• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024

طلا، صدرنشین بازار‌های جهانی شد

  • کد خبر : 15043
  • 27 اسفند 1401 - 8:19
طلا، صدرنشین بازار‌های جهانی شد
قیمت طلا در روز جمعه 26 اسفند ماه و پیش از تعطیلی بازار، بیش از 2 درصد افزایش یافت زیرا موجی از بحران‌های بانکی، بازارهای جهانی را تکان داد و شمش را در مسیر بزرگ‌ترین رشد هفتگی خود طی سه سال گذشته قرار داد.

قیمت طلا در روز جمعه ۲۶ اسفند ماه و پیش از تعطیلی بازار، بیش از ۲ درصد افزایش یافت زیرا موجی از بحران‌های بانکی، بازارهای جهانی را تکان داد و شمش را در مسیر بزرگ‌ترین رشد هفتگی خود طی سه سال گذشته قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار، به یک هزار و ۹۸۹ دلار و ۳۰ سنت رسید و طلا در بازار معاملات آمریکا نیز یک هزار و ۹۹۰ دلار و ۳۰ سنت قیمت‌گذاری شد. بهای شمش در این هفته حدود ۵.۶ درصد افزایش یافت که بیشترین میزان از ماه مارس ۲۰۲۰ است.

تای وونگ، تاجر مستقل فلزات مستقر در نیویورک بیان کرد که بهای طلا با توجه به ترس از انتشار اخبار بد بانکی بیشتر، در آخر هفته افزایش یافته و امیدوار است که فدرال‌ رزرو افزایش نرخ بهره را در هفته آینده متوقف کند.

سقوط بانک سیلیکون در ایالات‌ متحده آمریکا، آسیب‌پذیری بانک‌ها را در برابر نرخ‌های به شدت بالاتر نشان کرده است.

دلار و بازارهای سهام سقوط و شمش را به سرمایه‌گذاری جذاب‌تری تبدیل کردند. بسیاری از اقتصاددانان رویترز اظهار کردند که فدرال‌ رزرو با وجود آشفتگی اخیر در بخش بانکی، در روز ۲۲ ماه مارس نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش خواهد داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره برای بیشترین درصد افزایش هفتگی در میان چهار فلز گران‌بها تعیین شد و با ۳.۱ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۳۸ سنت در هر اونس رسید. پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش، به ۹۷۴ دلار و ۲۱ سنت و پالادیم با ۲ درصد کاهش، به یک هزار و ۴۰۱ دلار و ۶۳ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15043

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.