• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

نفت از صعود بازماند

  • کد خبر : 24292
  • 04 مرداد 1402 - 8:43
نفت از صعود بازماند
قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه چهارم مرداد ماه 1402، در پی انتشار آماری که رشد ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، از بالاترین رکورد سه ماهه عقب‌نشینی کرد و کاهش یافت.

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه چهارم مرداد ماه ۱۴۰۲، در پی انتشار آماری که رشد ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، از بالاترین رکورد سه ماهه عقب‌نشینی کرد و کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۴۶ سنت معادل ۰.۵۵ درصد کاهش، به ۸۳ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۵ سنت معادل ۰.۵۷ درصد کاهش، به ۷۹ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید.

طبق آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به روز ۲۱ جولای، به میزان حدود یک میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرد. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، کاهش ذخایر به میزان دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه را پیش‌بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر نفت آمریکا بعد از ظهر روز جاری منتشر خواهد شد.

هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس شرکت ان اس تردینگ که زیرمجموعه شرکت نیسان سکیوریتیز است، در این خصوص بیان کرد: بازار همچنان بین کاهش عرضه جهانی و نگرانی از ضعیف شدن تقاضا به دلیل کندی رشد اقتصاد جهانی، گرفتار خواهد ماند.

سرمایه‌گذاران هم قراردادهای خود را پیش از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، افزایش دادند. سرمایه‌گذاران همچنین در خصوص تاثیر تصمیم فدرال رزرو بر تقاضا برای نفت محتاط هستند.

نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا روز گذشته آغاز شد و اکثر فعالان بازار انتظار دارند که فدرال رزرو در پایان این نشست، افزایش یک چهارم واحدی نرخ بهره را تصویب کند.

وارن پترسون، استراتژیست ارشد کالاهای شرکت آی ان جی عنوان کرد: در حالی که بازار تا حد زیادی انتظار دارد که فدرال رزرو امروز نرخ بهره را افزایش دهد، هر سیگنالی مبنی بر اینکه بانک مرکزی آمریکا همچنان کارهای بیشتری باید انجام دهد، احتمالا بر قیمت دارایی‌های پرریسک فشار کاهشی وارد می‌کند.

دلار آمریکا سیر صعودی تدریجی داشته و از پایین‌ترین رکورد ۱۵ ماهه که هفته گذشته به ثبت رسانده بود، بهبود پیدا کرده و کالاهایی مانند نفت را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرده است.

قیمت نفت پس از اینکه نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت روز گذشته تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به محدودتر شدن عرضه تولیدکنندگان اوپک پلاس، به بالاترین رکورد از ۱۹ آپریل صعود کردند، کاهش یافت.

با این حال، نگرانی‌ها نسبت به اینکه چین به عنوان دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، حمایت سیاستی از اقتصاد را تقویت خواهد کرد، مانع کاهش بیشتر قیمت نفت شد.

سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند که آیا عربستان سعودی، کاهش تولید داوطلبانه خود را در ماه سپتامبر هم ادامه خواهد داد. آماری که روز گذشته منتشر شد، نشان داد صادرات نفت عربستان سعودی در ماه می، حدود ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=24292

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.