• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
در بیست و ششمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران،

«وکغدیر» در میان بزرگان معدنی و صنعتی کشور خوش درخشید

  • کد خبر : 39010
  • 07 بهمن 1402 - 13:46
«وکغدیر» در میان بزرگان معدنی و صنعتی کشور خوش درخشید
روز دوشنبه دوم بهمن ماه 1402، بیست و ششمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران «IMI 100» برگزار شد و شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با درخشش در میان شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی کشور و کسب عنوان شرکت پشرو، در رتبه 48 برترین شرکت‌های ایران قرار گرفت.

روز دوشنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۲، بیست و ششمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران «IMI 100» برگزار شد و شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با درخشش در میان شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی کشور و کسب عنوان شرکت پشرو، در رتبه ۴۸ برترین شرکت‌های ایران قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، بیست و ششمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران روز دوشنبه دوم بهمن ماه با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، علی استادهاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی ایران، بابک احمدی، رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، محمدرضا موثقی‌نیا، رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی مقام معظم رهبری، مازیار حسینی، معاون اقتصادی و امور مجامع بنیاد مستضعفان و میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

در ابتدای این همایش مصطفی مومنی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن تشریح بخشی از روند رتبه‌بندی شرکت‌ها در این دوره از همایش، بیان کرد: رویدادهایی همچون رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران، در راستای توسعه فضای کسب‌وکار و همچنین تولید اطلاعات دقیق به منظور شفاف‌تر شدن فعالیت‌ها در این حوزه برگزار می‌شود و امکان دستیابی به تحلیل‌های مورد نیاز را فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به تاریخچه برگزاری همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران طی بیش از ۲۵ سال گذشته، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد در سال‌های آتی، شاخص‌های دیگری را به ۳۳ شاخص کنونی این همایش اضافه کنیم که هدف از این امر، جامع‌تر شدن روند انتخاب برترین‌هاست.

«وکغدیر»؛ نماد توسعه پایدار در بخش معدن و صنایع معدنی

شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر «وکغدیر» به عنوان یکی از هلدینگ‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، با هدف سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع و معادن در سال ۱۳۹۰ تاسیس شده است. تنوع سبد سرمایه‌گذاری‌‎ها، رشد سودآوری عملیاتی و مدیریت بهینه دارایی‌ها در بخش معدن و صنعت و راه‌اندازی و بهره‌برداری واحدهای تولیدی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، از جمله اهداف کلیدی این شرکت به شمار می‌آیند.

شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر به عنوان سهام‌دار عمده مجموعه‌ای از برترین شرکت‌های معدنی و صنعتی کشور محسوب می‌شود که از جمله می‌توان به شرکت‌های معدنی و صنعتی گهرزمین به عنوان شرکت «توکیلی»، صنایع آلومینیوم جنوب، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، موتوژن، اکتشاف معادن و صنایع غدیر و فولاد غدیر نی‌ریز به عنوان شرکت‌های «فرعی» و فولاد آلیاژی ایران، توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، صنایع معدنی نوظهور کویر بافق، توسعه فولاد قشم و مدیریت اکتشاف منابع معدنی پایا به عنوان شرکت‌های «وابسته» اشاره کرد.

با نگاهی به لیست شرکت‌های هلدینگ «وکغدیر»، به خوبی می‌توان متوجه نقش موثر این شرکت در بخش معدن و صنعت کشور شد؛ ضمن اینکه این شرکت از جایگاه مناسبی در بازار سرمایه برخوردار است و توجه ویژه‌ای به کسب مزیت رقابتی پایدار، خلق ارزش برای ذی‌نفعان و همچنین سهام‌داران دارد. این هلدینگ در آخرین مجمع عمومی عادی سالیانه خود که روز شنبه ۳۰ دی ماه برگزار شد، ۲۲۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد که سود قابل‌قبولی در شرایط کنونی بازار سرمایه به حساب می‌آید.

درخشش «وکغدیر» در بیست و ششمین همایش «IMI 100»

شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در حالی در رتبه ۴۸ بیست و ششمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر کشور «IMI 100» قرار گرفته است که نام شرکتسرمایه‌گذاری غدیر به عنوان هلدینگ مادر این شرکت در میان ۱۰ شرکت برتر این دوره از همایش دیده می‌شود. بر همین اساس و با توجه به تکمیل و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شرکت‌های زیرمجموعه «وکغدیر» همچون کارخانه یزد یک در شرکت فولاد آلیاژی ایران و واحد فولادسازی در مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز تا پایان سال جاری، می‌توان انتظار داشت که جایگاه این شرکت عظیم معدنی و صنعتی کشور در دوره بعدی این همایش ارتقا یابد و نام شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در میان شرکت‌های معدنی و صنعتی کشور بیش از پیش بدرخشد. لازم به ذکر است در این همایش از ابوتراب فاضل، مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39010

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.