• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

گام‌های صعودی طلای جهانی

  • کد خبر : 34263
  • 30 آبان 1402 - 14:16
گام‌های صعودی طلای جهانی
قیمت جهانی طلا امروز سه‌شنبه 30 آبان ماه 1402، با حمایت ضعیف‌تر دلار و بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا افزایش یافت.

قیمت جهانی طلا امروز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲، با حمایت ضعیف‌تر دلار و بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با ۱۴.۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۹۹۱ دلار و ۸۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۷۲ درصد افزایش، یک هزار و ۹۹۲ دلار و ۸۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

ادوارد میر، تحلیلگر فلزات بیان کرد: بازده دلار و اوراق قرضه ایالات‌ متحده آمریکا، همچنان در حال کاهش است و تقاضا از سوی بانک‌های مرکزی نیز بسیار قوی و تمام این موارد برای طلا صعودی است.

در حالی که سرمایه‌گذاران انتظار دارند نرخ بهره آمریکا در سال آینده کاهش یابد، دلار به پایین‌ترین سطح ۲.۵ ماهه سقوط کرد.

دلار ضعیف‌تر، طلا را برای دیگر دارندگان ارز ارزان‌تر می‌کند. صورت‌ جلسه آخرین جلسه فدرال رزرو امروز برگزار می‌شود و نشانه‌های کاهش نرخ تورم، انتظار افزایش نرخ‌های بهره توسط ایالات متحده آمریکا را افزایش داده است.

شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات متحده آمریکا، نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه که هفته گذشته به آن رسید، در نوسان بود.

بر اساس گزارش «FedWatch Tool CME»، بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست ماه دسامبر نرخ‌های خود را بدون تغییر باقی بگذارد و در حال حاضر قیمت‌گذاری با احتمال بیش از ۵۰ درصدی برای کاهش حداقل ۲۵ واحدی تا ماه مه افزایش یابد. کاهش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می‌دهد.

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند عنوان کرد: احتمالا تورم پایدار باقی می‌ماند و فدرال رزرو را مجبور می‌کند که نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تر از آنچه سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند، بالا نگه دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۱.۶ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۷۴ سنت، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۲۲ دلار و یک سنت و پالادیوم با ۰.۳ درصد کاهش، به یک هزار و ۷۴ دلار و ۴۴ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=34263

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.