• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

لزوم اجرای صحیح دستورالعمل مراقبت و ایمنی در معادن کشور

  • کد خبر : 28388
  • 19 شهریور 1402 - 14:45
لزوم اجرای صحیح دستورالعمل مراقبت و ایمنی در معادن کشور
معاون روابط‌ کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ابعاد حادثه معدن طرزه دامغان در دست بررسی است، گفت: دستورالعمل مربوط به مراقبت و ایمنی معادن ابلاغی وزارت کار باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

معاون روابط‌ کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ابعاد حادثه معدن طرزه دامغان در دست بررسی است، گفت: دستورالعمل مربوط به مراقبت و ایمنی معادن ابلاغی وزارت کار باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایرنا، علی‌حسین رعیتی‌فرد به عنوان نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پس از حضور در شهرستان دامغان با جمعی از خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان دیدار کرد.

وی در این دیدار با ابلاغ تسلیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خانواده جانباختگان، بیان کرد: این حادثه غم‌بار برای همه هموطنان به خصوص مردم شریف استان سمنان و شهرستان دامغان، تلخ و متاثرکننده بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ابعاد حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان با حضور میدانی سه وزیر دولت مردمی سیزدهم در حال بررسی است، افزود: این موضوع و زوایای مرتبط با آن مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت تا ضمن روشن شدن ابعاد مختلف حادثه از چنین حوادثی پیشگیری کنیم. ارتقای ایمنی در معدن طزره دامغان پیگیری می‌شود و دستورالعمل مربوط به مراقبت و ایمنی که از سوی وزارت کار ابلاغ شده، باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

رعیتی‌فرد در ادامه با سرپرست شرکت معادن البرز شرقی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد و ضمن اطلاع بیشتر از اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از تکرار این چنین حوادثی، روند بازدیدهای انجام شده را نیز مورد بررسی قرار داد.

حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ طزره دامغان و جانباختن ۶ کارگر محبوس در آن، مسبوق به سابقه است و عزم جدی برای برخورد قاطع با مقصران احتمالی و جلوگیری از تکرار چهار باره چنین حادثه‌ای با اطلاع‌رسانی شفاف، مطالبه‌ای جدی محسوب می‌شود.

حضور سه وزیر دولت مردمی در محل انفجار شامگاه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ در معدن زغال‌سنگ طزره دامغان به همراه سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان که به محض وقوع حادثه فرماندهی و مدیریت بحران را عهده‌دار شد، علاوه بر عزم جدی دولت سیزدهم در راستای پیشگیری و جلوگیری از تکرار این حادثه مسبوق به سابقه در سال‌های قبل، پایبندی دولت آیت‌الله ابراهیم رئیسی به عهد خود را بار دیگر ثابت کرد.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد وحیدی وزیر کشور و عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمتر از ۲۲ ساعت از وقوع حادثه در معدن زغال‌‌سنگ دامغان در محل حاضر شدند و به بررسی میدانی این حادثه پرداختند.

ساعت ۱۹:۳۰ روز یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ به دلیل حادثه در یکی از تونل‌های استخراج زغال‌سنگ متعلق به شرکت البرز شرقی ۶ معدنچی فعال در عمق ۴۰۰ متری تونل و ۷۰۰ متری معدن، ۶ کارگر در تونل محل حادثه انفجار معدن طزره دامغان محبوس شدند که تلاش‌ها نتیجه نداد و پیکر بی‌جان آن‌ها از تونل خارج شد.

پیش از این، ساعت ١٢ ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز در تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره، از معادن چهارگانه شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی، در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه، حادثه تلخی رخ داد که در این حادثه دو کارگر پیمانکاری شرکت به نام‌های میلاد روشنایی و سید اصغر افضلی از دامغان محبوس شدند و در نهایت پس از گذشت حدود ۱۳۰ ساعت از زمان وقوع حادثه، پیکر آن‌ها از زیر آوار خارج شد. همچنین ۳۰ آبان ۱۳۹۷ در پی ریزش معدن زغال‌سنگ طزره دامغان یک کارگر ۵۴ ساله جان باخت و سه نفر مصدوم شدند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=28388

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
صادرات زغال‌سنگ استرالیا به چین افزایش یافت
پس از بازیابی روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور،

صادرات زغال‌سنگ استرالیا به چین افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.