• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین:

کارخانه استحصال طلای تفتان آماده تست‌ گرم است

  • کد خبر : 38103
  • 23 دی 1402 - 7:20
کارخانه استحصال طلای تفتان آماده تست‌ گرم است
مدیرعامل هلدینگ صدر تامین در بازدید از سایت کارخانه استحصال طلای تفتان گفت: خوشبختانه شاهد مراحل پایانی نصب تجهیزات هستیم و بسیاری از تجهیزات نصب شده در سایت تست سرد شده‌اند؛ ضمن اینکه مواد اوليه ضروري و مورد نياز براي راه‌اندازي، خريداري شده و آموزش تخصصي نيروهاي انساني انجام شده است و کارخانه در حال آماده شدن برای تست گرم است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در بازدید از سایت کارخانه استحصال طلای تفتان گفت: خوشبختانه شاهد مراحل پایانی نصب تجهیزات هستیم و بسیاری از تجهیزات نصب شده در سایت تست سرد شده‌اند؛ ضمن اینکه مواد اوليه ضروری و مورد نياز برای راه‌اندازی، خريداری شده است و آموزش تخصصی نيروهای انسانی انجام شده و کارخانه در حال آماده شدن برای تست گرم است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، به دنبال نزدیک شدن به راه‌اندازی پروژه احداث کارخانه استحصال طلای تفتان، جلسات بررسی میزان پیشرفت پروژه به طور مستمر و به صورت هفتگی در هلدینگ صدر تامین برگزار می‌شود. طی هفته‌های اخیر، کارگران در دو شیفت بدون تعطیلی مشغول به کار هستند و پیمانکاران، مشاوران و نمایندگان هلدینگ به صورت مداوم با حضور در محل کارخانه روند تکمیل پروژه را بررسی می‌کنند.

امیرحسین نادری در جلسه بررسی میزان پیشرفت پروژه ضمن تشکر از تلاش عوامل اجرایی در هفته گذشته، بیان کرد: در هفته اخیر همکاران ما با غیرت پای کار ایستادند و روند تکمیل پروژه سرعت گرفت؛ باید توجه داشته باشیم هر یک روز در این پروژه برای ما و مردمی که زندگی آن‌ها تحت تاثیر این صنعت قرار می‌گیرد، ارزشمند است و به همین دلیل با توجه به رویکرد هلدینگ در اجرای این پروژه انتظار می‌رود همان‌طور که در هر مرحله از ساخت کارخانه بهترین خود را ارائه داده‌ایم، با بالاترین توان و تعهد در مراحل پایان ساخت و تکمیل پروژه هرچه سریع‌تر تلاش کنید.

وی افزود: دوره آموزش تخصصی گروه اول نیروهای انسانی به اتمام رسیده است و گروه دوم به کارخانه طلای موته اعزام شده‌اند. هدف ما از آموزش در این سطح، تربیت صنعتگرانی است که آینده صنعت منطقه را رقم می‌زنند. این صنعتگران آموزش دیده‌اند تا انتقال‌دهنده دانش صنعت طلا در منطقه باشند.

نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ صدر تامین تاکید کرد: ما صنعت طلا را وارد منطقه تفتان کرده‌ایم و با ایجاد فرصت‌های شغلی باکیفیت برای مردم منطقه در کنار آموزش تخصصی و توسعه مهارت‌‎های فردی، استقلال مالی را برای این مردم بومی رقم زده‌ایم؛ حتی اگر توانسته باشیم برای نیمی از این نیروهای انسانی پس از آموزش زندگی متفاوتی را رقم بزنیم، برای ما ارزشمند است.

