه دولت برزیل به شرکت «Nexa Resource»

12اردیبهشت
دستاوردهای درخشان گهرزمین در شاخص‌های عملکردی
در سال مالی منتهی به آذر ماه 1402 تحقق یافت؛

دستاوردهای درخشان گهرزمین در شاخص‌های عملکردی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.