• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
مدیرعامل شرکت شایکو:

مواد اولیه بی‌کیفیت، فاجعه‌آفرین می‌شود

  • کد خبر : 4062
  • 20 مرداد 1398 - 11:16
مواد اولیه بی‌کیفیت، فاجعه‌آفرین می‌شود
مدیرعامل شرکت شایکو وضعیت تولید در سال‌های آتی را پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به روال تامین احتیاجات ابتدایی مورد نیاز تولید در کشور که همان تامین مواد اولیه با کیفیت برای تولیدکنندگان است، وضعیت تولید پروفیل درب و پنجره آلومینیومی را خوب پیش‌بینی نمی‌کنم و در حال حاضر، تولیدکنندگان در مبحث تامین مواد اولیه، ضعف‌های بزرگی را تجربه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شایکو وضعیت تولید در سال‌های آتی را پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به روال تامین احتیاجات ابتدایی مورد نیاز تولید در کشور که همان تامین مواد اولیه با کیفیت برای تولیدکنندگان است، وضعیت تولید پروفیل درب و پنجره آلومینیومی را خوب پیش‌بینی نمی‌کنم و در حال حاضر، تولیدکنندگان در مبحث تامین مواد اولیه، ضعف‌های بزرگی را تجربه می‌کنند.

محمدرضا زهادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، درخصوص عدم دسترسی تولیدکنندگان به مواد اولیه باکیفیت، اظهار داشت: در حوزه تولید پروفیل آلومینیومی عدم دسترسی تولیدکنندگان به بیلت باکیفیت و مطلوب، تاثیر بسیاری بر کاهش محسوس کیفیت رنگ‌های مورد استفاده در این صنعت، گذاشته است و این روند به گونه‌ای است که به زیرساخت‌های تولید پروفیل آلومینیومی خدشه‌ وارد کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: در این اثنی چنانچه بخواهیم با تقلیل شرایط کیفی مواد اولیه همچنان به تعهدات زمانی ضمانت پیشین خود پایبند بمانیم، بایستی متحمل هزینه‌های گزافی شویم که بدون حمایت متولیان صنعت کشور به هیچ عنوان برایمان مقدور نخواهد بود و منتج به از پای درآمدن فعالین عرصه تولید کشور خواهد شد.

محرومیت‌ها و موانع وارداتی مانعی برای رقابت در بازار جهانی

مدیرعامل شرکت شایکو با اشاره به محرومیت‌ها و موانع وارداتی، توضیح داد: زمانی که ما اجازه واردات برخی مواد اولیه ضروری برای تولید محصولات را نداشته باشیم یعنی نمی‌توانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم و این عدم توانایی در رقابت با تولیدکنندگان برون مرزی پروفیل درب و پنجره، موجب عقب ماندن در تمام زمینه‌های تجاری و فنی در این صنعت می‌شود که به نظر من به سهولت و در کوتاه مدت قابل جبران نیست.

زهادی به سابقه فعالیت این شرکت در حوزه تولید درب و پنجره آلومینیومی، اشاره و بیان کرد: ۱۵ سال است که در حوزه درب و پنجره و نمای آلومینیومی فعالیت می‌کنیم و دو سال است که وارد حیطه طراحی پروفیل نیز شده‌ایم و درصدد هستیم تا فعالیت شرکت را در زمینه طراحی سیستم‌های درب و پنجره گسترش دهیم.

نسخه‌برداری‌های غیرحرفه‌ای از تولیدات ترکیه‌ای

مدیرعامل شرکت شایکو درباره یکی از نقاط ضعف شرکت‌های تولیدکننده درب و پنجره‌های آلومینیومی در کشور، توضیح داد: اکثر شرکت‌های فعال در حوزه پروفیل درب و پنجره آلومینیومی، محصولات خود را از سایر شرکت‌ها کپی می‌کنند و چون قانون کپی رایت در کشور اجرا نمی‌شود، شرکت‌ها و افرادی که طراح سیستم‌های درب و پنجره هستند، به وضوح و به تکرر متضرر می‌شوند.

