• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
مدیر اجرایی شرکت «Firebird Metals» عنوان کرد:

صرفه اقتصادی تولید سولفات منگنز برای شرکت «Firebird Metals» در چین

  • کد خبر : 43458
  • 04 اردیبهشت 1403 - 16:21
صرفه اقتصادی تولید سولفات منگنز برای شرکت «Firebird Metals» در چین
به گفته مدیر اجرایی شرکت «Firebird Metals» که مقر اصلی آن در استرالیا قرار دارد، تولید سولفات منگنز در چین حتی برای شرکت‌های غیرچینی به دلیل حجم تقاضای بالای آن و صرفه‌ اقتصادی در هزینه‌های تولید در این کشور، امری کاملا منطقی تلقی می‌شود.

به گفته مدیر اجرایی شرکت «Firebird Metals» که مقر اصلی آن در استرالیا قرار دارد، تولید سولفات منگنز در چین حتی برای شرکت‌های غیرچینی به دلیل حجم تقاضای بالای آن و صرفه‌ اقتصادی در هزینه‌های تولید در این کشور، امری کاملا منطقی تلقی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، شرکت «Firebird Metals» با برخورداری از منابع سنگ معدنی منگنز در ایالت استرالیای غربی قصد دارد از طریق تاسیسات مستقر در چین این ماده اولیه را به سولفات منگنز به‌کاررفته در باتری تبدیل کند و فرآوری ماده معدنی مذکور را در این کشور انجام دهد.

پیتر آلن، مدیرعامل شرکت «Firebird Metals» در مصاحبه خود با موسسه «Fastmarkets» در روز پنج‌شنبه ۱۴ مارس ۲۰۲۴ عنوان کرد: از دیدگاه این شرکت، منطقی‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای توسعه یک واحد تولید و فرآوری سولفات، راه‌اندازی آن واحد در چین است.

شرکت مذکور اخیرا از توافق خود با شرکت مهندسی «CNCSC&I Co» به منظور همکاری در توسعه و ساخت یک واحد تولید سولفات منگنز با خلوص بالا در استان هونان چین خبر داد.

به گفته وی، شرکت «Firebird Metals» کشور استرالیا را برای تولید سولفات به عنوان یکی از گزینه‌ها در نظر گرفته بود. با این حال، صرفه اقتصادی کشور مذکور مناسب ارزیابی نمی‌شود.

این شرکت همچنین پتانسیل رشد تقاضا در بازار چین برای سولفات منگنز را به دلیل استفاده از آن‌ در تولید آند باتری‌های لیتیوم آهن فسفات (LFP) که در خودروهای الکتریکی در چین (EVs) به کار می‌روند، مهم تلقی می‌کند.

مدیرعامل شرکت «Firebird Metals» در ادامه افزود: چگالی انرژی نسبتا پایین آند باتری‌های لیتیوم آهن فسفات (LFP) را می‌توان با افزودن سولفات منگنز افزایش داد.

آلن در همین راستا بیان کرد: به نظر می‌رسد به دلیل افزایش استفاده از باتری‌های لیتیوم آهن فسفات (LFP)، حجم فرآوری باتری فسفات آهن لیتیوم منگنز (LMFP) در چین با افزایش مواجه خواهد شد که همین مسئله منجر به رشد حجم تقاضا برای سولفات منگنز می‌شود.

رابرت سرل، یکی از تحلیلگران موسسه «Fastmarkets» در ماه مارس ۲۰۲۴ اظهار داشت: انتظار می‌رود عرضه خودروهای الکتریکی مجهز به باتری فسفات آهن لیتیوم منگنز (LMFP) در کوتاه‌مدت در چین افزایش پیدا ‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود استفاده از باتری فسفات آهن لیتیوم منگنز (LMFP)  تا سال ۲۰۳۴، نرخ رشد سالانه ۵۸ درصدی را تجربه کند و به تدریج جایگزین استفاده از باتری‌های لیتیوم آهن فسفات (LFP) و باتری‌های نیکل کبالت منگنز با نسبت ۶:۲:۲ (NCM-622) شود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که با راه‌اندازی واحد تولید سولفات منگنز شرکت «Firebird Metals»، زمان عرضه محصولات تولید شده به بازار کاهش یابد.

