• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
زیر سایه افت تقاضای چین،

قیمت جهانی نفت خیال صعود ندارد

  • کد خبر : 41800
  • 21 اسفند 1402 - 13:57
قیمت جهانی نفت خیال صعود ندارد
نفت در معاملات روز دوشنبه 21 اسفند ماه 1402 بازار آسیا، تحت تاثیر نگرانی نسبت به کندی تقاضا در چین، به کاهش قیمتی که هفته گذشته داشت، ادامه داد.

نفت در معاملات روز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ بازار آسیا، تحت تاثیر نگرانی نسبت به کندی تقاضا در چین، به کاهش قیمتی که هفته گذشته داشت، ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۵۵ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه و بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۷ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص هفته گذشته تحت تاثیر آمار منفی چین که به ضعیف شدن تقاضا در بزرگ‌ترین خریدار جهان اشاره داشت، کاهش پیدا کردند و نفت برنت ۱.۸ درصد و شاخص نفت آمریکا ۲.۵ درصد کاهش هفتگی رقم زد.

هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس شرکت ان اس تردینگ با بیان اینکه نگرانی‌ها نسبت به ضعف تقاضای چین، تمدید کاهش تولید اوپک پلاس را تحت‌الشعاع قرار داد، گفت: سیگنال‌های گوناگون از آمار اشتغال آمریکا، باعث شد معامله‌گران در قراردادهای خود تغییراتی دهند؛ با این حال، افت قیمت با ریسک ژئوپلیتیکی فزاینده محدود شد.

آماری که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد رشد اشتغال آمریکا در ماه فوریه شتاب گرفت اما رشد نرخ بیکاری و ملایم شدن افزایش دستمزد، گزینه کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه ژوئن را روی میز نگه داشت. چین هفته گذشته یک هدف رشد اقتصادی حدود ۵ درصد را برای سال ۲۰۲۴ تعیین کرد که بسیاری از تحلیلگران عنوان کردند بدون محرک‌های بیشتر، هدف بلند پروازانه‌ای است.

داده‌های منتشر شده در روز پنج‌شنبه گذشته نشان داد واردات نفت به چین طی دو ماه اول سال ۲۰۲۴ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است اما نسبت به ماه‌های قبل، کمتر بوده و روند خرید کمتر توسط بزرگ‌ترین خریدار نفت در جهان ادامه یافته است.

در بخش عرضه، اعضای اوپک پلاس یکشنبه هفته گذشته توافق کردند کاهش تولید داوطلبانه نفت به میزان ۲.۲ میلیون بشکه در روز را در سه ماهه دوم تمدید کنند و در بحبوحه نگرانی‌ها از رشد جهانی و افزایش تولید خارج از گروه، از بازار حمایت بیشتری به عمل آورند.

تحلیلگران گروه تحقیقاتی «Research ANZ» طی یادداشتی نوشتند: با توجه به تمدید توافق کاهش تولید داوطلبانه اوپک پلاس تا پایان سه ماهه دوم، این وضعیت می‌تواند بازار را دچار محدودیت عرضه کند زیرا تقاضا از ضعف فصلی که پیدا کرده است، بهبود می‌یابد.

مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس متوقف شده است. به گفته کیکوکاوا، تنش‌ها در روسیه و همسایگان آن هم تشدید شد و بیم درگیری احتمالی خارج از اوکراین را به وجود آورده است.

مایا ساندو، رئیس جمهور مولداوی پنج‌شنبه گذشته یک پیمان همکاری دفاعی با فرانسه امضا و اعلام کرد که روسیه تلاش‌ها برای بی‌ثبات کردن این کشور را مضاعف کرده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=41800

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.