• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
در بحبوحه رکود بازار،

پریمیوم نیکل در اروپا و چین ثابت باقی ماند

  • کد خبر : 43299
  • 03 اردیبهشت 1403 - 6:26
پریمیوم نیکل در اروپا و چین ثابت باقی ماند
پریمیوم نیکل در سراسر جهان در میان رکود حاکم بر بازار در هفته منتهی به روز سه‌شنبه 9 آوریل 2024، کماکان روند ثابت خود را حفظ کرد.

پریمیوم نیکل در سراسر جهان در میان رکود حاکم بر بازار در هفته منتهی به روز سه‌شنبه ۹ آوریل ۲۰۲۴، کماکان روند ثابت خود را حفظ کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، پریمیوم بریکت کاتد نیکل برش نخورده با ابعاد ۴×۴ در روز سه‌شنبه ۹ آوریل ۲۰۲۴ در بحبوحه شرایط آرام بازار اروپا نسبت به یک هفته قبل از تاریخ مذکور، وضعیت ثابت خود را حفظ کرد.

در همین راستا، موسسه مذکور پریمیوم کاتد برش نخورده نیکل با شرط تحویل در بندر روتردام هلند را در روز سه‌شنبه ۹ آوریل سال جاری میلادی، حدود ۱۸۰ تا ۴۰۰ دلار در هر تن ارزیابی کرد که نسبت به پریمیوم تعیین شده در تاریخ دوم آوریل سال ۲۰۲۴ تغییری در آن مشاهده نشد.

به گفته یکی از مشارکت‌کنندگان بازار، با توجه به صادرات دور جدیدی از محموله‌های نیکل از مبدا اندونزی به مقصد اروپا، شرایط جدیدی در وضعیت نقدینگی بازار نیکل گزارش شد و به نظر می‌رسد فعالان بازار نیکل اروپا هنوز در حال و هوای تعطیلات عید پاک به سر می‌برند!

موسسه «Fastmarkets» پریمیوم کاتد نیکل با ابعاد ۴×۴ را در روز سه‌شنبه ۹ آوریل ۲۰۲۴ حدود ۴۷۰ تا ۷۰۰ دلار در هر تن ارزیابی کرد که نسبت به پریمیوم گزارش شده در یک هفته پیش از روز مذکور تغییری نکرده است.

با این حال، اگرچه اکثر فعالان بازار بر وضعیت ثبات پریمیوم نیکل در بازار تاکید دارند اما شماری دیگر معتقدند که پریمیوم در بازار روندی نزولی را تجربه کرده است.

در همین راستا، یکی از معامله‌گران اظهار داشت: وضعیت دسترسی به نیکل در بازار اروپا با محدودیت همراه شده است؛ بنابراین می‌توان بیان کرد که رقم پریمیوم حدود ۴۷۰ تا ۷۰۰ دلار در هر تن تعیین شده برای کاتد نیکل با ابعاد ۴×۴ منطقی به نظر نمی‌رسد.

به علاوه، موسسه «Fastmarkets» پریمیوم بریکت نیکل در روز سه‌شنبه ۹ آوریل سال جاری میلادی را حدود ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلار در هر تن اعلام کرد که با توجه به وضعیت جدید نقدینگی در بازار نسبت به پریمیوم تعیین شده در یک هفته قبل از تاریخ مذکور، تغییری را به ثبت نرساند.

ثابت باقی ماندن پریمیوم بریکت نیکل طی هفته‌های اخیر

یکی دیگر از معامله‌گران در همین رابطه افزود: پایین‌ترین پریمیوم‌های تعیین شده بریکت نیکل مربوط به بازار کانادا و فنلاند است.

همچنین قیمت سه ماهه نیکل بورس فلزات لندن در روز ۹ آوریل ۲۰۲۴، حدود ۱۷ هزار و ۸۷۵ دلار در هر تن ارزیابی شد که در مقایسه با قیمت ۱۷ هزار دلار در هر تن گزارش شده برای آن در روز دوم آوریل سال میلادی جاری کاهش را تجربه کرد.

وضعیت پریمیوم نیکل در بازار چین

پریمیوم پلیت برش نخورده نیکل در چین در بحبوحه شرایط آرام بازار در هفته منتهی به سه‌شنبه ۹ آوریل ۲۰۲۴، ثابت و بدون تغییر باقی ماند و وضعیت واردات در بحبوحه افزایش ضررها در هنگام باز بودن پنجره آربیتراژ در حالت رکود قرار داشت.

بر اساس محاسبات موسسه «Fastmarkets»، باز بودن پنجره آربیتراژ واردات نیکل به طور متوسط یک هزار و ۳۰۷ دلار در هر تن در هفته منتهی به روز سه‌شنبه ۹ آوریل ۲۰۲۴ ضرر را در پی داشت؛ این در حالی است که در هفته منتهی به روز دوم آوریل سال جاری میلادی، این رقم یک هزار و ۱۱۴ دلار و ۳۶ سنت در هر تن اعلام شده بود.

به گفته برخی منابع، روند صادرات نیز در شرایط رکود قرار داشت و شرکت‌های تولیدکننده جدید نیکل در چین با مشکل کاهش حجم تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان در صنایع پایین‌دستی در خارج از چین مواجه شده‌اند.

در همین راستا، یکی از معامله‌گران نیکل در شرق چین بر این باور است که بیشتر فعالان بازار، محموله‌های نیکل موجود در انبارهای ذخایر بورس آتی شانگهای را برای تامین نیاز و تحویل به مصرف‌کنندگان خریداری می‌کنند. با این وجود، به علت کاهش تعداد خریداران واقعی در صنایع پایین‌دستی، در حال حاضر حجم تقاضا برای نیکل در خارج از چین با روند نزولی مواجه شده است.

این فرد معامله‌گر تاکید کرد: افزایش رقابت در بازار خارج از چین، بر روند صادرات نیکل این کشور تاثیر می‌گذارد.

موسسه «Fastmarkets» پریمیوم پلیت برش نخورده نیکل با خلوص حداقل ۹۹٫۸ درصد نیکل، موجود در انبارهای بورس آتی شانگهای و پریمیوم پلیت برش نخورده نیکل با خلوص حداقل ۹۹٫۸ درصد نیکل، با شرط تحویل در بندر شانگهای و تقبل هزینه ارسال توسط خریدار (cif) را در روز سه‌شنبه ۹ آوریل سال ۲۰۲۴ حدود صفر تا ۲۰۰ دلار در هر تن ارزیابی کرد که در مقایسه با پریمیوم تعیین شده در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳ تغییری را به ثبت نرساند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=43299

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.