• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
همگام با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه،

قیمت طلای جهانی صعودی شد

  • کد خبر : 42915
  • 27 فروردین 1403 - 15:12
قیمت طلای جهانی صعودی شد
امروز دوشنبه 27 فروردین ماه 1403، قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت زیرا جذابیت شمش به عنوان پناهگاهی امن در برابر تنش‌های ژئوپلیتیکی رشد پیدا کرد.

امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت زیرا جذابیت شمش به عنوان پناهگاهی امن در برابر تنش‌های ژئوپلیتیکی رشد پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به دو هزار و ۳۵۰ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت شمش در روز جمعه ۱۲ آوریل ماه، به بالاترین سطح تاریخی دو هزار و ۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش، به دو هزار و ۳۶۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به اعتقاد تحلیلگران، واکنش نظامی مستقیم ایران به رژیم صهیونیستی آن‌ها را تکان داده است و از این ترسانده که جنگ بزرگ‌تری در راه است. داده‌های اقتصادی اخیر ایالات‌ متحده آمریکا در مورد بازار کار و تورم باعث شده است که انتظارات بازار برای کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو بار دیگر به عقب برگردد.

آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو بیان کرد: ادامه خوانش‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده بالا نگران‌کننده خواهد بود اما وی بر نحوه رفتار شاخص هزینه‌های مصرف شخصی فدرال رزرو متمرکز است.

سوزان کالینز، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون نیز در حالی به دنبال کاهش چند نرخ بهره در سال جاری است که انتظار می‌رود بازگرداندن تورم به سطوح مورد نظر زمان ببرد.

لازم به ذکر است که نرخ‌های بهره بالاتر، جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید کرد: تورم در منطقه یورو با ایالات‌ متحده متفاوت است اما این بلوک نیز مانند دیگران با مشکلاتی مواجه است که تا چه حد رشد قیمت را محدود کند.

گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت طلا در پایان سال را از دو هزار و ۳۰۰ دلار به دو هزار و ۷۰۰ دلار در هر اونس افزایش داد و اعلام کرد که بازار صعودی این فلز تحت تاثیر عوامل کلان معمول نیست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۹۸ سنت، پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش، به ۹۷۳ دلار و پنج سنت و پالادیوم با یک درصد کاهش، به یک هزار و ۳۸ دلار و ۹۹ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=42915

نوشته‌های مشابه

11اردیبهشت
توجه به منزلت کارگر، تقویت پایه‌های یک سازمان است
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس:

توجه به منزلت کارگر، تقویت پایه‌های یک سازمان است

11اردیبهشت
فرصت‌آفرینی فولاد اکسین برای توسعه بازارهای صادراتی
رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان عنوان کرد:

فرصت‌آفرینی فولاد اکسین برای توسعه بازارهای صادراتی

11اردیبهشت
درآمد بزرگ‌ترین استخراج‌کننده طلا افزایش یافت
همگام با کاهش هزینه‌های جاری،

درآمد بزرگ‌ترین استخراج‌کننده طلا افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.