• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
در 6 ماهه ابتدایی 1402،

صادرات فولاد افزایش پیدا کرد

  • کد خبر : 30261
  • 12 مهر 1402 - 13:47
صادرات فولاد افزایش پیدا کرد
بررسی وضعیت صادرات فولاد نشان می‌دهد که مجموع صادرات فولاد و محصولات فولادی در نیمه نخست امسال ۱۴۰۲، افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

بررسی وضعیت صادرات فولاد نشان می‌دهد که مجموع صادرات فولاد و محصولات فولادی در نیمه نخست امسال، افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از بازار، مجموع صادرات فولاد ایران در ۶ ماهه ۱۴۰۲، به سطح ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ رسیده است. به عبارت دیگر، صادرات فولاد کشور به دلایل مختلفی از جمله محدودیت‌های انرژی و مقررات ارزی طی دو سال اخیر درجا زده است.

بر اساس این آمار، صادرات تیرآهن در ۶ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۰.۷ درصد رشد داشته و از ۵۶ هزار تن سال در سال پیش، به ۹۰ هزار تن در سال جاری افزایش یافته است. همچنین صادرات میلگرد از یک هزار و ۱۳۷ هزار تن در سال ۱۴۰۱، به یک هزار و ۱۲۳ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسیده که بیانگر افت ۱.۲ درصدی است. صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع هم افزایش ۴۲ درصدی یافته است.

صادرات کل مقاطع طویل فولادی با رشد ۳.۸ درصدی، از یک هزار و ۲۵۹ هزار تن در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱، به یک هزار و ۳۰۷ هزار تن در ۶ ماهه اول امسال افزایش یافته است. صادرات ورق سرد و ورق پوشش‌دار به ترتیب با کاهش ۷۲.۷ و ۳۴.۱ درصد مواجه شده اما در مقابل صادرات ورق گرم رشد ۷۵.۹ درصدی داشته است. صادرات کل مقاطع تخت فولادی از ۱۶۴ هزار تن، به ۲۳۱ هزار تن رسیده که بیانگر رشد ۴۰.۹ درصدی است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=30261

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.