• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
رئیس دفتر فنی تولید و تعمیرات گندله‌سازی فولاد سنگان عنوان کرد:

عملکرد دفتر فنی تولید و تعمیرات گندله‌سازی فولاد سنگان

  • کد خبر : 40107
  • 24 بهمن 1402 - 8:08
عملکرد دفتر فنی تولید و تعمیرات گندله‌سازی فولاد سنگان
رئیس دفتر فنی تولید و تعمیرات گندله‌سازی فولاد سنگان گفت: تمرکز دفتر فنی گندله‌سازی، بر فرایند تولید با همکاری کارشناسان فرایند و مشاوران متخصص است و در حوزه تعمیرات، اقداماتی همچون برنامه‌ریزی تعمیرات و ساختار انجام تعمیرات صورت می‌پذیرد.

رئیس دفتر فنی تولید و تعمیرات گندله‌سازی فولاد سنگان گفت: تمرکز دفتر فنی گندله‌سازی، بر فرایند تولید با همکاری کارشناسان فرایند و مشاوران متخصص است و در حوزه تعمیرات، اقداماتی همچون برنامه‌ریزی تعمیرات و ساختار انجام تعمیرات صورت می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، مهرداد شکوهی در خصوص وضعیت ساختار درختی سازماندهی دفتر فنی، بیان کرد: بعد از ابلاغ چارت جدید و برون‌سپاری بخشی از فعالیت بهره‌برداری در کارخانه‌های گندله‌سازی و کنسانتره‌سازی، در راس معاونت بهره‌برداری دارای سه مدیریت در بخش‌های گندله‌سازی،کنسانتره‌سازی و خدمات فنی و پشتیبانی تعریف شده است که هر یک از مدیریت‌ها دارای دفتر فنی مجزا هستند.

وی در خصوص حوزه فعالیت هر یک از دفاتر فنی، عنوان کرد: دفتر فنی‌های کارخانجات گندله‌سازی و کنسانتره‌سازی به صورت مشابه در دفتر فنی تولید و تعمیرات انجام می‌شود، در واحد خدمات فنی و پشتیبانی دفتر فنی به صورت خدمات فنی و پشتیبانی وجود دارد که تمرکز در دو حوزه قطعات یدکی، سفارش‌گذاری و تمرکز بر برنامه‌ریزی تولید (PPC) با محوریت تمرکزگرایی در انجام فعالیت‌ها در حوزه قطعات یدکی در کارخانجات گندله‌سازی و کنسانتره‌سازی و همچنین هماهنگی در خصوص برنامه‌های تولید که با یکدیگر مرتبط هستند، در دفتر فنی خدمات فنی و پشتیبانی صورت گیرد.

رئیس دفتر فنی تولید و تعمیرات گندله‌سازی فولاد سنگان در ارتباط با عملکرد دفتر فنی تولید در کارخانه گندله‌سازی، با اشاره به اینکه تمرکز دفتر فنی گندله‌سازی بر فرایند تولید با همکاری کارشناسان فرایند و مشاوران متخصص است، به اقدامات حوزه تعمیرات نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه تعمیرات، اقداماتی همچون برنامه‌ریزی تعمیرات و ساختار انجام تعمیرات صورت می‌پذیرد.

شکوهی در ادامه در خصوص نحوه مدیریت شاخصه‌های زمان و هزینه در بحث مدیریت دارایی، تصریح کرد: در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، سیستمی تحت عنوان سیستم جامع و نگهداری تعمیرات برنامه‌ریزی شده که در آن تمامی فعالیت‌های عادی، اضطراری و حتی شات‌دان‌های واحد گندله‌سازی در آن اعلام نیاز، تعریف، اجرا و پاسخ‌دهی شده است.

وی مطرح کرد: در کنار سیستم جامع و نگهداری، سیستمی طراحی شده که سیستم جامع را پویاتر می‌کند و سیستم آنالیز خرابی، نمونه‌ای از آن است. اگر هر تجهیز مهم در مجموعه دچار خرابی و یا غیرطبیعی تشکیل شود، در جلسات تخصصی بررسی، ریشه‌یابی، اقدام اصلاحی و در نهایت مجریانی برای اقدامات اصلاحی انتخاب می‌شوند.

رئیس دفتر فنی تولید و تعمیرات گندله‌سازی فولاد سنگان ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ در شاخص های توقفاتی، تماما برنامه‌ای که پیش‌بینی کرده‌ایم محقق شده است و ما آماده‌به‌کاری واحد را اندازه‌گیری کرده‌ایم. یعنی در ۹ ماهه امسال، به جز توقفات گاز که توقف اضطراری نیست و تا حدودی از پیش تعیین شده است، آماده‌به‌کاری واحد گندله‌سازی بیش از برنامه تعیین شده ابتدای ارزیابی می‌شود. بنا به محدودیت‌های انرژی که در فصل تابستان و فصل زمستان با آن مواجهیم، تمرکز ما بر این است که شات‌دان‌ها و توقفات را در محدودیت بگذاریم تا بتوانیم از این فرصت بیشترین استفاده را ببریم.

شکوهی در پاسخ به این سوال که آیا شما از توان شرکت‌های دانش‌بنیان که به آماده‌کاری تجهیزات و کارخانه کمک کند، استفاده کرده‌اید، گفت: بحث امروزه، بحث هوش مصنوعی است و ما بنا بر ماهیت سیستم‌های نت که روزانه کلی دیتا وارد سیستم می‌شود تا پردازش کنیم و تصمیماتی گرفته شود، در حوزه آنالیز دیتا با دو شرکت در حوزه دانش‌بنیان وارد توافقات اولیه شده‌ایم و دیتاهایی را در اختیار آن‌ها قرار داده‌ایم تا بتوانیم از تحلیل این دیتاها به بهینه شدن خط کمک کنیم. تحلیل بیگ دیتا، علم روز دنیاست و تعدادی از شرکت‌ها وارد این حوزه شده‌اند و خوشبختانه ما وارد این فازها نیز شده‌ایم. دیتاهایی در اختیار دو شرکت برای آنالیز قرار گرفته شده و در اقدامات بعدی فاز تحلیل کامل می‌شود که از این طریق، به اقدامات اصلاحی دست پیدا خواهیم کرد.

وی در ارتباط با استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های شرکت‌های بزرگ در فولاد سنگان، خاطرنشان کرد: ابتدا در راس از شرکت فنی مهندسی فولاد مبارکه آغاز کردیم؛ بدین صورت که آن‌ها سیستم‌ها را پیاده‌سازی و تجارب را جمع‌آوری و همکاران در دفتر فنی تعمیرات و دفتر فنی آهن‌سازی کمک کردند تا سیستم‌های ما به‌روز شوند و سعی کرده‌ایم با تمام گندله‌سازی‌های ایران ارتباط داشته باشیم. در همین راستا، خوشبختانه دو سال است که پویش کافه دانش گندله‌سازی شکل گرفته است.

وی در پایان در خصوص صنعت سبز، یادآور شد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان چارچوب‌هایی در خصوص استانداردهای آلودگی دارد و استانداردها را به خوبی ارائه کرده است. با این وجود ما به همراه تیم متخصص در فولاد سنگان، به دنبال بهبود این امر هستیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=40107

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.