• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا:

پس از ۹ سال به سود رسیدیم

  • کد خبر : 6047
  • 21 آبان 1398 - 0:45
پس از ۹ سال به سود رسیدیم
مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد غرب آسیا گفت: شرکت فولاد غرب آسیا 9 سال پس از شروع فعالیت، در ماه‌های اخیر توانست به سودآوری برسد و در این مدت، با یک روند صعودی خوب، به سودی بالغ بر 20 میلیارد تومان دست یابد.
مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد غرب آسیا گفت: شرکت فولاد غرب آسیا ۹ سال پس از شروع فعالیت، در ماه‌های اخیر توانست به سودآوری برسد و در این مدت، با یک روند صعودی خوب، به سودی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان دست یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، دکتر ابوذر ندیمی که در نشست خبری شرکت فولاد غرب آسیا سخن می‌گفت، اظهار داشت: عدم سوددهی شرکت پس از این مدت طولانی، به یکی از چالش‌های بزرگ ما تبدیل شده بود که خوشبختانه برطرف شد. علاوه بر کسب سود، در این مدت توانستیم بدهی‌های بانکی شرکت را تسویه کرده و یا به تعیین تکلیف نهایی برسانیم.

وی در مورد اهمیت فعالیت این شرکت در حوزه تولید ورق سرد در کشور گفت: در حال حاضر شرکت فولاد غرب آسیا، بعد از شرکت فولاد مبارکه که ۳۵ درصد تولید ورق سرد را بر عهده دارد، با تولید ۱۵ درصد از ورق سرد کشور، در رتبه دوم قرار دارد.

اولویت‌های سازمانی و مسوولیت‌های اجتماعی

ندیمی در مورد اولویت‌های شرکت فولاد غرب آسیا در این مدت گفت: حفظ منابع انسانی و افزایش و تکمیل آن از رویکردهای اصلی ما در این شرکت بوده به طوری که با اشتغال‌زایی مستقیم برای حدود ۶۰۰ نفر، در ایجاد اشتغال نقش داشته و دارای یکی از جوان‌ترین نیروهای انسانی در صنعت فولاد کشور هستیم. تعامل صنعت با دانشگاه‌ها و نیز تلاش برای بومی‌سازی و هم‌چنین مشتری‌مداری از دیگر رویکردهای اساسی ما بوده است. علاوه بر این، اولویت‌های دیگری را نیز برای شرکت فولاد غرب آسیا تعریف کردیم که از آن جمله می‌توان به مواردی همچون تعامل صنعت با دانشگاه‌ها و تلاش برای بومی‌سازی و مشتری‌مداری اشاره کرد و در همین راستا، برای افراد و گروه‌هایی که بتوانند بومی‌سازی را به حداکثر برسانند، قابلیت تسهیم قائل نیز شده‌ایم.

برنامه‌های آتی فولاد غرب آسیا

مدیرعامل فولاد غرب آسیا ضمت بیان این مطلب که با توجه به نیاز صنعت کشور و برای کاهش ارزبری، این شرکت می‌کوشد تا به سمت تولیدات با ضخامت کمتر سوق یابد، عنوان کرد: شرکت‌های فولادی در حوزه نورد، معمولا از تولید محصولات با ضخامت کم، چندان استقبال نمی‌کنند زیرا تولید این نوع محصولات دشواری‌های خاص خود را دارد و نیز حجم تناژی تولید کارخانه را کاهش می‌دهد ولی قدم در این مسیر  گذاشته‌ایم و با شریک کردن کارگران در منافع کارخانه و تولید بر اساس سفارش‌محوری و همچنین حمایت هیات‌مدیره، برای پیشبرد این هدف تلاش می‌کنیم.

 وی درباره دیگر برنامه‌های آتی این شرکت بیان کرد: یکی از برنامه‌های آتی این شرکت در حوزه طرح‌های توسعه‌ای، تولید ورق گالوانیزه است که اقدامات آن در دست پیگیری است و پیشرفتی حدود ۴۰ درصد داشته است. در حال حاضر در حال دریافت مجوزهای این طرح هستیم تا بتوانیم این محصول را نیز در فهرست تولیدات شرکت قرار دهیم.

آثار تحریم بر صنعت فولاد

دکتر ندیمی درباره میزان تاثیر تحریم‌های اعمال شده علیه ایران ابراز کرد: هیچ‌کس منکر آثار مخرب تحریم در کشور نیست؛ تحریم‌ها بازار فروش محصولات فولادی ایران در کشورهای دیگر را محدود کرده و شرکت‌های ایرانی، گزینه های زیادی برای صادرات محصول خود ندارند. در عین حال خرید قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت‌ها که تامین آن‌ها از خارج کشور اجتناب‌ناپذیر است، با مشکلاتی روبرو شده و محدودیت‌هایی را برای ما ایجاد می‌کند. با این حال باید با این مشکلات و محدودیت‌ها کنار بیاییم و با مدیریت از این مرحله عبور کنیم.

وی در این باره افزود: البته در شرایط فعلی و با توجه به این موضوع که متمرکز شرکت ما روی بازار داخلی است، تحریم‌ها و محدودیت‌های مربوط به صادرات تاثیر چندانی بر کار ما نداشته‌اند.

وضعیت تولید در دوره رکود اقتصادی

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا درباره تاثیر رکود اقتصادی حاکم بر اقتصاد ایران و تاثیر آن بر میزان فروش این شرکت خاطرنشان کرد: میزان تولید محصولات نوردی به عوامل زیادی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها در اختیار داشتن کلاف‌های ورق گرم است. در واقع اگر نتوانیبم این کلاف‌ها را در اختیار داشته باشیم، به ناچار باید تولید را کاهش دهیم.

وی در مورد سایر عوامل موثر بر میزان تولید نیز عنوان کرد: میزان تولید شرکت فولاد غرب آسیا با میزان تقاضا و بازار ارتباط مستقیم دارد و رکود یا رونق بازار مصرف در حوزه‌هایی مثل ساخت و ساز، خودرو، لوازم خانگی و… در میزان تولید ما تاثیر قابل توجهی دارند.

ندیمی در این مورد اضافه کرد: البته خوشبختانه تا به امروز وضعیت شرکت ما به شکلی نبوده است که در تولید و فروش به مشکلات غیرقابل حلی برخورد کنیم و اگر با همین روند و در همین مسیر حرکت کنیم، امیدواریم تا پایان سال به ظرفیت اسمی تولید شرکت یعنی سقف ۵۵۰ هزار تن دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا در ادامه، در خصوص لزوم توجه به صنعت فولاد در تحقق اقتصاد بدون نفت خاطرنشان کرد: خود من در سمت‌های مختلف در این سال‌ها برای رسیدن به این نوع اقتصاد تلاش کرده‌ام و بی‌شک صنعت فولاد می‌تواند نقش زیادی در تحقق این هدف داشته باشد ولی باید توجه داشته باشیم که شرایط واقعی جامعه به گونه‌ای نیست که تحقق این هدف، در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر باشد.

دکتر ابوذر ندیمی در پایان از اصحاب رسانه درخواست کرد تا در جهت افزایش امید و رونق منابع و زیر سوال نرفتن اصل خصوصی‌سازی و همچنین کاهش موانع نهادهای نظارتی تلاش کنند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6047
  • نویسنده : رضا عزیزی

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت