• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

طلای جهانی خیال عقب‌نشینی ندارد

  • کد خبر : 34972
  • 08 آذر 1402 - 8:06
طلای جهانی خیال عقب‌نشینی ندارد
قیمت طلا در معاملات امروز چهارشنبه هشتم آذر ماه 1402، به دلیل عقب‌نشینی دلار و انتظارات فدرال رزرو آمریکا برای پایان افزایش نرخ‌های بهره، به بالاترین حد خود در هفت ماه گذشته رسید.

قیمت طلا در معاملات امروز چهارشنبه هشتم آذر ماه ۱۴۰۲، به دلیل عقب‌نشینی دلار و انتظارات فدرال رزرو آمریکا برای پایان افزایش نرخ‌های بهره، به بالاترین حد خود در هفت ماه گذشته رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با ۷.۷ درصد افزایش، به دو هزار و ۴۸ دلار و ۲۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۳۸ درصد افزایش، دو هزار و ۴۹ دلار قیمت‌گذاری شد.

کاهش ارزش دلار به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته و همچنین کاهش بازدهی خزانه داری ایالات‌ متحده آمریکا، به نفع فلز زرد بود و نرخ ۱۰ ساله در تجارت آسیایی به پایین‌ترین حد در دو ماه گذشته رسید.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو متالز بیان کرد: چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا همچنان صعودی است زیرا شاخص دلار در روند نزولی قرار دارد و امیدوار است فدرال رزرو نرخ‌های بهره را افزایش ندهد و حتی ممکن است تا بهار با افت همراه باشد.

وی افزود: اگر اعداد تولید ناخالص داخلی ایالات‌ متحده آمریکا و شاخص‌های تورم قوی‌تر از حد انتظار باشد، شور و شوق معامله‌گران نسبت به طلا کاهش می‌یابد.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو عنوان کرد: نرخ‌های بالا، تورم را به اندازه کافی در سال جاری فروکش کرده است و افت بیشتر فشار قیمت‌ها، باعث می‌شود که بانک‌ها نرخ بهره را کاهش دهند.

اظهارات وی باعث شد که معامله‌گران با احتمال حداقل ۴۰ درصدی قیمت‌گذاری کنند؛ در حالی که ممکن است فدرال رزرو تا ماه مارس ۲۰۲۴ نرخ‌های بهره را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد سیاست‌گذاران فدرال رزرو با پایان‌ دادن به نرخ‌های بهره و انتظار برای کاهش آن، سال را به راحتی به پایان برسانند. نرخ‌های پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بهره را کاهش می‌دهد.

شاخص دلار با کاهش قیمت شمش برای خریداران خارجی، به پایین‌ترین حد خود از اواسط ماه آگوست ۲۰۲۳ رسید. سرمایه‌گذاران داده‌های مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌ متحده آمریکا را در روز آینده زیرنظر خواهند داشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۱.۴ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۹۷ سنت، پلاتین با ۲.۳ درصد افزایش، به ۹۳۹ دلار و ۸۰ سنت و پالادیوم با ۱.۴ درصد کاهش، به یک هزار و ۵۵ دلار و ۵۹ سنت در هر اونس رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=34972

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.