• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

قیمت نیکل در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت؟

  • کد خبر : 32514
  • 10 آبان 1402 - 5:37
قیمت نیکل در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت؟
موسسه سیتی در یادداشتی اعلام کرد که قیمت نیکل در بورس فلزات لندن (LME) ممکن است به حدود 20 هزار دلار در هر تن افزایش یابد.

موسسه سیتی پیش‌بینی کرد که قیمت نیکل در بورس فلزات لندن (LME) ممکن است به حدود ۲۰ هزار دلار در هر تن افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از بازار، قیمت نیکل تقریبا ۴۰ درصد از سال گذشته کاهش یافته که بدترین عملکرد را در بین فلزات اساسی به دلیل مازاد عرضه ثبت کرده است. داده‌های (LME) نشان می‌دهد که این تحولات موقعیت خالص صندوق‌های سرمایه‌گذاری را به مجموع ۱۸ هزار و ۳۲۱ قرارداد نیکل (LME) تغییر داده که بزرگ‌ترین سطح از ماه ژوئن ۲۰۱۹ است.

تحلیلگران سیتی بیان کردند: ما فکر می‌کنیم که نیکل در بحبوحه موقعیت‌های کوتاه‌مدت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ریسک‌های عرضه اندونزی و سیاست‌های پولی انبساطی بیشتر چین، احتمالا به بیش از ۲۰ هزار دلار در هر تن برسد.

اگرچه موجودی نیکل در انبارهای (LME) و بورس اوراق بهادار شانگهای اخیرا افزایش یافته است اما همچنان در پایین‌ترین سطح تاریخی خود قرار دارد.

چین اوایل هفته گذشته به شدت کسری بودجه سال ۲۰۲۳ خود را از ۳ درصدی که قبلا تعیین شده بود، به حدود ۳.۸ درصد تولید ناخالص داخلی رساند تا بتواند رشد این کشور را تقویت کند.

خطرات عرضه نیکل اندونزی به دلیل کاهش عیار سنگ معدن، بررسی‌های نظارتی، تاخیر در صدور سهمیه معدن، افزایش فشار برای رسیدگی به نگرانی‌های ESG (زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی)، قیمت پایین‌تر و تسلط این کشور بر عرضه جهانی نیکل در حال افزایش است.

سیتی پیش‌بینی کرد که مازاد نیکل تصفیه شده در بازار جهانی از ۸۶ هزار تن در سال ۲۰۲۲، به ۲۳۰ هزار تن در سال ۲۰۲۳ و ۲۸۳ هزار تن در سال ۲۰۲۴ خواهد رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=32514

نوشته‌های مشابه

11اردیبهشت
فرصت‌آفرینی فولاد اکسین برای توسعه بازارهای صادراتی
رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان عنوان کرد:

فرصت‌آفرینی فولاد اکسین برای توسعه بازارهای صادراتی

10اردیبهشت
مجتمع فولاد روهینا جنوب در رویداد صدرا حضور یافت
با هدف همکاری متقابل با دانشگاه،

مجتمع فولاد روهینا جنوب در رویداد صدرا حضور یافت

10اردیبهشت
کارگران شعار جهش تولید را محقق کنند

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.