• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
مدیر فروش شرکت سیلیکون کابل یاقوت عنوان کرد:

صنعت سیم و کابل کشور، هم‌تراز با استانداردهای جهانی

  • کد خبر : 6613
  • 02 آذر 1400 - 17:05
صنعت سیم و کابل کشور، هم‌تراز با استانداردهای جهانی
مدیر فروش شرکت سیلیکون کابل یاقوت گفت: سیم و کابل‌های تولید داخل، در بالاترین سطح استاندارد جهانی قرار گرفته‌اند و از لحاظ کیفیت، با نمونه‌های خارجی مشابه خود برابری می‌کنند و این امر، موقعیت صادراتی خوبی را پیش روی تولیدکنندگان سیم و کابل کشور قرار داده است.
مدیر فروش شرکت سیلیکون کابل یاقوت گفت: سیم و کابل‌های تولید داخل، در بالاترین سطح استاندارد جهانی قرار گرفته‌اند و از لحاظ کیفیت، با نمونه‌های خارجی مشابه خود برابری می‌کنند و این امر، موقعیت صادراتی خوبی را پیش روی تولیدکنندگان سیم و کابل کشور قرار داده است.

آیسان بیرامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت سیلیکون کابل یاقوت در زمینه تولید سیم و کابل نسوز سیلیکونی مقاوم در برابر حرارت و حریق فعالیت می‌کند. از موارد استفاده این نوع سیم و کابل ها می‌توان به استفاده در سیستم‌های اعلام حریق (کابل سیلیکونی اعلام حریق)، راه‌آهن، مترو، صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی، نظامی، هواپیمایی، دکل‌های نفتی، کشتی‌سازی، غذایی، پزشکی، الکترونیکی، لوازم خانگی، ساختمان‌های خانگی و اداری و همچنین صنایعی که به دلیل تولید محصول نهایی خط تولید آن‌ها از گرمایش بالای برخوردار هستند، مراکز دانشگاهی و مدارس، هتل‌ها و تمام مکان‌هایی که از حساسیت بالایی برخودار هستند، اشاره کرد.

مدیر فروش شرکت سیلیکون کابل یاقوت در خصوص ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نوع کابل‌ها، افزود: از این نوع از سیم و کابل‌ها میتوان در تمام صنایع و مراکز حساس کشور استفاده کرد تا ایمنی در برابر خطراط ناشی از شدت جریان بالا  تا حد قابل قبولی افزایش یابد چون سیم و کابل‌های سیلیکونی نسبت به سیم و کابل‌های UPVC در برابر حرارت مستقیم و غیر مستقیم یا حرارت ناشی از شدت جریان الکتریسیته مقاوم تر و تحمل بیشتری دارند. در حال حاضر، سهم تولید داخلی این محصول مهم در کشور تنها ۱۰ درصد بوده و ۹۰ درصد آن محصول بی‌کیفیت وارداتی است.

وی در خصوص ظرفیت تولید و میزان تولید واقعی این مجموعه افزود: در حال حاضر، به صورت سه شیفت در مجموعه فعالیت می‌کنیم و ظرفیت تولید برای سیم و کابل متفاوت است و نمی‌توان آمار دقیقی در این باره ارائه کرد اما با توجه به توانایی خطوط تولید کارخانه، می‌توانیم به صورت تخمینی عنوان کنیم که روزانه حدود ۱۰۰ هزار متر سیم و ۳۰ تا ۴۰ هزار متر کابل تولید می‌کنیم.

بخشی از مواد اولیه وارداتی هستند

مدیر فروش شرکت سیلیکون کابل یاقوت در ادامه در خصوص مواد اولیه عنوان کرد: مواد اولیه مورد استفاده بیشتر از سیلیکون و مس بوده که مس مورد نیاز خود را دنیای مس کاشان تهیه می‌کنیم؛ هادی‌های مسی شرکت سیلیکون کابل یاقوت، مسی قلع‌اندود هستند و بخشی از سیلیکون مورد نیاز از کشور آلمان و بخشی هم از کشور چین واردات می‌شود.