زهادی در ادامه افزود: بیشتر تولیدکنندگان پروفیل‌های درب و پنجره در ایران، از طراحی محصولات ترکیه، کپی‌برداری می‌کنند اما مجموعه شایکو وارد حوزه طراحی شده و نیازهای این حوزه را بررسی کرده و براساس سفارش و نیاز مشتریان محصولات خود را به صورت کاملا بومی و نیاز محور طراحی و تولید می‌کند.

تحریم‌ها، کیفیت را کم کرده است

وی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها برکیفیت تولیدات، مطرح کرد: شاید به دلیل تحریم‌های مداوم اعمال شده از سوی غرب، فعالیت‌هایی در جهت افزایش میزان تولید در کشور صورت گرفته باشد اما کیفیت محصولات تولیدی کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرعامل شرکت شایکو درباره محروم شدن تولیدکنندگان داخلی از داشتن برخی مواد از جمله پلی‌آمین‌ها، اعلام کرد: پلی‌آمین‌ها که برای عایق‌بندی درب و پنجره و نما استفاده می‌شود، به راحتی وارد کشور نمی‌شود و این نبود مواد اولیه موجب شد که ما نتوانیم تولید برخی محصولات گذشته خود را ادامه دهیم.

خطوط تولیدی به روز ما متوقف شده است

زهادی در خصوص توقف تولید برخی از اشکال درب، پنجره و نماهای آلومینیومی در این شرکت، توضیح داد: در حال حاضر شرکت شایکو، تکنولوژی‌های لازم و ضروری برای تولید درب و پنجره آلومینیومی را در اختیار دارد اما بدلیل عدم وجود مواد اولیه مناسب مورد نیاز، مجبور به توقف تولید برخی محصولات خود از خطوط تولیدی شده‌ایم و در نهایت ضرر بسیاری متحمل شدیم .

وی در ادامه افزود: ممکن است در زمینه انبوه‌سازی، برخی از محصولات ۵۰ سال پیش را همچنان تولیدکنیم اما من علاقه‌ای به تولید محصولاتی با طراحی قدیمی ندارم چون به سطحی رسیده‌ایم که می‌توانیم محصولات به روز شده و نوین تولید کنیم و تنها امکانات زیرساختی که همان مواد اولیه مناسب است را لازم داریم.

مواد اولیه تولیدی در داخل، بی‌کیفیت است

مدیرعامل شرکت شایکو با اشاره به گوشه‌ای از مشکلاتی که شرکت‌های تولیدکننده پروفیل آلومینیومی درب و پنجره در حال حاضر دارند، اظهار کرد: تمامی شرکت‌های تولیدکننده پروفیل درب و پنجره در خصوص آندایز محصولات خود با مشکل مواجه شده‌اند چون بیلت‌های تولید شده در کشور ناخالص و بی‌کفیت هستند و این همان فاجعه در تولید محصولات آلومینیومی در آینده است.

دغدغه مالی شرکت‌های تولیدکننده

وی درخصوص یکی از عمده دغدغه‌های شرکت‌های تولیدکننده درب و پنجره آلومینیومی در کشور، عنوان کرد: تولیدکنندگان باید بیشتر برکیفیت محصولات تولیدی تمرکز داشته باشند اما در حال حاضر، عمده دغدغه ما مسائل مالی است، به گونه‌ای که ما می‌توانیم به کشورهای همجوار و اروپایی صادرات داشته باشیم اما نمی‌توانیم تراکنش مالی انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت شایکو با اشاره به حمایت‌هایی که باید از شرکت‌های تولیدکننده به عمل آید، بیان کرد: زمانی که تحریم‌ها و ممنوعیت‌ها تا این اندازه ادامه فعالیت را برای تولیدکنندگان دشوار و سخت کرده است، حداقل توقعی که داریم این است که حمایتی از طرف دولت از ما به عمل آید، به طور مثال زمانی که ما هیچ افزایش تولیدی نداریم و در آینده نیز با ادامه این وضعیت اوضاع بدتر نیز می‌شود، مالیات سنگین برای ما محاسبه نکنند یا حداقل این مبلغ مالیات را برای ما تقسیط نمایند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4062

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت