• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
مدیرعامل شرکت ظروف نچسب ماهان:

هاردآندایزینگ برای ظروف آلومینیومی مناسب نیست/ ضخامت ظروف آلومینیومی باید بیشتر از ۳ میلی‌متر باشد

  • کد خبر : 6337
  • 11 اسفند 1398 - 12:43
هاردآندایزینگ برای ظروف آلومینیومی مناسب نیست/ ضخامت ظروف آلومینیومی باید بیشتر از ۳ میلی‌متر باشد
مدیرعامل شرکت ظروف نچسب ماهان گفت: استفاده از هاردآندایزینگ برای رنگ کردن ظروف آلومینیومی مناسب نیست زیرا ظرف آلومینیومی رنگ شده با استفاده از این روش، در مجاورت غذای اسیدی از بین می‌رود. همچنین ظروف تولید شده با استفاده از هاردآندایزینگ، نچسب نیستند به همین دلیل، استفاده از این روش توصیه نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت ظروف نچسب ماهان گفت: استفاده از هاردآندایزینگ برای رنگ کردن ظروف آلومینیومی مناسب نیست زیرا ظرف آلومینیومی رنگ شده با استفاده از این روش، در مجاورت غذای اسیدی از بین می‌رود. همچنین ظروف تولید شده با استفاده از هاردآندایزینگ، نچسب نیستند به همین دلیل، استفاده از این روش توصیه نمی‌شود.

محمدمهدی نیرینی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت ظروف نچسب ماهان در زمینه تولید ظروف آلومینیومی با پوشش تفلون فورج و کششی فعالیت می‌کند که به همین منظور، شمش خالص آلومینیومی را خریداری و به شرکت‌های تولیدکننده ورق گرده سفارش می‌دهیم که این محصول را برای ما تولید کنند.

وی بیان کرد: استاندارد ضخامت ورق برای تولید ظروف آلومینیومی باید حداقل دو میلی‌متر باشد، اما از ورق‌هایی با ضخامت ۳٫۵ تا ۴٫۲ میلی‌متر برای تولید ظروف آلومینیومی استفاده می‌کنیم و مواد اولیه خریداری شده توسط شرکت ما ضخامتی بیشتر از میزان استاندارد تعیین شده دارد زیرا عقیده داریم میزانی که اداره استاندارد مطرح کرده، حداقل است و تمام تولیدکنندگان ظروف باید ورق‌هایی با قطر بیشتر خریداری و مصرف کنند.

مدیرعامل شرکت ظروف نچسب ماهان توضیح داد: کیفیت مطلوب و قابل قبول آن میزانی نیست که اداره استاندارد مشخص کرده است زیرا قطر دو میلی‌متر در حدی است که شرکت‌ها نباید کمتر از آن را در کشور تولید کنند و اگر کمتر از دو میلی‌متر باشد، ظروف زود از بین می‌روند.

نیرینی عنوان کرد: قطر محصولی که در شرکت ما تولید می‌شود، دو برابر حد استاندارد است و به همین نسبت قیمت آن نیز بیشتر است البته تولید ظروف با ضخامت بالای دو میلی‌متر با اینکه موجب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود اما به دلیل کیفیت مناسبی که دارد، فروش و سود مطلوبی نیز داشته است، زیرا وقتی مصرف‌کننده‌ای برای اولین بار، محصول ما را خریداری می‌کند، تبدیل به مصرف‌کننده وفادار و مداوم می‌شود. به همین دلیل علی‌رغم گران‌تر بودن تولیدات ما نسبت به سایر محصولات تولیدی در کارخانه‌های دیگر، اما همچنان فروش مناسبی داریم.

وی افزود: قیمت محصولات آلومینیومی ارتباط مستقیمی با کیفیت دارد. در این رابطه ممکن است محصولاتی که کیفیت پایینی‌ دارند با قیمت کمتری در بازار عرضه شوند اما مسلما محصولات باکیفیت مطلوب و استاندارد قیمت بسیار بالاتری خواهند داشت، البته پارامتر قیمت یکی از پارامترهای تاثیرگذار در تعیین کیفیت محصول به شمار می‌رود.

ضخامت ورق آلومینیومی ارتباطی با آنیل شدن ندارد

مدیرعامل شرکت ظروف نچسب ماهان تصریح کرد: آلومینیوم در فرآیند مکانیکی سختی پیدا می‌کند و اگر این فرآیند را بعد از کوره و نرم شدن آلومینیوم انجام بدهیم، استحکام و مقاومت ظروف بالا می‌رود و از این طریق می‌توانیم از آنیل شدن ظروف جلوگیری کنیم.

نیرینی افزود: دلیل اصلی که باید ضخامت ورق بیشتر از دو میلی‌متر باشد، جلوگیری از آنیل شدن نیست زیرا ظروف ضخیم نیز ممکن است آنیل شود اما پخت غذا در ظروف ضخیم بهتر انجام می‌شود و انتقال حرارت و پخت بهتری را در این ظروف مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: زمانی که ظروف را با ضخامت بالا تولید می‌کنیم، احتمال سوختن غذا در آن بسیار کم شده و همچنین ناپز هم نمی‌شود اما زمانی که ضخامت ظروف کم است، فرآیند پخت غذا در آن به درستی صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ظروف نچسب ماهان افزود: ظروفی که در کشورهای اروپایی تهیه و تولید می‌شوند، اکثرا دارای ضخامت بین ۳٫۵ تا ۴ میلی‌متر است، اما در کشور ما کاهش قطر آلومینیوم به زیر دو میلی‌متر نیز رسیده است.

