• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

غدیر نی‌ریز ۲۳۰ تومان سود تقسیم کرد

  • کد خبر : 37512
  • 12 دی 1402 - 12:34
غدیر نی‌ریز ۲۳۰ تومان سود تقسیم کرد
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز برای سال مالی منتهی به 31 شهریور 1402، روز دوشنبه 11 دی ماه در محل مجتمع فرهنگی ریاست جمهوری برگزار شد و صورت‌های مالی شرکت با رای 100 درصد سهام‌داران و تقسیم سود دو هزار و 360 ریالی بابت هر سهم به تصویب رسید.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲، روز دوشنبه ۱۱ دی ماه در محل مجتمع فرهنگی ریاست جمهوری برگزار شد و صورت‌های مالی شرکت با رای ۱۰۰ درصد سهام‌داران و تقسیم سود دو هزار و ۳۶۰ ریالی بابت هر سهم به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در این مجمع، مهم‌ترین چالش‌های تولید را محدودیت‌های برق و گاز برشمرد و گفت: محدودیت‌های قطعی برق، منجر به از دست رفتن ۷۹ هزار تن تولید در تابستان ۱۴۰۲ و محدودیت‌های مصرف و افت فشار گاز، منجر به از دست رفتن ۲۶ هزار تن تولید در زمستان ۱۴۰۱ شد.

وی افزود: این محدودیت‌ها طی ۱۰۵ روز ادامه یافت و شامل ۲۴ روز توقف کامل تولید شد؛ همچنین به منظور استفاده بهینه از این توقفات، اورهال و تعمیرات سالیانه در دی ماه پیش اجرا شد.

به گفته مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، محدودیت‌های انرژی در این دوره در حالی به از دست رفتن تولید ۱۰۵ هزار تن تولید آهن اسفنجی منجر شد که در صورت عدم برقراری این محدودیت‌ها، مجموع تولید مجتمع در سال مالی مورد بررسی، به بیش از ۸۳۰ هزار تن می‌رسید.

مصطفی‌پور بیان کرد: درآمدهای عملیاتی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در سال مالی منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل با افزایش ۳۱ درصدی، از حدود ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به عددی بالغ بر هشت هزار و ۶۵۸ میلیارد تومان رسیده است. این افزایش درآمدهای عملیاتی، ناشی از افزایش ۲۸ درصدی نرخ فروش و رشد حجم فروش نسبت به دوره مشابه به میزان ۳ درصد است.

وی عنوان کرد: در اثر مجموعه این عوامل، سود ناخالص مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز طی سال مالی مختوم به پایان شهریور ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل با افزایش ۹۹ درصدی، به عددی بالغ بر سه هزار و ۵۳۳ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در ادامه از برگزاری جلسه پذیرش فولاد غدیر نی ریز در بورس در روز سه‌شنبه ۱۹ دی ماه خبر داد.

مصطفی‌پور اظهار داشت: جمع کل حقوق مالکانه سهام‌داران فولاد غدیر نی‌ریز از پایان شهریور ۱۴۰۱ تا زمان مشابه در سال جاری، شاهد رشد ۶۰ درصدی بوده و از حدود ۳۰ هزار و ۲۳۸ میلیارد تومان به ۵۰ هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان رسیده است.

وی از مهم‌ترین اقدامات کارخانه فولادسازی در یک سال اخیر، به تکمیل نصب ۱۸ عدد جرثقیل سقفی باقیمانده در سالن‌های مختلف پروژه از جمله سالن آهن قراضه، سالن ذوب، انبار شمش سالن پمپ خانه سالن اکسیژن پلنت، سالن کمپرسور خانه و تعمیرگاه اشاره کرد.

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم انجام شده، تامین برق ترانس اصلی و مجموعه (SVC) بوده است.

مصطفی‌پور در پایان یادآور شد: با انجام موفقیت‌آمیز عملیات «First arc» در اردیبشهت ماه ۱۴۰۲ و اجرای عملیات «First Met» فولادسازی در آبان ماه سال ۱۴۰۲ که از پیش زمینه‌های اصلی آغاز راه‌اندازی کارخانه به شمار می‌روند، کارخانه فولاد به فاز راه‌اندازی و بهره‌برداری نزدیک شده است و مجتمع فولاد غدیر نی ریز به زودی افتخار نخستین فولادساز گروه طرح‌های هشت‌گانه را از آن خود خواهد کرد.

سید ابوتراب فاضل، مدیرعامل هلدینگ صنایع و معادن غدیر و رئیس مجمع عمومی سالیانه مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز نیز در این نشست با اشاره به انضباط مالی بسیار خوب و سرعت چشمگیر توسعه مجتمع، ابراز امیدواری کرد که با حمایت سهام‌داران و افزایش اعتبار برند مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، مراحل پایانی پذیرش این شرکت در فرابورس به سرعت طی شده و سال آینده مجمع عمومی مجتمع با حضور سهام‌داران عام برگزار شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=37512

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.