• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

فعالیت‌های فولاد خوزستان در راستای حفظ محیط زیست

  • کد خبر : 20763
  • 20 خرداد 1402 - 7:31
فعالیت‌های فولاد خوزستان در راستای حفظ محیط زیست
قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و‌ مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان از نصب اولین پایه پروژه بی‌نظیر دیوار توری در هفته محیط زیست در شرکت فولاد خوزستان خبر داد.

قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و‌ مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان از نصب اولین پایه پروژه بی‌نظیر دیوار توری در هفته محیط زیست در شرکت فولاد خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، علیرضا مخبر دزفولی بیان کرد: شرکت فولاد خوزستان پیشرو در زمینه استفاده از فناوری جدید ویند فنسینگ (دیوار توری) با هدف کنترل بادبردگی پایل‌های روباز کنسانتره سنگ‌آهن است. این فناوری به عنوان به‌روزترین روش کاهش سرعت وزش باد و کنترل انتشار گرد و غبار قلمداد شده و شرکت فولاد خوزستان نخستین واحد صنعتی در سطح کشور شناخته می‌شود که پروژه نصب و بهره‌برداری از این فناوری را در دست اجرا دارد.

وی افزود: توری به‌کار رفته در احداث این دیوار از پلی پروپیلن و ارتفاع آن ۲۸ متر است. این دیوار انبارهای روباز نگهداری سنگ‌آهن را در مساحتی بالغ بر ۳۶ هکتار محصور می‌کند.

قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و‌ مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان ارزش فعلی این پروژه را بر اساس نرخ جاری ارز بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال دانست و میزان پیشرفت فیزیکی آن را در حال حاضر ۶۵ درصد اعلام کرد.

مخبر دزفولی تعهد به محیط زیست را ضامن توسعه و تولید سبز دانست و یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با نصب این دیوار سرعت وزش باد در محدوده تحت پوشش، ۸۵ درصد و میزان باد بردگی مواد حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد کاهش یابد و این اقدام به کاهش آلاینده‌های محیطی هم در داخل و هم محیط پیرامون و مجاورین شرکت منتهی شود.

وی مطرح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده از سویی انتظار می‌رود عملیات اجرایی این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل شود و از سوی دیگر بی‌شک دانش فنی که از طریق اجرای این پروژه در اختیار پیمانکاران و مهندسان مشاور ایرانی قرار می‌گیرد، زمینه‌ساز بهره‌گیری از این فناوری در سایر صنایع معدنی کشور بوده و می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های زیست‌محیطی کشور داشته باشد.

قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و‌ مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان در پایان از حمایت‌های اداره کل محیط زیست استان، مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت و تلاش موثر معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها و مدیران زیرمجموعه، مدیران «HSE» و محیط زیست و پیمانکار پروژه صمیمانه قدردانی کرد و پیشرفت ملموس این پروژه بی‌نظیر و ملی را هدیه‌ای از طرف شرکت فولاد خوزستان به کارکنان، مردم خوزستان و فعالان محیط زیست در هفته بزرگداشت محیط زیست دانست.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=20763

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.