• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

کارخانه فولادسازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 18643
  • 23 اردیبهشت 1402 - 10:08
کارخانه فولادسازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز راه‌اندازی شد
روز چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه، آیین راه‌اندازی کارخانه فولادسازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه، آیین راه‌اندازی کارخانه فولادسازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در این آیین با اشاره به اقدامات انجام گرفته از مهر ماه ۱۴۰۰ تاکنون، این اقدامات را بی‌نظیر توصیف کرد و ضمن قدردانی از تلاش‌های همه همکاران در بخش‌های مختلف پروژه، اظهار داشت: در مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با اسم رمز هم‌دلی، مشکلات و چالش‌های پیش رو را یکی پس از دیگری کنار زدیم و امروز شاهد هستیم کارخانه‌ای که سال ۱۳۸۶ کلنگ آن بر زمین زده شده بود و واحد احیا مستقیم آن سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسیده بود، به دست همان ارکان و با اراده‌ای متفاوت راه‌اندازی شد.

وی اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، برگزاری آزمون استخدامی و آغاز ساخت کارخانه گندله‌سازی را به عنوان اقدامات مهم این مجتمع در ۱۶ ماه اخیر نام برد و افزود: در آینده نزدیک، پروژه بزرگ انتقال آب خلیج فارس را آغاز خواهیم کرد.

نایب رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز یادآور شد: امیدواریم همان‌ طور که در تولید آهن اسفنجی دارای کیفیت برتر هستیم، در آینده نیز در فولادسازی برترین باشم.

محمد آقاجانلو، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در این آیین با اشاره به اجرای طرح احداث کارخانه فولادسازی غدیر از سال ۱۳۸۶، عنوان کرد: این کارخانه سرانجام پس از ۱۶ سال در زمان مدیریت مدیرعامل جدید طی ۱۶ ماه اجرایی شد.

وی طرح فولادسازی غدیر نی‌ریز را استانی دانست و افزود: احداث واحد فولادسازی غدیر نی‌ریز، یکی از هفت طرح استانی بوده است که با سرعت مطلوب اجرایی پروژه توانست امروز به مرحله راه اندازی برسد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران ادامه داد: در بحث اجرایی فولاد غدیر نی‌ریز، کمترین مشکلات قراردادی را در میان طرح‌های فولادسازی داشتیم.

همچنین در ادامه این آیین مجید ابن‌الرضا، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح بیان کرد: فولادسازی غدیر نی‌ریز، یکی از طرح‌های عظیم فولادی کشور است که خوشبختانه امروز راه‌اندازی شد.

وی افزود: مجموعه وزارت دفاع و شخص وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر سرمایه‌گذاری در طرح‌های حوزه معدنی و صنعتی تاکید ویژه‌ای داشته و به همین دلیل، این وزارتخانه سرمایه‌‎گذاری در این حوزه را در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد.

مصطفی محمدنجار، فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، یکی از محصولات با کیفیت زنجیره فولاد را تولید می‌کند که با راه‌اندازی واحد فولادسازی این شرکت، محصول فولادی با کیفیتی نیز مانند آهن اسفنجی تولید و روانه بازار خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم واحدگندله‌سازی ۲.۵ میلیون تنی غدیر نی‌ریز هم با سرعت مطلوبی مانند واحد فولادسازی به بهره‌برداری برسد تا قدم به قدم به سمت تکمیل زنجیره فولادسازی در این مجتمع نزدیک شویم.

مازیار حسینی، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر پيش از آیین راه‌اندازی این کارخانه، در دیدار با مدیران، اعضای هیئت مدیره و پرسنل کارخانه غدیر نی‌ریز، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌­ها و زحمات دست‌اندرکاران این پروژه، مطرح کرد: همان گونه که با پشتکار و پیگیری‌های جدی این طرح عظیم فولادسازی پس از ۱۶ سال به مرحله راه‌اندازی رسید، باید با تلاش بسیار و همین سرعت و قدرت مسير حركت براى رسيدن به بهره‌برداری و ظرفيت کامل طى شود.

فرهاد طهماسبی، نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین ضمن تقدیر از تلاشگران مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با اشاره به پیشینه تاریخی نی‌ریز در صنعت فولادسازی کشور، اظهار داشت: نی‌ریز از دیرباز مهد صنعت و فولاد و آهن بوده است و بسیار به جاست که ما نی‌ریز را به عنوان قطب صنعت فارس و کشور بشناسیم .

وی با قدردانی از اقدامات موثر مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، این اقدامات را حاصل یک مدیریت توانمند، توسعه‌گرا و معتقد به خدمات اجتماعی عنوان کرد و افزود: از مدیرعامل مجتمع فولاد نی‌ریز به دلیل مشارکت موثر اجتماعی و ابتکارات خوبی که در ایجاد فرصت‌های شغلی داشته‌ است، تشکر می‌کنیم.

اهتزاز ابر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در میدان ورودی کارخانه با حضور پدر شهیدان سرپوش، از دیگر برنامه های سفر مسئولان به مجتمع فولاد غدیر بود.

همچنین در این آیین از کارگران نمونه مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز تجلیل و برای ارج نهادن به مقام کارگر، یکی از خیابان‌های اصلی سایت به نام خیابان کارگر نام‌گذاری شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18643

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.