• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

نظم، برنامه‌ریزی دقیق و حضور موفق فولاد سنگان در حوزه‌های مختلف

  • کد خبر : 28803
  • 26 شهریور 1402 - 9:06
نظم، برنامه‌ریزی دقیق و حضور موفق فولاد سنگان در حوزه‌های مختلف
رئیس هیئت عامل ایمیدرو در جریان بازدید از شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، نظم و برنامه‌ریزی دقیق و حضور موفق این شرکت در عرصه‌های مختلف را قابل تقدیر دانست.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در جریان بازدید از شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، نظم و برنامه‌ریزی دقیق و حضور موفق این شرکت در عرصه‌های مختلف را قابل تقدیر دانست.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، علی امرایی در سخنانی ضمن خیرمقدم به رئیس هیئت عامل ایمیدرو و مهمانان همراه در خصوص زمینه فعالیت شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، بیان کرد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به عنوان بزرگ‌ترین شرکت صنعتی شرق کشور، دارای دو کارخانه تولید کنسانتره و گندله‌سازی هر یک به ظرفیت پنج میلیون تن است.

وی افزود: راه‌اندازی کارخانه کنسانتره‌سازی این شرکت با شروع کرونا و تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه کشور هم‌زمان شد اما برای اولین بار در کشور، این کارخانه با تکیه بر دانش و توان مهندسان داخلی راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شرکت، مطرح کرد: در سال گذشته علی‌رغم قطعی ۱۲۰ روزه گاز و برق، موفق به تولید بیش از چهار میلیون تن گندله و بیش از سه میلیون تن کنسانتره شدیم؛ در حال حاضر نیز کارخانه گندله‌سازی این شرکت ۳۵ درصد و کارخانه کنسانتره‌سازی ۲۳ درصد بیش از ظرفیت اسمی خود تولید می‌کند و در سال جاری، به رکورد تولید روزانه ۲۰ هزار و ۸۰۰ تن در واحد گندله‌سازی دست یافتیم.

امرایی در ادامه در ارتباط با طرح‌های توسعه‌ای فولاد سنگان، اظهار داشت: در حال حاضر با حمایت‌های فولاد مبارکه و برنامه‌ریزی‌های دقیق و فنی، طرح‌های بزرگ توسعه در دست کلنگ زنی است.

وی با اشاره به جغرافیای مناسب سنگان و برخورداری این منطقه از نعمت خدادای باد، تصریح کرد: نیروگاه بزرگ برق بادی فولاد سنگان به ظرفیت ۲۰۰ مگاوات، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های کشور آماده کلنگ‌زنی است و با احداث این نیروگاه، چالش کمبود برق شرکت برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان همچنین از کلنگ‌زنی پروژه احداث کارخانه کنسانتره هماتیتی ۲٫۵ میلیون تنی و پروژه افزایش ظرفیت گندله‌سازی این شرکت به میزان ۲٫۵ میلیون تن خبر داد و گفت: کارخانه هماتیت این شرکت، بزرگترین و اولین کارخانه کنسانتره‌سازی هماتیتی کشور است.

امرایی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست، اظهار داشت: پروژه احداث انباشت مکانیزه باطله فولاد سنگان برای اولین بار در خاورمیانه توسط این شرکت در دست احداث است که این اقدام در راستای صیانت از محیط زیست و با استفاده از برترین فناوری روز دنیا انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای صیانت از محیط زیست و تامین آب، پروژه بزرگ احداث تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر تایباد و خطوط انتقال آب نیز در دست انجام است.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با اشاره به احداث کارخانه گلوله‌های فلزی آسیاب در این شرکت، تصریح کرد: این کارخانه بر اساس نیاز کارخانه کنسانتره‌سازی برای تولید گلوله‌های فلزی در آسیاب‌های خودشکن و نیمه‌خودشکن با ظرفیت تولید سالانه ۱۵ هزار تن توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی احداث شده است که ضمن تامین نیاز شرکت‌های منطقه، پتانسیل صادرات محصولات آن نیز وجود دارد.

امرایی با اشاره به اقدامات فولاد سنگان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، تاکید کرد: این شرکت اهتمام ویژه‌ای به مسئولیت‌های اجتماعی دارد و تا کنون خدمات ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلف زیرساختی، عمرانی، درمان و بهداشت، آموزش، فرهنگی و مذهبی و… ارائه داده است.

وی در ادامه به طرح توسعه و آبادانی شهرستان خواف به منظور تقویت و راه‌اندازی مشاغل خانگی و نیز توانمندسازی روستاییان و شهروندان با کمک صندوق کارآفرینی امید و دانشگاه تهران توسط این شرکت اشاره کرد که با اعطای تسهیلات کم‌بهره، منجر به ایجاد بیش از ۴۰۰ شغل مستقیم شد.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در پایان از حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در حوزه‌های مختلف از جمله تولید، توسعه و مسئولیت‌های اجتماعی فولاد سنگان تقدیر کرد و آن را عاملی برای رشد، توسعه و رفاه منطقه برشمرد.

محمدرضا موثقی‌نیا، رئیس هیئت عامل ایمیدرو نیز در این دیدار ضمن تمجید از عملکرد فولاد سنگان در حوزه‌های مختلف، اظهار امیدواری کرد که در سال جاری شاهد تداوم موفقیت‌های فولاد سنگان باشیم.

وی با اشاره به وجود نظم و برنامه‌ریزی دقیق علمی، این موارد را از شاخص‌های مهم فولاد سنگان برشمرد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو همچنین با اشاره به اهمیت صیانت از محیط زیست، ضمن قدردانی از اقدامات فولاد سنگان در این حوزه، خواستار حمایت همه‌جانبه از محیط زیست منطقه و کشور شد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در پایان این مراسم ضمن بازدید از کارخانه‌های فولاد سنگان، از نزدیک مراحل تولید محصولات این شرکت را ارزیابی کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=28803

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.