• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
عضو هیئت مدیره شرکت لوله و پروفیل مهر هادی تبریز عنوان کرد:

کیفیت؛ وجه تمایز فولاد ناب از سایر تولیدگان نبشی و ناودانی

  • کد خبر : 39466
  • 14 بهمن 1402 - 10:36
کیفیت؛ وجه تمایز فولاد ناب از سایر تولیدگان نبشی و ناودانی
عضو هیئت مدیره شرکت لوله و پروفیل مهر هادی تبریز گفت: با توجه به پیشرفت صنعت فولاد و رونق تولید مقاطع طویل فولادی در کارخانجات نورد، واردات نبشی و ناودانی به صفر رسیده و ایران به یکی از صادرکنندگان برتر این محصول فولادی به کشورهای منطقه و حتی اروپایی تبدیل شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت لوله و پروفیل مهر هادی تبریز گفت: با توجه به پیشرفت صنعت فولاد و رونق تولید مقاطع طویل فولادی در کارخانجات نورد، واردات نبشی و ناودانی به صفر رسیده و ایران به یکی از صادرکنندگان برتر این محصول فولادی به کشورهای منطقه و حتی اروپایی تبدیل شده است. از جمله شرکت‌های برجسته در این حوزه، می‌توانیم به شرکت فولاد ناب تبریز اشاره کنیم که حضوری فعال و موثر در عرصه تولید و صادرات تیرآهن و نبشی و ناودانی بر پایه استاندارد و تکنولوژی‌های روز داشته است.

محمدرضا رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: زمینه فعالیت شرکت لوله و پروفیل مهر هادی تبریز در حوزه بازرگانی و فروش محصولات طویل فولادی مانند میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی است. در واقع ما پس از تامین و خرید این محصولات از کارخانجات مختلف فولادی، نسبت به توزیع آن‌ها در استان‌های مختلف کشور اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ نبشی و ناودانی مورد نیاز خود را از شرکت فولاد ناب تبریز تامین می‌کنیم، عنوان کرد: شرکت فولاد ناب تبریز، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان تیرآهن و نبشی و ناودانی در سطح کشور به شمار می‌آید که از سابقه ۱۸ ساله در این بخش برخوردار بوده و به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های فولادی در استان تبریز شناخته می‌شود. با توجه به اینکه دفتر مرکزی شرکت لوله و پروفیل مهر هادی تبریز نیز در منطقه دیزل‌آباد تبریز قرار دارد، حدود ۹ سال است که اقدام به خرید نبشی و ناودانی از این شرکت می‌کنیم. میزان متوسط خرید روزانه نبشی و ناودانی ما از فولاد ناب تبریز، به طور میانگین یک تریلی ۲۵ تنی است؛ البته باید به این نکته اشاره کنیم که حجم نبشی و ناودانی خریداری شده از این شرکت طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۲ متغیر بوده است. یعنی میزان خرید شرکت از فولاد ناب تبریز در سال ۱۳۹۳ کمتر بود و با گذشت زمان و ایجاد اعتماد متقابل بین دو شرکت که برگرفته از کیفیت بالای محصولات تولیدی این مجموعه فولادی است، تناژ نبشی و ناودانی خریداری شده نیز افزایش پیدا کرد.

کیفیت ممتاز محصولات شرکت فولاد ناب تبریز

عضو هیئت مدیره شرکت لوله و پروفیل مهر هادی تبریز با اشاره به اینکه کیفیت بالای محصولات و تولید بر پایه استاندارد و تکنولوژی روز، دو عامل اصلی تامین نبشی و ناودانی این شرکت از مجموعه فولاد ناب تبریز طی ۹ سال اخیر بوده است، بیان کرد: پیش از اینکه وارد حوزه تامین و توزیع نبشی و ناودانی شویم، در زمینه بازرگانی پروفیل‌های فولادی فعالیت داشتیم. از آنجایی که انواع نبشی و ناودانی با کیفیت عالی و با استفاده از دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های جدید در این شرکت تولید می‌شود، پس از ورود به این حوزه تصمیم گرفتیم نبشی و ناودانی را از فولاد ناب تبریز خریداری کنیم. به جرات می‌توان گفت از سال ۱۳۹۳ تا به امروز، نه تنها کیفیت تولیدات این مجموعه عظیم صنعتی کاهش نیافته بلکه به تنوع سبد محصولات آن نیز افزوده شده است. برای مثال، انواع نبشی و ناودانی مانند ناودانی لبه‌گرد شیب‌دار سنگین «UPN»، ناودانی بال شیب‌دار سبک «UE» و نبشی بال مساوی «L» با کیفیت عالی در فولاد ناب تبریز تولید می‌شود و مصرف‌کنندگان و خریداران این محصولات نیز رضایت کامل از کیفیت آن‌ها دارند.

