• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

طلای جهانی همچنان می‌تازد

  • کد خبر : 34479
  • 02 آذر 1402 - 5:58
طلای جهانی همچنان می‌تازد
قیمت طلا امروز پنج‌شنبه دوم آذر ماه 1402 افزایش یافت و نزدیک به سطح کلیدی دو هزار دلار در هر اونس ایستاد زیرا ضعیف‌تر شدن ارزش دلار و کاهش بازده خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، باعث افزایش تقاضا برای این فلز گران‌بها شد.

قیمت طلا امروز پنج‌شنبه دوم آذر ماه ۱۴۰۲ افزایش یافت و نزدیک به سطح کلیدی دو هزار دلار در هر اونس ایستاد زیرا ضعیف‌تر شدن ارزش دلار و کاهش بازده خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، باعث افزایش تقاضا برای این فلز گران‌بها شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با ۵ درصد افزایش، به یک هزار و ۹۹۴ دلار و ۳۰ سنت و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۵ درصد افزایش، به یک هزار و ۹۹۵ دلار و ۳۰ سنت رسید. طلا روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه، به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود یعنی دو هزار و هفت دلار و ۲۹ سنت رسیده بود.

کلوین وونگ، تحلیلگر ارشد بازار آسیا و اقیانوسیه در «OANDA» بیان کرد: پیش‌بینی این چرخش موثر به سمت اوج چرخه افزایش نرخ بهره، به معنای نرمی مداوم دلار آمریکا و بازدهی طولانی‌تر در ایالات متحده است که حداقل در کوتاه‌مدت از قیمت طلا حمایت می‌کند.

دلار پس از افزایش در دو جلسه گذشته، ۰.۱ درصد در برابر رقبای خود کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد. شاخص بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات‌ متحده آمریکا در روز گذشته، به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر رسید.

نظرسنجی روز گذشته نشان داد که با وجود نشانه‌های روبه‌رشد مبنی بر کند شدن رشد قیمت‌ها، انتظارات تورمی مصرف‌کنندگان آمریکایی در ماه نوامبر ۲۰۲۳ برای دومین ماه متوالی افزایش یافت.

معامله‌گران به طور گسترده‌ای انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه دسامبر ۲۰۲۳، نرخ‌های بهره را بدون تغییر باقی بگذارد اما داده‌های مربوط به مطالبات بیکاری، انتظارات افت نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ را کاهش داد. لازم به ذکر است که افت نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۷۳ سنت، پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش، به ۹۲۶ دلار و پنج سنت و پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۵۹ دلار و ۹۵ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=34479

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.