• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

طلای جهانی از عرش به فرش رسید

  • کد خبر : 35668
  • 18 آذر 1402 - 9:40
طلای جهانی از عرش به فرش رسید
در معاملات روز جمعه 17 آذر ماه 1402، قیمت طلا حرکت اندکی داشت و بالاتر از سطوح کلیدی باقی ماند زیرا بازارها در انتظار کاهش بالقوه نرخ حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌ متحده آمریکا بودند.

در معاملات روز جمعه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۲، قیمت طلا حرکت اندکی داشت و بالاتر از سطوح کلیدی باقی ماند زیرا بازارها در انتظار کاهش بالقوه نرخ حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌ متحده آمریکا بودند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلای جهانی در روز جمعه ۱۷ آذر ماه، به دو هزار و چهار دلار و ۵۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز دو هزار و پنج دلار و ۵۰ سنت قیمت‌گذاری شد. فلز زرد با ترکیبی از شرط‌‌بندی‌های کاهش نرخ و تقاضای پناهگاه امن، به بالاترین حد خود در ابتدای هفته صعود کرد اما در حالی که معامله‌گران در بحبوحه ابهامات در مورد سیاست پولی ایالات‌ متحده سود خود را از دست داده بودند، به همان سرعتی که به آن رسیده بود، بالاترین رکورد را از دست داد.

فلز زرد نزدیک به سه هفته سطح دو هزار دلار در هر اونس را حفظ کرده بود که نشان‌دهنده افزایش خوش‌بینی نسبت به چشم‌انداز طلا در ماه‌های آینده است.

انتظار می‌رود پس از کاهش فرصت‌های شغلی و داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد خصوصی که نشان‌دهنده روند نزولی در این بخش است، تاثیر بیشتری را در بازار کار نشان دهد. هرگونه سرد شدن بیشتر در بازار کار، به فدرال رزرو انگیزه کمتری برای بالا نگه داشتن نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تر می‌دهد که این مسئله به نفع طلا است.

در حالی که به طور گسترده انتظار می‌رود بانک مرکزی در جلسه هفته آینده خود افزایش نرخ‌ها را متوقف کند، چشم‌انداز آن در مورد سیاست‌های پولی به ویژه در مورد زمانی که قصد دارد کاهش نرخ‌ها را آغاز کند، نامشخص است.

شرط‌بندی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو می‌تواند تا ماه مارس ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش دهد، نقطه کلیدی حمایت از قیمت طلا در اوایل هفته گذشته بود. با این حال، فلز زرد ممکن است در ماه‌های آینده برای قدرت بیشتر آماده شود؛ به خصوص اگر نرخ بهره کاهش یابد و شرایط اقتصاد جهانی بیشتر بد شود.

مجموعه‌ای از خوانش‌های اقتصادی اخیر از ایالات‌ متحده، آسیا و منطقه یورو نشان می‌دهد که رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۴ کاهش می‌یابد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=35668

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.