نیرینی در زمینه فروش محصولات تولید شده در شرکت، مطرح کرد: زمانی که محصولی باکیفیت بالا در کشور تولید می‌شود، اگر یکبار در بازار توزیع شود، مشتری‌های ثابت خود را پیدا می‌کند، به همین دلیل محصول کارخانه ما همواره مشتری خود را دارد و مشکلی در زمینه بازاریابی و فروش نداریم؛ البته ما در زمینه صادرات فعالیت‌هایی انجام داده و اخیرا محصولاتی را به آلمان ارسال کرده‌ایم.

ظروف هاردآندایز شده، نچسب نیستند

مدیرعامل شرکت ظروف نچسب ماهان تصریح کرد: برای رنگ کردن ظروف آلومینیومی از هاردآندایزینگ استفاده نمی‌کنیم، هاردآندایز نچسب نیست و درواقع اکسید آلومینیوم با ضخامت ۵۰ میکرون است که این نوع رنگ، در مجاورت یک غذای اسیدی مثل قورمه‌سبزی از بین می‌رود.

وی اذعان کرد: در کارخانه ظرف آلومینیومی دو طرف تفلون تولید می‌کنیم که کیفیت بهتری نسبت به این نوع ظروف هاردآندایزینگ شده، دارند؛ ظروف آلومینیومی باید نچسب باشند. در صورتی که این نوع روش رنگ‌آمیزی ظروف، نچسب نیست. هاردآندایز خش‌پذیر نیست و رنگ ظروف به وسیله این روش از بین نمی‌رود اما ظروف تولید شده با استفاده از این روش، نچسب نیستند، به همین منظور ما از این روش استفاده نمی‌کنیم.

از آلیاژهای یک هزار و سه هزار استفاده می‌کنیم

نیرینی عنوان کرد: برای تولید ظروف آلومینیومی از آلیاژهای سری یک هزار و سه هزار استفاده می‌کنیم، گروه آلومینیوم یک هزار، کشش مناسب و هزینه آلیاژسازی پایین‌تری دارد که به کارخانه‌های تولیدکننده آلومینیوم این نوع شمش را سفارش و آن را خریداری می‌کنیم اما گروه سه هزار، به دلیل اینکه باید فرآیند آلیاژسازی روی آن انجام شود، قیمت بالاتری دارد و پس از ذوب و فرآیند مکانیکی، سختی بیشتری خواهد داشت بنابراین، گروه سه هزار برای تولیدکنندگان ظروف بهتر است.

وی تصریح کرد: از ضایعات آلومینیومی نیز می‌توان برای تولید ظروف استفاده کرد و تنها مشکلی که وجود دارد در زمینه تولید ورق است. به دلیل ناخالصی‌هایی که در قراضه‌های آلومینیومی وجود دارد، ورق‌ها به صورت مک‌دار و پوسته‌دار درمی‌آید همچنین باید کاملا کنترل شود که ضایعات، آهن، سرب و سیلیس نداشته باشند، به همین دلیل در فرآیند تولید باید نظارت بیشتری بر این ورق‌ها صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت ظروف نچسب ماهان بیان کرد: در کارخانه از ضایعات آلومینیومی در فرآیند تولید استفاده نمی‌کنیم زیرا کیفیت محصول نهایی را به شدت کاهش می‌دهد.

تولید ظروف Without oil صرفا یک ادعا است

نیرینی ابراز کرد: برخی از تولیدکنندگان ظروف آلومینیومی ادعا می‌کنند که ظروف تولید شده در کارخانه آن‌ها، Without oil است که این ادعا نیاز به اثبات شدن دارد.

وی توضیح داد: در فرآیند تولید نیز از روغن استفاده می‌شود که عدم استفاده از آن معایب و مزایایی را به همراه دارد، به این دلیل که پس از تولید ظروف، باید روغن موجود در سطح آلومینیوم پاک شود و این اقدام مشکل است، زیرا اگر بخواهیم ظروف را به صورت تفلون و نچسب دربیاوریم، باید روغن را پاک کنیم، چراکه روغن موجود در سطح آلومینیوم مانعی برای تولید به حساب می‌آید. سطح آلومینیومی که روی آن روغن باشد، آلوده است و باید در ابتدا آن آلودگی را برطرف کنیم.

سالکو بازار رقابتی در کشور ایجاد می‌کند

مدیرعامل شرکت ظروف نچسب ماهان تاکید کرد: تاسیس و راه‌اندازی شرکت آلومینیوم جنوب به کاهش قیمت آلومینیوم در کشور کمک می‌کند که این امر به نفع تولیدکنندگان صنایع پایین‌دستی کشور است، به این دلیل که میزان تولید شمش آلومینیومی را در کشور افزایش می‌دهد.

نیرینی خاطرنشان کرد: تولیدات سالکو انحصار آلومینیوم را در کشور از میان می‌برد و توزیع محصولات شرکت آلومینیوم جنوب برای مصرف‌کنندگان شمش آلومینیومی بسیار مفید است البته ممکن است برای تولیدکنندگان شمش و صنایع بالادستی این اقدام، مناسب نباشد و به ضرر آن‌ها تمام شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6337

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت