• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
مدیرعامل شرکت آهن و فولاد الماس آرتاویل:

پروژه آهن اسفنجی آرتاویل با سرعت در حال پیگیری است

  • کد خبر : 27779
  • 12 شهریور 1402 - 14:48
پروژه آهن اسفنجی آرتاویل با سرعت در حال پیگیری است
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت آهن و فولاد الماس آرتاویل گفت: پروژه تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تنی آهن اسفنجی الماس آرتاویل، جزو ۴۸ پروژه‌ پیشران پیشرفت اقتصادی کشور به شمار می‌آید که عملیات احداث آن، آغاز و در استان اردبیل واقع شده است.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت آهن و فولاد الماس آرتاویل گفت: پروژه تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تنی آهن اسفنجی الماس آرتاویل، جزو ۴۸ پروژه‌ پیشران پیشرفت اقتصادی کشور به شمار می‌آید که عملیات احداث آن، آغاز و در استان اردبیل واقع شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، حسن اصغرزاده بیان کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی چادرملو و ایریتک، سهام‌داران این شرکت هستند و در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی در ادامه به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی پروژه تا به امروز اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۷۸ درصد وزن پروژه را خرید تجهیزات و ماشین‌آلات از منابع داخلی و به خصوص خارجی تشکیل می‌دهد که تاکنون حدود ۹۰ درصد خریدها انجام شده و در حال ترخیص کالاها در گمرک شهر اردبیل و شهید رجایی بندرعباس هستیم و تا چند ماه آینده به طور کامل وارد سایت شده و نصب آن‌ها آغاز خواهد شد. در یک سال گذشته، بیشترین پیشرفت در زمینه سیویل (CIVIL) و احداث ساختمان و در خریدهای داخلی صورت گرفته و مابقی خریدها در حال نهایی شدن هستند.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد الماس آرتاویل افزود: احداث ساختمان، انجام خریدهای داخلی و خارجی، تامین نقدینگی، تامین تجهیزات، زیرساخت‌ها و…، از جمله مهم‌ترین اقدامات این شرکت در یک سال گذشته به‌ شمار می‌رود. در برخی از خریدها و تامین کالاها مشکلاتی از سوی پیمانکار وجود داشت که در حال مذاکره هستیم تا با حل مباحث نقدینگی، پروژه با سرعت بیشتر پیش رود.

اصغرزاده در خصوص میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه اظهار داشت: مبلغ کل سرمایه‌گذاری برای تکمیل پروژه آهن و فولاد الماس آرتاویل، ۱۱۴ میلیون یورو برآورد شده که تاکنون دو هزار میلیارد تومان به پروژه تزریق شده است. همچنین مقرر شده طی ماه‌های آینده با مساعدت سهام‌داران عمده، نزدیک به یک هزار میلیارد تومان دیگر به پروژه تزریق مالی انجام پذیرد که در پیشرفت پروژه تاثیر قابل توجهی خواهد داشت و پیشرفت تا ۶۰ درصد در دسترس خواهد بود.

وی مطرح کرد: با توجه به منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکید سهام‌داران، در تامین تجهیزات و ماشین‌آلات تلاش مدیریت شرکت بر آن بوده تا جایی که امکان دارد، از منابع داخلی استفاده شود و در صورتی که امکان تامین از منابع داخلی وجود نداشت، مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط جهت واردات و ترخیص کالا دریافت شده است.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد الماس آرتاویل ضمن اشاره به مذاکرات مکرر و مدام با وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران در تامین خوراک پروژه، تصریح کرد: بحث تامین گاز پروژه حل و فصل و نهایی شده و با اخذ مجوزهای لازم، در حال انتخاب مشاور و پیمانکار هستیم تا این موضوع هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد. در بحث تامین برق نیز اقدمات موثری انجام گرفته و طی مکاتبات و مذاکراتی که با شرکت برق اردبیل انجام گرفته، ۲۵ مگاوات برق موردنیاز کارخانه از درگاه‌ها و مسیرهای مختلف تامین خواهد شد.

اصغرزاده در همین راستا ادامه داد: در بحث آب که با کمبود بسیاری در کل کشور مواجه هستیم، شرکت برنامه‌ریزی کرده است تا آب موردنیاز خود را از محل تصفیه دو میلیون مترمکعب پساب اردبیل تامین کند و مجوزهای لازم در این خصوص اخذ شده است. در همین راستا، موضوع خطوط ۱۲ کیلومتری انتقال پساب اردبیل جهت تامین آب پروژه آهن اسفنجی آرتاویل در حال نهایی شدن بوده و برآورد می‌شود حداکثر تا پایان شهریور ماه پیمانکار آن تعیین شود. احداث و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه جهت تصفیه پساب اردبیل در محل سایت پروژه تا دو سال آینده به سرانجام خواهد رسید.

وی یکی از چالش‌های مهم صنعت فولاد در کشور و به خصوص استان اردبیل را تامین ماده اولیه دانست و یادآور شد: جهت تامین ماده اولیه تولید آهن اسفنجی، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان یکی از سهام‌داران این پروژه، تعهد کرده است نیمی‌ از گندله مورد نیاز خطوط تولید را تامین کند و مابقی آن از سایر تولیدکنندگان مواد اولیه مثل صبانور که جزو شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است، تهیه خواهد شد. همچنین بالغ بر ۷۰۰ هزار تن مواد اولیه فولادسازی استان اردبیل از سایر استان‌ها تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد الماس آرتاویل در پایان خاطرنشان کرد: احداث کارخانه تولید مواد اولیه فولادسازی و تکمیل زنجیره فولاد در استان، کمک شایانی به شرکت‌های حاضر در این صنعت می‌کند و اقتصاد استان را رونق خواهد بخشید. پیش‌بینی‌ می‌شود با راه‌اندازی این پروژه، بالغ ‌بر ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم در استان اردبیل صورت گیرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=27779

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.