• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

طلای جهانی به دنبال راهی برای صعود

  • کد خبر : 36307
  • 25 آذر 1402 - 13:23
طلای جهانی به دنبال راهی برای صعود
قیمت طلا روز جمعه 24 آذر ماه 1402 کاهش یافت اما با تغییر موضع فدرال رزرو و پیش‌بینی کاهش نرخ بهره در سال آینده، افزایش هفتگی را تجربه کرد.

قیمت طلا روز جمعه ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۲ کاهش یافت اما با تغییر موضع فدرال رزرو و پیش‌بینی کاهش نرخ بهره در سال آینده، افزایش هفتگی را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا روز جمعه به دو هزار و ۱۹ و ۹۰ سنت و قیمت طلای آمریکا به دو هزار و ۲۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

اورت میلمن، تحلیلگر ارشد بازار در «Gainesville Coins» عنوان کرد: بازار طلا همچنان منعکس‌کننده انتظارات فدرال‌ رزرو است. اگر اقتصاد ایالات‌ متحده در اوایل سال ۲۰۲۴ بهبود نیابد، این نشانه بسیار قوی است که طلا همچنان به بالاترین سطح خود ادامه می‌دهد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بیان کرد: انقباض بلندمدت سیاست پولی احتمالا به پایان رسیده است زیرا بحث در مورد هزینه‌های استقراض کاهش می‌یابد و این چشم‌اندازی است که ۱۷ نفر از ۱۹ سیاست‌گذاران فدرال رزرو آن را تایید کرده‌اند.

ابزار «CME FedWatch» نشان داد که بازارها با احتمال ۷۰ درصدی کاهش نرخ در ماه مارس ۲۰۲۴ مواجه هستند. کاهش نرخ بهره، جذابیت شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

با این وجود جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک انتظارات فزاینده بازار در مورد کاهش نرخ بهره را عقب انداخت.

دلار در پایان معاملات هفته گذشته تقویت شد اما ضمن حرکت به سمت افت هفتگی، طلا را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرد؛ در حالی که بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات متحده آمریکا، شاهد بدترین هفته از ماه مارس۲۰۲۳ بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۱.۳ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۸۳ سنت و پلاتین با ۱.۸ درصد کاهش، به ۹۴۰ دلار و ۷۵ سنت رسید که هر دو برای سود هفتگی تعیین شده بودند.

بهای پالادیوم ۶.۶ درصد افزایش یافت و به یک هزار و ۱۷۵ دلار و ۴۲ سنت رسید و به سمت بهترین هفته خود از ماه مارس ۲۰۲۲ پیش رفت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=36307

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.