• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
مدیر فروش شرکت فن‌آوران صانع شرق:

پست‌های سیار، انتقال برق را آسان کرده‌اند

  • کد خبر : 2977
  • 04 اسفند 1398 - 12:53
پست‌های سیار، انتقال برق را آسان کرده‌اند
مدیر فروش شرکت فن‌آوران صانع شرق گفت: در پست‌های برق سیار، عمدتا تجهیزات بر روی یک تریلی و شاسی نصب شده و انتقال برق به راحتی به نقاط مختلف قابل انجام است. در این پست‌ها برای انتقال جریان برق از شینه مسی به عنوان هادی استفاده می‌کنند.

مدیر فروش شرکت فن‌آوران صانع شرق گفت: در پست‌های برق سیار، عمدتا تجهیزات بر روی یک تریلی و شاسی نصب شده و انتقال برق به راحتی به نقاط مختلف قابل انجام است. در این پست‌ها برای انتقال جریان برق از شینه مسی به عنوان هادی استفاده می‌کنند.

حامد حسن‌نیا در گفت‌وگو با پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت فن‌آوران صانع شرق در سال ۱۳۸۶شروع به کار کرده است. این مجموعه در زمینه تولید پست‌های برق سیال و تابلوهای فشار قوی و فشار متوسط فعالیت دارد. شرکت با گذشت زمان به تنوع محصولات تولیدی خود اضافه کرده است و در حال حاضر، در حوزه نیروگاه‌های تولید پراکنده، تامین قطعات ژنراتور، دیزل ژنراتور، تجهیزات فشار ضعیف و برق‌گیر فشار متوسط مشغول به خدمت‌رسانی است.

وی در ادامه افزود: پست برق‌های سیار از جمله محصولات اولیه این مجموعه بوده و شامل تجهیزات یک پست برق کامل است که قابلیت حمل و جابجایی به نقاط مختلف کشور با اقلیم‌های متفاوت را دارد. تمام قطعات پست برق به صورت کامل و فشرده شده بر روی یک شاسی تیلی سوار می‌شود و برق را با سطح ولتاژ ۶۳ به ۲۰، ۱۳۲ به ۲۰ و حتی ۲۳۰ به ۲۰ کیلوولت در مکان مورد نیاز توزیع می‌کند. بخش عمده تجهیزات این نوع پست‌ها تولید داخلی است که مونتاژ و سرهم‌بندی قطعات را شرکت صانع شرق انجام می‌دهد. ساخت، شاسی، تیلی، کانکس و فریم کار و هر آنچه در پست‌های برق سیار کاربرد دارد توسط شرکت تولید و مونتاژ می‌شود.

مدیر فروش شرکت فن‌آوران صانع شرق تصریح کرد: برای ساخت شاسی، تیلی و کانکس، شیت‌های فلزی و ورق‌های آهنی ۱۵، ۱۲، ۸ و ۶ میلی‌متر که اصطلاحا به این ورق‌ها آهن سیاه SD52 و  SD37 گفته می‌شود به‌کار می‌رود. برای ساخت تابلو برق‌ها از ورق‌های آهنی و گالوانیزه استفاده می‌کنیم در حالی‌ که در تابلوها و همچنین در بحث ارت شاسی‌که تجهیزات روی آن نصب می‌شود، شمش مسی کاربرد دارد. این شمش‌ها را در ابعاد چهار متری خریداری می‌کنیم و در مجموعه صانع شرق که تجهیزات شینه‌کاری موجود است، بر اساس نوع سفارش و طراحی تابلو و پست برق، شینه‌ها برش داده شده، خم می‌کنیم و در ابعاد مختلف بر حسب نیاز پروژه تهیه می‌شوند. عمده شینه‌های مصرفی را از شرکت مسبار کاوه و شرکت صنایع مس شهید باهنر خریداری می‌کنیم.

