• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان:

طرح‌های توسعه شرکت فولاد هرمزگان متوازن پیش می‌روند

  • کد خبر : 29716
  • 06 مهر 1402 - 7:23
طرح‌های توسعه شرکت فولاد هرمزگان متوازن پیش می‌روند
معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان گفت: با توجه به تدوین اسناد بالادستی به‌ ویژه سند چشم‌انداز 1404، توسعه صنعت فولاد در کشور در دستور کار وزارت صمت و سازمان‌های متولی قرار گرفته و استان هرمزگان یکی از مهم‌ترین اهداف طرح‌های توسعه‌ای صنعت فولاد محسوب می‌شود.

معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان گفت: با توجه به تدوین اسناد بالادستی به‌ ویژه سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، توسعه صنعت فولاد در کشور در دستور کار وزارت صمت و سازمان‌های متولی قرار گرفته و استان هرمزگان یکی از مهم‌ترین اهداف طرح‌های توسعه‌ای صنعت فولاد محسوب می‌شود؛ به همین دلیل شرکت فولاد هرمزگان طرح‌های توسعه‌ای متعددی تعریف کرده که طی دو سال اخیر، سرعت اجرای آن‌ها افزایش‌ یافته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، علیرضا کاظمی با بیان اینکه پیشرفت این طرح‌ها روند منطقی دارد، عنوان کرد: طرح‌های توسعه این شرکت مطابق با نیاز و تکنولوژی‌های روز تعریف شده است.

وی در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد: شرکت فولاد هرمزگان اجرای طرح‌های توسعه متعددی را برای افزایش ظرفیت، تکمیل زنجیره تولید خود و بهبود زیرساخت‌های مرتبط در دستور کار قرار داده است. هم‌اکنون پروژه مگامدول احیا مستقیم به ظرفیت یک میلیون و ۷۲ هزار تن و سیلوهای ذخیره‌سازی آهن‌ اسفنجی در دست اجرا هستند. همچنین طرح توسعه ظرفیت تولید فولاد خام از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن به همراه پروژه احداث واحد نورد گرم در دست اجراست و پروژه‌های زیرساختی دیگر همچون واحد گازهای صنعتی برای تولید اکسیژن، توسعه پست برق، انتقال پساب و بهینه‌سازی واحد تصفیه‌خانه نیز انجام می‌شود.

معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان در رابطه با تاثیر اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان بر وضعیت اشتغال‌زایی منطقه، تصریح کرد: به‌ طور حتم زمانی‌ که طرح توسعه اجرا می‌شود و افزایش ظرفیت اتفاق می‌افتد، واحدهای احداث‌ شده هم به‌ صورت مستقیم و هم غیرمستقیم می‌توانند موجبات اشتغال‌زایی را برای مردم منطقه فراهم آورند. به‌ این‌ ترتیب که واحدهای احداث‌ شده نیازمند به‌کارگیری نیرو به‌ طور مستقیم خواهند بود و در کنار آن، برای تامین مواد اولیه در امتداد زنجیره، همچنین تامین تجهیزات، تدارک، زیرساخت و… اشتغال‌زایی به‌ صورت غیرمستقیم وجود خواهد داشت.

کاظمی تصریح کرد: زمان اجرای هر پروژه با پروژه دیگر متفاوت است. به‌ طور مثال، پروژه تولید آهک در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. راه‌اندازی پروژه احیا مستقیم نیز ابتدای سال ۱۴۰۴ خواهد بود. در همین حال طبق برنامه، پروژه افزایش ظرفیت فولادسازی پس از شروع فاز اجرا طی مدت ۳۶ ماه اجرا خواهد شد. گفتنی است که سایر پروژه‌ها نیز پیشرفت چشمگیری داشته‌ و در دو سال اخیر سرعت قابل‌ ملاحظه‌ای پیدا کرده‌ است.

وی افزود: عمده چالش صنعت فولاد کشور برای اجرای پروژه‌ها در رابطه واردات تجهیزات و ماشین‌آلات و دستیابی به آخرین تکنولوژی‌های روز است که توان تولید آن‌ها در حال حاضر در کشور وجود ندارد. البته این چالش باعث توقف پروژه‌های شرکت فولاد هرمزگان نخواهد شد؛ همان‌ طور که توسعه صنعت فولاد کشور متوقف نشده است. همچنین تلاش کرده‌ایم با بومی‌سازی بسیاری از تجهیزات و قطعات، از پتانسیل‌های داخلی استفاده کنیم؛ در همین حال چالش انتقال ارز نیز برای تجهیزات وارداتی وجود دارد که راهکارهایی در راستای رفع این چالش اندیشیده شده است.

معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: از آنجایی که شرکت فولاد هرمزگان پیشرفته‌ترین ماشین ریخته‌گری مداوم را ازنظر تکنولوژی روز در اختیار دارد، این شرکت در میان فولادسازان بهترین تختال با بالاترین کیفیت را تولید می‌کند و این محصولات پایین‌ترین عیوب ثبت‌ شده را در مقایسه با رقبا دارند. شرکت فولاد هرمزگان از نظر دانش فنی تولید فولاد در زمره برترین‌ها در کشور است؛ به همین دلیل مشتریان ترجیح می‌دهند محصول شرکت فولاد هرمزگان را خریداری کنند؛ ضمن اینکه با بهره‌برداری از طرح افزایش ظرفیت شرکت فولاد هرمزگان، توانایی تولید گریدهای جدید فولادی با بالاترین کیفیت در این شرکت به وجود خواهد آمد که به افزایش قدرت رقابت شرکت در بازارهای داخلی و بین‌المللی منچر خواهد شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=29716

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.