• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024

کاهش سوددهی شرکت «Hindalco» در نیمه دوم سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 34279
  • 30 آبان 1402 - 7:55
کاهش سوددهی شرکت «Hindalco» در نیمه دوم سال ۲۰۲۳
شرکت «Hindalco» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلومینیوم در هند، اعلام کرد که میزان سود سه ماهه سوم سال 2023 این شرکت به دلیل کاهش قیمت‌ها و حجم تقاضای آلومینیوم با افت همراه بوده است.

شرکت «Hindalco» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلومینیوم در هند، اعلام کرد که میزان سود سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ این شرکت به دلیل کاهش قیمت‌ها و حجم تقاضای آلومینیوم با افت همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت «Hindalco» که به عنوان زیرمجموعه شرکت «Aditya Birla Group» در کشور هند فعالیت دارد، اعلام کرد که سود خالص تلفیقی این شرکت تولیدکننده آلومینیوم در سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۳، از ۲۲٫۰۵ میلیارد روپیه در سال ۲۰۲۲، به ۲۱٫۹۶ میلیارد روپیه (معادل ۲۶۳٫۳۳ میلیون دلار) کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که تحلیلگران، میزان سود ۲۴٫۸۶ میلیارد روپیه‌ای برای این شرکت در سه ماهه مذکور پیش‌بینی کرده بودند. به گفته آن‌ها، میانگین قیمت آلومینیوم و مس در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ با روند نزولی همراه بود. همچنین قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن ۵٫۱ درصد و قیمت آلومینا نیز حدود ۴٫۱ درصد کاهش داشت.

بررسی انجام شده در ماه سپتامبر سال جاری میلادی نشان می‌دهد که فعالیت شرکت «Hindalco» به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ آلومینیوم جهان، با یک روند تدریجی در پنج ماه گذشته افزایش پیدا کرده است.

ساتیش پای، مدیرعامل شرکت «Hindalco» در نشستی مطبوعاتی بیان کرد: این شرکت پیش‌بینی می‌کند که حجم تقاضای آلومینیوم در سه ماهه منتهی به ماه دسامبر سال جاری میلادی، افزایش بیشتری را تجربه کند.

وی افزود: این شرکت نگران افزایش حجم واردات آلومینیوم از چین است و تلاش می‌کند تا دولت را به اعمال تعرفه‌های ضد دامپینگ بر روی واردات فویل آلومینیوم به هند متقاعد کند.

در همین رابطه، میزان درآمد شرکت «Novelis» به عنوان بزرگ‌ترین زیرمجموعه شرکت «Hindalco» که در ایالات متحده آمریکا قرار دارد، حدود ۱۱٫۴ درصد کاهش را به ثبت رساند و مجموع حجم فروش محصولات تولیدی این شرکت، نزدیک به ۴ درصد افت را تجربه کرد و به حدود ۵۴۱٫۶۹ میلیارد روپیه رسید.

شرکت «Hindalco» در بیانیه‌ای اعلام کرد که میزان درآمد حاصل از تولید مس به عنوان دومین بخش درآمدساز این شرکت، به دلیل افزایش حجم صادرات این فلز، حدود ۳۰ درصد افزایش یافت و به ۱۲۴٫۴۱ میلیارد روپیه رسید.

بعد از این بیانیه، تغییری در ارزش سهام شرکت «Hindalco» که در اختیار شرکت‌هایی همچون «Eternia Windows»، «Maxloader» و «Everlast Roofings» قرار دارد، مشاهده نشد.

در عین حال، ارزش سهام شرکت «Hindalco» در سه ماهه منتهی به ماه دسامبر ۲۰۲۳، حدود ۱۷ درصد افزایش یافت و میزان آن از رشد ۲٫۳ درصدی شاخص ۵۰ شرکت برتر هند (Nifty 50) پیشی گرفت.

مدیرعامل شرکت «Hindalco» در پایان خاطرنشان کرد: دولت هند با این شرکت برای استخراج گالیوم گفت‌وگوهایی داشته است.

در همین رابطه، شرکت «Hindalco» از قبل از تمایل خود برای ورود به حوزه استخراج و تولید مواد اولیه حیاتی خبر داده بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=34279

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.