• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان عنوان کرد:

پیشتازی فولاد سنگان در عرصه تولید ایمن و توسعه پایدار

  • کد خبر : 24963
  • 14 مرداد 1402 - 9:04
پیشتازی فولاد سنگان در عرصه تولید ایمن و توسعه پایدار
مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: فولاد سنگان از جمله شرکت‌های تولیدکننده در صنعت فولاد است که با ایفای نقش راهبردی خود در تولید مواد اولیه معدنی (گندله و کنسانتره)، بخش زیادی از دغدغه شرکت فولاد مبارکه را برطرف کرده و با به‌روزرسانی فعالیت‌ها و تعریف پروژه‌های توسعه‌ای، به دنبال ایفای نقشی پررنگ‌تر در زنجیره تامین فولاد کشور است.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: فولاد سنگان از جمله شرکت‌های تولیدکننده در صنعت فولاد است که با ایفای نقش راهبردی خود در تولید مواد اولیه معدنی (گندله و کنسانتره)، بخش زیادی از دغدغه شرکت فولاد مبارکه را برطرف کرده و با به‌روزرسانی فعالیت‌ها و تعریف پروژه‌های توسعه‌ای، به دنبال ایفای نقشی پررنگ‌تر در زنجیره تامین فولاد کشور است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، فولاد سنگان به‌ عنوان عضوی از گروه فولاد مبارکه، تولیدکننده گندله و کنسانتره با ظرفیت سالیانه ۱۰ میلیون تن در شرقی‌ترین نقطه ایران و در اصطلاح عسلویه شرق کشور است. تولید مستمر و پایدار مواد اولیه، بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه و نگاه راهبردی تعریف‌ شده در افق ۱۴۰۴ کشور، بیش از همه معطوف به تامین پایدار مواد اولیه است.

علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با اشاره به میزان تولید انجام شده، بیان کرد: در سال گذشته، شاهد جابه‌جایی رکوردهای تولید بودیم و تلاش کارکنان در فولاد سنگان، منجر به تولید بیش از چهار میلیون تن گندله و تولید بیش از سه میلیون تن کنسانتره شد و رشد تولید ۱۰۳ درصدی کنسانتره و تولید بیش از چهار میلیون تن گندله با وجود ۱۲۰ روز قطعی برق و گاز اتفاق افتاد؛ این در حالی است که میزان تولید انجام شده از ابتدای بهره‌برداری تاکنون، بیش از ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندله است.

وی عنوان کرد: روند رشد تولید در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در سال ۱۴۰۱ نشان داد که اگر مشکلات ناشی از قطعی برق و گاز نبود، با توجه به ظرفیت و توانمندی‌ها، نیروی انسانی و دیگر قابلیت‌های فنی، توانایی عبور از ظرفیت اسمی کارخانه (پنج میلیون تن گندله) را داریم اما چالش‌های قطعی انرژی در سال گذشته، تاثیر مهمی بر تولید شرکت‌های صنعتی و معدنی داشت. یکی از کمبودهای جدی منطقه، ضعف در زیرساخت‌های حمل ریلی و جاده‌ای است؛ به طوری که اگر زیرساخت‌های لازم برای ارسال محصول در حد قابل قبولی باشد، عملا ارسال گندله تولیدی با سرعت بیشتری امکان‌پذیر بوده و در روندی سلسله‌وار بر تولید بیشتر شرکت تاثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان ادامه داد: با توجه به شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، فولاد سنگان برنامه‌ریزی جدی و مدونی را در خصوص حمایت و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داد و در همین راستا اقدام به تاسیس پردیس دانش‌بنیان صنایع معدنی برای اولین بار کرد و از این طریق همکاری گسترده‌ای را با پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور آغاز کرد.

امرایی با اشاره به تداوم استراتژی حرکت به سمت تولیدات دانش‌بنیان، گفت: این طور نیست که شعار سال مختص همان دوره محدود یک ساله باشد بلکه به عنوان بخشی از استراتژی کلان کشور حتی در سال‌های آتی باید مد نظر باشد؛ چراکه این شعارها مبتنی بر ضروریات و نیازمندی‌های حال و آینده کشور است. ما چاره‌ای جز حرکت در این مسیر نداریم و لازم است سهم شرکت‌های دانش‌بنیان را در اقتصاد کشور افزایش دهیم. در این راستا باید در مسیری حرکت کنیم تا صنایع از صاحبان ایده و طرح‌های دانش‌بنیان حمایت کنند. در حوزه تحقیق و توسعه، ۳ درصد سهم اقتصاد را داریم و شرکت‌های بزرگ دنیا زمانی سرآمد و متعالی می‌شوند که در موضوع به‌روزرسانی فناوری هزینه کنند.

وی مطرح کرد: بومی‌سازی قطعات شامل ۱۰۶ قطعه، پنج تجهیز و یک هزار و ۶۰۰ مدرک فنی و رشد ۱۰۴ درصدی بومی‌سازی در سال و ارزآوری بیش از ۹٫۵ میلیون یورو، سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریالی در توسعه دانش‌بنیان‌ها، احداث کارخانه ۱۵ هزار تنی گلوله‌سازی آتیه فولاد سنگان، احداث سوله انباشت کنسانتره در راستای حفاظت از محیط زیست به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن و دیگر اقدامات ارزشمند در حوزه‌های مختلف سازمانی اعم از منابع انسانی، تعالی سازمانی، ارتقای برند شرکت و…، از جمله اقدامات صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با اشاره به اهمیت توسعه متوازن در منطقه شمال شرق کشور و سرمایه‌گذاری عظیم این شرکت، اظهار داشت: فولاد سنگان با هدف توسعه همه‌جانبه، پروژه‌هایی از قبیل کارخانه احیا مستقیم، کارخانه کنسانتره هماتیتی به ظرفیت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن، پروژه افزایش ظرفیت کارخانه گندله‌سازی به ظرفیت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن، احداث نیروگاه برق بادی، احداث تصفیه‌خانه و فاضلاب شهر تایباد و انتقال آب به طول ۸۰ کیلومتر، پروژه انباشت و بارگیری کامیونی را در برنامه دارد.

امرایی اضافه کرد: با توجه به پتانسیل و توانمندی‌های موجود در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، برای سال ۱۴۰۲ برنامه تولید پنج میلیون تن گندله و چهار میلیون تن کنسانتره را با امید به رفع موانع تامین انرژی در برنامه تولید داریم. البته با سیاست‌گذاری و اقدامات صورت گرفته در سال جاری تاکنون مسئله کمبود انرژی مدیریت شده است و امیدواریم این روند رضایت‌بخش کماکان ادامه یابد.

لازم به ذکر است حاصل تلاش بی وقفه کارکنان در ارزیابی imi100 برترین شرکت‌های ایران در سال ۱۴۰۱، منجربه کسب رده ۵۶ در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران شده است که نشان از تعالی روزافزون و توسعه برنامه‌های استراتژیک این شرکت دارد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=24963

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.