• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

فولاد سنگان ۴۵۰ ریال سود تقسیم کرد

  • کد خبر : 21160
  • 25 خرداد 1402 - 5:13
فولاد سنگان ۴۵۰ ریال سود تقسیم کرد
روز سه‌شنبه 23 خرداد ماه، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه ۱۴۰۱ با حضور سهام‌داران شرکت و تقسیم سود 45 تومانی به ازای هر سهم برگزار شد.

روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ماه، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ با حضور سهام‌داران شرکت و تقسیم سود ۴۵ تومانی به ازای هر سهم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط  عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم، عنوان کرد: فولاد سنگان در سال گذشته به لطف خداوند متعال و با همت و پشتکار همکاران ارجمند و پرتلاش، موفق به افتخارآفرینی‌های متعدد شد. بدون تردید دستیابی به رکوردهای روزانه، ماهانه و سالیانه جز با برنامه‌ریزی مدون و علمی و حمایت سهام‌داران و تلاش همه‌جانبه کارکنان و کارگران خدوم این شرکت میسر نمی‌شد.

وی با اشاره به تولید بیش از چهار میلیون تن گندله در سال ۱۴۰۱، بیان کرد: در سال گذشته شاهد جابه‌جایی رکوردهای تولید بودیم و تلاش همکاران در فولاد سنگان، منجر به تولید بیش از چهار میلیون تن گندله و تولید بیش از سه میلیون تن کنسانتره شد.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان تصریح کرد: رشد تولید ۱۰۳ درصدی کنسانتره و تولید بیش از چهار میلیون تن گندله با وجود ۱۲۰ روز قطعی برق و گاز اتفاق افتاد؛ در صورتی که توان و ظرفیت تولید فولاد سنگان بیش از این مقدار است.

امرایی مطرح کرد: با توجه به شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، فولاد سنگان برنامه‌ریزی جدی و مدونی را در خصوص حمایت و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داد. در همین راستا، شرکت اقدام به تاسیس پردیس دانش‌بنیان صنایع معدنی برای اولین بار کرده و از این مسیر، همکاری گسترده ای را با پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور آغاز کرد.

وی با اشاره به تاسیس صندوق پژوهش و نوآوری صنایع معدنی با مشارکت فولاد سنگان و سهم ۳۰ درصدی در صندوق مذکور، اظهار داشت: این صندوق به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب ارائه تسیهلات و کمک به تامین ضمانتنامه برای این شرکت‌ها به دلیل پایین بودن توان مالی آن‌ها تشکیل شد. شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در این حوزه نیز فعالیت و مشارکت بسیار خوبی دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان ادامه داد: بومی‌سازی قطعات شامل ۱۰۶ قطعه، پنج تجهیز و یک هزار و ۶۰۰ مدرک فنی، رشد ۱۰۴ درصدی بومی‌سازی در سال و ارزآوری بیش از ۹٫۵ میلیون یورو، سرمایه‌گذاری بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریالی در توسعه دانش‌بنیان‌ها، احداث کارخانه ۱۵ هزار تنی گلوله‌سازی آتیه فولاد سنگان، احداث سوله انباشت کنسانتره در راستای حفاظت از محیط زیست به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن و دیگر اقدامات ارزشمند در حوزه‌های مختلف سازمانی اعم از منابع انسانی، تعالی سازمانی، ارتقای برند شرکت و…، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

امرایی با اشاره به نقش برجسته فولاد سنگان در توسعه پایدار شرق کشور، خاطرنشان کرد: فولاد سنگان در تمام سطوح تولید، بازرگانی، اقتصادی، اجتماعی و اشتغال‌زایی، نقش بسزایی در منطقه ایفا می‌کند و همواره در مسیر توسعه هرچه بیشتر بخش صنعت و معدن و توسعه شرق کشور حرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه متوازن در منطقه شمال شرق کشور و سرمایه‌گذاری عظیم این شرکت، گفت : فولاد سنگان با هدف توسعه همه‌جانبه، پروژه‌هایی از قبیل کارخانه احیا مستقیم،  کارخانه کنسانتره هماتیتی به ظرفیت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن، پروژه افزایش ظرفیت کارخانه گندله‌سازی به ظرفیت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن، احداث نیروگاه برق بادی، احداث تصفیه‌خانه و فاضلاب شهر تایباد و انتقال آب به طول ۸۰ کیلومتر، پروژه انباشت و بارگیری کامیونی گندله، تجهیز ناوگان حمل‌ونقل معدنی، پروژه انباشت باطله (اسپریدر) و … را در دست توسعه دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با اشاره به گزارش سالانه، از ثبات مالی و حاشیه سود مطمئن و با ثبات این شرکت و همچنین رشد ۱۰ درصدی حاشیه سود شرکت نسبت به سال قبل خبر داد و تاکید کرد: نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری با عنوان رشد تولید و مهار تورم، نقشه راه کلان کشور و به خصوص بخش صنعت را ترسیم کرده و استراتژی‌های کلان شرکت هم‌راستا با شعار سال است.

امرایی عنوان کرد: با توجه به پتانسیل و توانمندی‌های موجود در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، برنامه تولید پنج میلیون تن گندله و چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنسانتره را با امید به رفع موانع تامین انرژی در برنامه تولید ۱۴۰۲ داریم.

وی در پایان مطرح کرد: لازم به ذکر است حاصل تلاش بی‌وقفه کارکنان در ارزیابی IMI100 (برترین شرکتهای ایران در سال ۱۴۰۱)، منجر به کسب رده ۵۶ در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران شد که نشان از تعالی روزافزون و توسعه برنامه‌های استراتژیک این شرکت دارد.

گفتنی است مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در خرداد ماه برگزار و ‌ مبلغ ۴۵۰ ریال به ازای هر سهم بین سهام‌داران از محل سود خالص شرکت تقسیم شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=21160

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.