• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
معاون بهره‌برداری شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان بیان کرد:

هدف‌گذاری تولید ۷.۵ میلیون تن کنسانتره و گندله در فولاد سنگان

  • کد خبر : 33929
  • 25 آبان 1402 - 8:18
هدف‌گذاری تولید ۷.۵ میلیون تن کنسانتره و گندله در فولاد سنگان
معاون بهره‌برداری شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: در تلاش هستیم با تکمیل و بهره‌برداری از دو پروژه کنسانتره‌سازی و گندله‌سازی هر یک با ظرفیت 2.5 میلیون تن، ظرفیت تولید کنسانتره و گندله فولاد سنگان را به 7.5 میلیون تن در سال افزایش دهیم.

معاون بهره‌برداری شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: در تلاش هستیم با تکمیل و بهره‌برداری از دو پروژه کنسانتره‌سازی و گندله‌سازی هر یک با ظرفیت ۲٫۵ میلیون تن، ظرفیت تولید کنسانتره و گندله فولاد سنگان را به ۷٫۵ میلیون تن در سال افزایش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد خراسان، سید علی شمسی‌نیا با بیان اینکه امسال، برنامه تولید چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن برای واحدهای کنسانتره‌سازی و گندله‌سازی شرکت در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در ۶ ماهه اول امسال، دو میلیون و ۴۱۰ هزار تن گندله تولید کرد که ۹۵ درصد برنامه در این مدت محقق شد. با توجه به اینکه در فصل تابستان با محدودیت برق مواجه بودیم، طی نیمه نسخت امسال در این واحد، ۱۰۲ درصد یعنی ۲ درصد بیشتر از ۶ ماهه سال گذشته (بیش از ۴۰۰ هزار تن در ماه) گندله تولید کردیم.

وی با اشاره به تولید دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن کنسانتره در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، عنوان کرد: در این بخش به طور میانگین در هر ماه ۳۵۰ هزار تن کنسانتره، تولید و ۹۹ درصد برنامه را محقق کردیم؛ در حالی که طی ۶ ماهه ابتدایی سال گذشته، یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن کنسانتره تولید کرده بودیم و بر همین اساس افزایش ۶۷ درصدی تولید در این واحد را رقم زدیم.

معاون بهره‌برداری شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در ادامه به بزرگ‌ترین چالش‌های تولید در این شرکت اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های فولاد سنگان، بحث انرژی و قطعی برق در تابستان و قطعی گاز در زمستان  است و با توجه به اینکه نیروگاه‌های ما گازی هستند، نگران هستیم با مشکل کمبود گاز و برق مواجه شویم. در تابستان امسال علی‌رغم قطعی برق و تعطیلی کارخانه در مقاطع مختلف، توانستیم به سطح قابل قبولی از تولید برسیم؛ اگرچه می‌توان اذعان کرد که در سال جاری، به مراتب شرایط بهتری را نسبت به سال گذشته از نظر قطعی یا کمبود حامل‌های انرژی تجربه کردیم اما این مسئله کماکان یک چالش جدی برای صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود.

شمسی‌نیا، یکی دیگر از چالش‌های صنعت فولاد کشور و به ویژه شرکت فولاد سنگان را مقوله حمل دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت زیرساخت ریلی کشور و منطقه سنگان، جوابگوی میزان تولید گندله و سایر محصولات در این منطقه مهم معدنی نیست و در تمام این سال‌ها، ظرفیت حمل ریلی و خطوط راه‌آهن به میزان ظرفیت تولید شرکت‌ها توسعه نیافته است؛ متاسفانه این امر باعث ایجاد چالش در حمل محصولات تولیدی شده است و به طور کلی زنجیره تولید فولاد و صادرات را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر معضل کمبود برق و گاز رفع شود و تولید کامل‌تری داشته باشیم، حمل یکی از مشکلاتی است که در ادامه به طور جدی‌تر با آن مواجه خواهیم شد؛ چراکه عدم حمل به موقع محصول ضمن تاثیر بر کیفیت و دپوسازی آن، در مسیری معکوس تولید را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و هزینه‌هایی نظیر نگهداری و انباشت را نیز به تولیدکنندگان تحمیل خواهد کرد.

معاون تولید و بهره‌برداری شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در ارتباط با تامین مواد اولیه، بیان کرد: برای تامین به موقع و پایدار خوراک مورد نیاز، تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا ضمن تجهیز واحدهای مختلف به ویژه بهره‌برداری، بتوانیم ۱۰ تا ۱۲ میلیون تن سنگ مورد نیاز را تامین کنیم.

شمسی‌نیا در ادامه به استراتژی فولاد سنگان در آینده اشاره کرد و یادآور شد: در راستای افزایش تولید، واحد گندله‌سازی فولاد سنگان پتانسیل افزایش ظرفیت زیرسقفی تولید تا ۷.۵ میلیون تن را دارد و در همین راستا، احداث کارخانه گندله‌سازی با ظرفیت تولید ۲٫۵ میلیون تن در دست اقدام قرار دارد. امیدواریم این پروژه طبق برنامه پیش رود و در سال آینده، ظرفیت تولید بیش از ۶ میلیون تن و در دو سال آینده، ظرفیت تولید ۷٫۵ میلیون تن گندله در فولاد سنگان محقق شود.

وی در پایان عنوان کرد: به طبع این موضوع، احتیاج به کنسانتره داریم که احداث یک کارخانه کنساتنره‌سازی با ظرفیت ۲٫۵ میلیون تن در  دستور کار شرکت قرار دارد و عملیات اجرایی آن در حال آغاز است. بدون شک بهره‌برداری از دو پروژه فوق، توازن تولید شرکت را حفظ خواهد کرد و ظرفیت تولید واحدهای کنسانتره‌سازی و گندله‌سازی شرکت هر کدام به ۷٫۵ میلیون تن در سال خواهد رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=33929

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.