نادری تصریح کرد: یکی از موارد قابل‌توجه در این کاخانه، تلاش برای ایجاد کارخانه‌ای با تکنولوژی پاک بوده‌ است. با این وجود و با در نظر گرفتن خطرات کار در هر سایت صنعتی، باید موارد ایمنی شدیدا مورد توجه قرار گیرد. اگر سایت‌های صنعتی به طور صحیح مدیریت نشوند، خسارت به بار خواهند آورد که تحت هیچ شرایطی قابل‌قبول نیست؛ بنابراین انتظار می‌رود در همین ابتدای امر فرهنگ کار با ایمنی بالا را وارد منطقه کنید زیرا در قدم اول هر آنچه ارزش‌گذاری شود، مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین عنوان کرد: به سرعت در حال ورود به فاز راه‌اندازی و پس از آن ورود به فاز بهره‌برداری هستیم. در مرحله بعد از نصب، بهره‌برداران اصلی کارخانه باید در سایت حاضر باشند و در جزئیات راه‌اندازی دخیل شوند. تجربه نشان داده است این دوره، دوره طلایی یادگیری برای این افراد است و باید از موقعیت استفاده شود.

نادری همچین از پذیرش قریب‌الوقوع کارخانه استحصال طلای تفتان در بورس خبر داد و گفت: مراحل پذیرش و عرضه این شرکت با همکاری مشترک هلدینگ صدر تامین و شرکت توسعه معادن پارس‌ تامین در حال انجام است و به زودی شاهد درج نام این شرکت به عنوان یک شرکت سهامی عام پروژه در بورس خواهیم بود.

محمد نبی نوری، مدیرعامل شرکت توسعه معادن پارس‌ تامین در این نشست اظهار داشت: امسال نهمین بار است که مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین از پروژه بازدید داشته‌اند و با رشادات وی و برنامه‌ریزی‌ای که در هلدینگ صدر تامین و شرکت توسعه معادن پارس‌ تامین انجام شده است، مراحل بهره‌برداری بر اساس این برنامه‌ریزی انجام خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری از بهره‌برداری از کارخانه استحصال طلای تفتان در آینده نزدیک، مطرح کرد: طلای تفتان، یک پروژه منحصربه‌فرد برای شستا و صدر تامین است که راه‌اندازی آن برای مردم منطقه، خیر و برکت را به همراه خواهد داشت.

در بازدید مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین از سایت کارخانه استحصال طلای تفتان، علاوه بر مدیرعامل شرکت توسعه معادن پارس تامین، سید محمد صابر پرورش، معاون امورشرکت‌های «تاصیکو»، علیرضا شکوهی، مدیرعامل صدر فردا، محمدرضا رضوانیان‌زاده، رئیس هیئت مدیره و رحمان رحمت‌زهی عضو هیئت مدیره شرکت توسعه معادن پارس تامین حضور داشتند؛ همچنین در این جلسه اقدامات صورت گرفته در تکمیل نصب تجهیزات ناحیه خردایش، آسیاب، لیچینگ، آبگیری، اتاق تولید محصول نهایی، واحدهای پشتیبانی و واحدهای غیرصنعتی بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت.

پروژه احداث کارخانه استحصال طلای تفتان در سال ۱۴۰۱، در منطقه سیستان و بلوچستان و با هدف تولید سالیانه ۵۰۰ کیلوگرم طلا و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۵۰۰ نفر آغاز شد. اين پروژه با سرمايه‌ای به ارزش ۵۵ میلیون دلار انجام شده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=38103

نوشته‌های مشابه

18اردیبهشت
حضور شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان در رویداد صدرا
با هدف پیوند میان صنعت و دانشگاه رقم خورد؛

حضور شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان در رویداد صدرا

18اردیبهشت
دویست و بیست و هفتمین جلسه تولید میدکو برگزار شد
با هدف بررسی گزارش‌های تولید،

دویست و بیست و هفتمین جلسه تولید میدکو برگزار شد

18اردیبهشت
نقش‌آفرینی فولاد اکسین در اقتصاد کشور بی‌نظیر بوده است
مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان:

نقش‌آفرینی فولاد اکسین در اقتصاد کشور بی‌نظیر بوده است

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.