رستمی با اشاره به اینکه امیدواریم سبد محصولات شرکت فولاد ناب تبریز گسترده‌تر شود تا به دنبال آن بتوانیم دامنه فعالیت خود را بیش از پیش گسترش دهیم، مطرح کرد: واقعیت امر این است که تا چند سال قبل، نبشی و ناودانی را از دو شرکت داخلی تامین می‌کردیم اما کیفیت محصولات شرکت فولاد ناب تبریز به قدری عالی است که مجاب به خرید از این مجموعه شدیم و امیدواریم در ادامه نیز با تولید مقاطع جدید و متنوع‌تر فولادی، میزان خرید خود را از این شرکت افزایش دهیم.

وی در ادامه به قیمت مقطوع و مناسب محصولات شرکت فولاد ناب تبریز اشاره کرد و گفت: از آنجایی که فولاد ناب تبریز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین تولیدکنندگان نبشی و ناودانی در کشور به شمار می‌آید، بنابراین قیمت نهایی محصولات این شرکت به عنوان یک شاخص در بازار مد نظر قرار می‌گیرد. در حال حاضر نبشی و ناودانی فولاد ناب تبریز با میانگین قیمت ۲۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم در بازار فروخته می‌شود که این قیمت هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف‌کننده مقرون به صرفه است.

نوسان نرخ ارز آسیب‌رسان است

این فعال حوزه بازرگانی با بیان اینکه قیمت نبشی و ناودانی طی ۱۰ ماهه امسال، بین ۲۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر بوده است، خاطرنشان کرد: نوسان نرخ ارز، یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی محسوب می‌شود که کارخانجات صنعتی مانند فولاد ناب تبریز و شرکت‌های بازرگانی مانند لوله و پروفیل مهر هادی تبریز با آن مواجه هستند. از سوی دیگر، تشدید رکود حاکم بر صنعت ساختمان‌سازی طی هفته‌های اخیر نیز بازار خرید و فروش مقاطع طویل فولادی به ویژه نبشی و ناودانی را از رونق انداخته است؛ البته باید توجه داشت که ساخت‌وساز همواره در روزهای سرد سال کاهش پیدا می‌کند و به دنبال آن بازار این محصولات نیز با افت نسبی مواجه می‌شود. در حالی که فصل تابستان و روزهای گرم سال، ساختمان‌سازی مجددا رونق پیدا کرده و معاملات مقاطع طویل فولادی در بازار افزایش می‌یابد. نکته قابل‌توجه اینکه با وجود افت‌وخیرهای موجود در سطح بازار، به هیچ وجه از کیفیت تولیدات شرکت فولاد ناب تبریز کاسته نشده و این شرکت علی‌رغم چالش‌های بسیاری که با آن مواجه است، همچنان به تولید و صادرات تیرآهن و نبشی و ناودانی‌های استاندارد و باکیفیت ادامه می‌دهد.

رستمی با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات پس از فروش توسط واحدهای تولیدی، تصریح کرد: یکی از پیشنهادات ما در راستای بهبود عملکرد موفق‌ کارخانجات فولادی نظیر فولاد ناب تبریز این است که گستره خدمات پس از فروش محصولات خود به ویژه نبشی و ناودانی را افزایش دهند. از طرفی امیدواریم زمینه تولید گریدهای نبشی و ناودانی که امکان دسترسی به دانش و تکنولوژی آن‌ها به دلیل تحریم در این کارخانجات وجود ندارد، فراهم شود تا علاوه بر تامین نیاز خریداران و مصرف‌کنندگان در داخل، حضوری پرقدرت در بازارهای صادراتی و بین‌المللی بهم رسانند.

عضو هیئت مدیره شرکت لوله و پروفیل مهر هادی تبریز در پایان با اشاره به آینده روشن صنعت فولاد، یادآور شد: با توجه به پیشرفت صنعت فولاد و رونق تولید مقاطع طویل فولادی در کارخانجات نورد مانند فولاد ناب تبریز، امروز واردات نبشی و ناودانی به صفر رسیده و ایران به یکی از صادرکنندگان برتر این محصول فولادی به کشورهای منطقه و حتی اروپایی تبدیل شده است. در حالی که تا چند سال گذشته، نبشی و ناودانی مورد نیاز از روسیه وارد شده و به دنبال آن ارز قابل‌توجهی از کشور خارج می‌شد اما در حال حاضر به لطف حضور شرکت‌هایی همچون فولاد ناب تبریز، نام ایران در بازارهای بین‌المللی و صادراتی می‌درخشد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39466

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.