افزایش قیمت مس

بیرامی در ارتباط با تاثیرگذاری افزایش قیمت مس روی فعالیت این شرکت، گفت: با افزایش قیمت مس، قیمت تمام شده محصولات تولیدی نیز افزایش پیدا کرد. به همین علت تصمیم گرفتیم تا سود خود را کاهش دهیم که قیمت تمام شده افزایش چشمگیری نداشته باشد و مشتریان با ضعف قدرت خرید مواجه نشوند.

طیف گسترده مشتریان

مدیر فروش شرکت سیلیکون کابل یاقوت در معرفی مشتریان محصولات خود، بیان کرد: عمده مشتریان محصولات سیم و کابل این شرکت شامل صنایع لوازم خانگی، محصولات ریلی، ساختمان‌سازی، ساخت سیستم‌های اعلام اطفاء حریق ساختمان‌ها، جت‌فن پارکینگ‌ها و مجتمع‌های تجاری بزرگ و برج‌ها هستند که با اطمینان از اصالت این برند، سیم و کابل مورد نیاز خود را از ما خریداری می‌کنند.

به زودی به عراق و روسیه صادرات خواهیم داشت

وی در مورد فروش صادراتی سیم و کابل به کشورهای دیگر، اذعان کرد: به تازگی صادرات محصولات را که در دستور کار خود قرار داده بودیم، آغاز کردیم. بازارهای هدف نیز بیشتر کشورهایی مانند عراق هستند که ساخت‌وساز در آن‌ها رونق بیشتری داشته و افزایش پیدا کرده است. کشوری مانند روسیه هم به عنوان یکی از بازارهای هدف قرار گرفته و بیشترین دلیل انتخاب این کشور نیز، رخ دادن آتش‌سوزی‌های قابل توجه به علت اتصالی کابل برق است. همان‌طور که گفته شد سیم و کابل‌های تولید شده در این شرکت، دارای گرید مقاوم در برابر حرارت و حریق هستند و در بازار این کشورها می‌تواند به شکل قابل توجهی مورد استقبال و استفاده قرار بگیرند.

مشتریان این شرکت خوش‌حساب هستند

بیرامی در پاسخ به سوال خبرنگار «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه آیا چالشی در بحث پرداخت مطالبات از سوی مشتریان وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با وجود همه معضلات تولید، با مشتریان کنار بیاییم و تاکنون از این بابت دچار مشکلی نشده‌ایم و مشتریان نیز روند خوش‌حسابی خود را متوقف نکرده‌اند. نحوه فروش سیم و کابل‌های شرکت سیلیکون کابل یاقوت نقدی است که البته بعضی اوقات با توجه به شرایط مصرف‌کننده، فروش اعتباری محصولات را برای برخی مشتریان که شناخته شده هستند، در دستور کار قرار داده‌ایم.

تنها برند برتر دارای استاندارد VS-7629 هستیم

مدیر فروش شرکت سیلیکون کابل یاقوت در توصیف جایگاه صنعت سیم و کابل کشور در دنیا مطرح کرد: در کشور موفق شدیم تولید محصولاتی را داشته باشیم که در مقایسه با کیفیت نمونه‌های خارجی مشابه خود برابری دارند و در بالاترین سطح استاندارد جهانی قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال، شرکت سیلیکون کابل یاقوت موفق به کسب استاندارد VS-7629 شده‌ و تنها برند ایرانی بوده که این استاندارد را اخذ کرده است. برندهای مطرح اروپایی مطابق با همین استاندارد در حال تولید سیم و کابل هستند.

بیرامی در انتها نکته مهمی را یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر در بازار سیم و کابل کشور، برندهای تقلبی فراوانی وجود دارند که با استفاده از نام شرکت‌های معتبر، اقدام به فروش محصولات سیم و کابلی تقلبی و بی‌کیفیت کرده‌اند که محصولات آن‌ها فاقد هرگونه استاندارد است و قطعا مصرف آن‌ها در هر ساختمان یا صنعتی می‌تواند خطرات و تبعات جبران‌ناپذیری را به وجود بیارود. قبل از خرید همه مشتریان باید از استاندارد و کیفیت کالا مطمئن باشند و همچنین اصالت آن را بررسی کرده و بعد از انجام راستی‌آزمایی و حصول اطمینان، اقدام به خرید سیم و کابل کنند.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6613
  • نویسنده : مریم ابراهیمی

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت