• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

قیمت نفت در سربالایی صعود

  • کد خبر : 31565
  • 29 مهر 1402 - 7:37
قیمت نفت در سربالایی صعود
قیمت نفت در معاملات روز جمعه 28 مهر ماه بازار آسیا، به روند افزایشی خود ادامه داد و در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی متوالی قرار گرفت.

قیمت نفت در معاملات روز جمعه ۲۸ مهر ماه بازار آسیا، به روند افزایشی خود ادامه داد و در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی متوالی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۹۷ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، به ۹۳ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار معادل ۱.۱ درصد، به ۹۰ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ماه نوامبر روز جمعه منقضی می‌شود؛ قرارداد ماه دسامبر با ۹۹ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، ۸۹ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه بود.

هر دو شاخص در معاملات روز گذشته با بیش از یک درصد افزایش بسته شده بودند. نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت، تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی متوالی قرار دارند.

تونی سایکامور، تحلیلگر شرکت مالی آی جی بیان کرد: نگرانی بزرگ‌تر، تشدید تنش مانده که احتمالا با ورود نیروهای رژیم صهیونیستی به غزه در آخر هفته جاری، مشاهده می‌کنیم و این موضوع به منزله ریسک صعودی برای قیمت نفت است. اگر وست تگزاس اینترمدیت مقاومت در سطح ۹۱ دلار و ۵۰ سنت را بشکند، ممکن است تا قیمت ۹۵ دلار و سه سنت پیشروی کند که آخرین بار در اواخر ماه سپتامبر دیده شد.

قیمت نفت با پیش‌بینی تشدید کمبود عرضه در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به دلیل تمدید محدودیت عرضه اضافی عربستان سعودی و روسیه، پشتیبانی شده است. در این بین وزارت انرژی آمریکا روز پنج‌شنبه ۱۹ اکتبر اعلام کرد واشنگتن به دنبال خرید ۶ میلیون بشکه نفت برای تحویل به ذخایر نفت استراتژیک در ماه‌های دسامبر ۲۰۲۳ و ژانویه ۲۰۲۴ است.

منابع آگاه به رویترز اعلام کردند که رفع موقتی تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا، بعید است باعث تغییر سیاست گروه اوپک پلاس شود زیرا روند احیای تولید این کشور احتمالا تدریجی خواهد بود.

تحلیلگران گروه «ANZ Research» طی یادداشتی نوشتند: چشم‌انداز عرضه نفت بیشتر از سوی ونزوئلا، تاثیر چندانی در رفع نگرانی‌ها نسبت به احتمال مختل شدن عرضه نفت از خاورمیانه نداشت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=31565

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.