حامد حسن‌نیا عنوان کرد: مس به عنوان سومین هادی بعد از طلا و نقره شناخته شده است. دلیل عمده استفاده از شمش مس در پست برق سیار، قدرت رسانایی قوی این فلز سرخ است. برای افزایش ایمنی در کار از ارت استفاده می‌شود و ارت می‌تواند با کمترین خطر، حداکثر میزان جریان را انتقال ‌دهد؛ بنابراین در اطراف تجهیزات از ارت و شینه مسی استفاده می‌کنند و در نهایت تمام آن‌ها به ارتی که در زمین تعبیه شده متصل می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان حداکثر جریان در زمین تخلیه می‌شود. در واقع در اطراف شاسی نیز یک نوار مسی تعبیه شده که ارت‌های اطراف تجهیزات به آن نوار متصل شده و جریان از آنجا به شبکه موجود در زمین منتقل می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: شبکه‌ای که در داخل زمین تعبیه می‌شود در کنار شاسی قرار دارد و سیم‌های مسی به کار رفته در پست برق و اتصالات تجهیزات شاسی توسط این سیم‌های مسی به زمین منتقل و خنثی می‌شود. آهن‌آلات مصرفی را در ساخت این پست‌های برق از مجتمع فولاد مبارکه تهیه کرده و اغلب از شاسی ۶ تا ۱۲ میلی‌متر، ورق‌های روغنی ۱٫۵ میلی‌متر و گالوانیزه دو میلی‌متر استفاده می‌کنیم.

مدیر فروش شرکت فن‌آوران صانع شرق مطرح کرد: اغلب مصرف‌کنندگان پست‌های سیار شرکت‌های برق منطقه‌ای هستند. پست‌های سیار باید در کوتاه‌ترین زمان، انرژی لازم را در پروژه توزیع کند. فرآیند فروش پست‌های برق به صورت مناقصه‌ای در اختیار شرکت برق قرار می‌گیرد. اخیرا مشتریان بخش خصوصی مانند کارخانه‌های فولاد و شرکت‌های معدنی نیز در مناقصات شرکت می‌کنند؛ اما ۷۰ درصد مشتریان شرکت‌های دولتی هستند.

حسن‌نیا خاطرنشان کرد: عمده مشکلاتی که صنعت ما را احاطه کرده چندین سرفصل دارد؛ اساسی‌ترین مشکل، بحث تحریم بوده که علاوه بر صنعت ما فعالیت سایر صنایع و تولیدی‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است. معضل بعدی نوسانات قیمت ارز است، بالا و پایین بودن نرخ ارز برای تولیدکننده مهم نیست، اما ثبات در قیمت برای برنامه‌ریزی بلندمدت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مشکل سوم بحث واردات قطعات مطرح بوده و کالاهایی که حتی تولید داخل ندارند نیز با ممنوعیت واردات دست‌وپنجه نرم می‌کنند. تامین قطعات وارداتی در حال حاضر، برای ما بسیار دشوار شده و برای رسیدن به خودکفایی در این زمینه نیز به زمان زیادی نیاز داریم. یک صنعت زمانی رشد می‌کند که با بازارهای خارجی ارتباط برقرار کند و ما با استفاده از تکنولوژی و دستگاه‌های روز دنیا بتوانیم محصولات جدید و با کیفیت تولید کنیم و برای ارتقای رشد اقتصادی کشور گام موثری برداریم؛ اما در حال حاضر، ما در یک محیط کاملا ایزوله در حال فعالیت هستیم.

وی در پایان یادآور شد: شرکت صانع شرق در حال حاضر، با افق و چشم‌انداز ابتدای تاسیس خود فاصله بسیاری گرفته و بیش از انتظار برنامه‌های توسعه‌ای رو به بهبود را پیموده است و اگر با همین روند ادامه دهیم قطعا در سه سال آینده برنامه‌های بیشتری برای اجرا خواهیم داشت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2977

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت