• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

طلای جهانی صدرنشین ماند

  • کد خبر : 35372
  • 14 آذر 1402 - 15:13
طلای جهانی صدرنشین ماند
امروز سه‌شنبه 14 آذر ماه 1402، قیمت طلای جهانی با کاهش بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا به مسیر روبه‌رشد خود ادامه داد.

امروز سه‌شنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲، قیمت طلای جهانی با کاهش بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا به مسیر روبه‌رشد خود ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، قیمت طلا در سال ۲۰۲۳ به طور پیوسته در حال افزایش بوده و این کالا تا به امروز ۱۴ درصد رشد داشته است. هر اونس طلا با ۶.۶ درصد افزایش، به دو هزار و ۳۵ دلار و ۷۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۳۳ درصد افزایش، دو هزار و ۳۶ دلار و ۷۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

قیمت طلا در روز گذشته به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی دو هزار و ۱۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسیده بود؛ البته در ادامه بیش از ۱۰۰ دلار معادل ۲ درصد سقوط کرد.

قیمت طلا در جلسه قبل افزایش یافت زیرا اعتماد سرمایه‌گذاران به کاهش نرخ بهره پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز جمعه هفته گذشته افزایش یافت.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد؛ همچنین بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری به ۴.۲۵۸۷ درصد کاهش یافت.

نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بهره را کاهش می‌دهد. به نظر می‌رسد فدرال رزرو در مسیری قرار دارد که سال ۲۰۲۳ را با افزایش نرخ بهره به پایان برساند اما با چالشی در مورد زمان و چگونگی نشان دادن چرخش به سمت کاهش نرخ بهره مواجه است.

سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات دقیق حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌ متحده در روز جمعه هشتم دسامبر ۲۰۲۳ هستند که می‌تواند به ارزیابی بیشتر چشم‌انداز نرخ بهره کمک کند. داده‌های هفته گذشته ضمن اشاره به کاهش فشارهای تورمی و کاهش تدریجی بازار کار، ایده کاهش زودهنگام نرخ بهره را تقویت کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۵۵ سنت، پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش، به ۹۷۵ دلار و ۳۵ سنت و پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش، به ۹۱۵ دلار و ۳۲ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=35372

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.