به گفته آلن، چین وضعیت مطلوب‌تری نسبت به دیگر کشورهای جهان در صدور مجوز فعالیت در واحدهای تولیدی در صنعت باتری دارد و انتخاب این کشور، این مفهوم را منتقل ‌می‌کند که بسیاری از مجوزهای زیست‌محیطی از قبل دریافت شده‌اند.

وی عنوان کرد: البته هنوز تعدادی از مجوزهای لازم برای ساخت واحد مذکور در چین از بخش مربوطه صادر نشده است. با این حال، مراحل این کار در چین نسبت به کشور استرالیا به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های در نظر گرفته شده به منظور راه‌اندازی واحد تولید سولفات منگنز وضعیت به مراتب مطلوب‌تری دارد.

مدیرعامل شرکت «Firebird Metals» تصریح کرد: عملیات احداث واحد مذکور در پایان سه ماهه سوم سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و فرایند تولید در این واحد نیز در پایان سال ۲۰۲۵ احتمالا آغاز می‌شود.

مزیت صرفه اقتصادی تولید در چین

طبق ارزیابی صورت گرفته از سوی موسسه «Fastmarkets»، قیمت سولفات منگنز با محتوای حداقل ۳۲ درصد منگنز، مورد استفاده در تولید باتری با شرط تحویل محموله درب کارخانه تولیدکننده در چین، رقمی حدود چهار هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار و ۹۰۰ یوان (۶۲۵ تا ۶۸۱ دلار) در هر تن در روز ‌شنبه ۱۴ مارس ۲۰۲۴ اعلام شد که رقم آن نسبت به قیمت ارائه شده در تاریخ ۲۲ فوریه سال میلادی جاری ثابت بود.

رقم اعلام شده در مقایسه با قیمت ۹ هزار تا ۱۰ هزار یوان در هر تن که موسسه مذکور برای اولین بار آن را در روز ۱۷ مارس ۲۰۲۲ ارزیابی کرد، حدود ۵۰ درصد کمتر است.

آلن در همین راستا تاکید کرد: در کنار مزیت صرفه اقتصادی تولید، تخصیص سرمایه‌گذاری اولیه و پایین‌تر بودن هزینه‌های بهره‌برداری در چین و همچنین زمان عرضه کوتاه‌تر در بازار، وجود ویژگی قیمت‌های رقابتی نیز از مسائل برجسته تولید در این کشور محسوب می‌شود.

وی معتقد است محصولاتی که در خارج از چین تولید می شوند، مشمول پرداخت پریمیوم هستند.

کاهش تاثیر ارائه بسته‌های حمایتی از سوی کشورهای غربی

شماری از فعالان بازار، عرضه سولفات منگنز در بازار را یک رویکرد بسیار مهم در گذار به استفاده از خودروهای الکتریکی عنوان می‌کنند. در همین راستا، لازم به ذکر است که بیشتر حجم تولید سولفات منگنز جهان مورد استفاده در باتری‌ها در چین تولید می‌شود.

کشورهای غربی مشوق‌هایی را برای ترویج تولید سولفات منگنز در خارج از چین، به عنوان بخشی از تلاش خود برای تقویت زنجیره تامین مواد اولیه به‌کاررفته در باتری ارائه کرده‌اند و چندین شرکت قصد دارند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرعامل شرکت «Firebird Metals» بر این باور است که ارائه این مشوق‌ها از سوی کشورهای غربی، تاثیر مثبتی بر ساخت واحد تولید سولفات منگنز این شرکت در چین نخواهد داشت.

آلن دلیل این مسئله را قانون کاهش تورم ایالات متحده آمریکا (IRA) و حمایت از واحدهای تولیدی سولفات منگنز در خاک این کشور و کشورهای دارای تجارت آزاد با آمریکا عنوان کرد.

به گفته وی، مشوق‌های ارائه شده مشمول تولیدکنندگانی که مواد اولیه خود را از زنجیره تامین کشورهای دارای تضاد منافع سیاسی با آمریکا همچون کشور چین تامین می‌کنند، نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت «Firebird Metals» با اشاره به دستورالعمل‌های دقیق ارائه شده در قانون کاهش تورم آمریکا، اعلام کرد که مفاد مطرح شده در این قانون، مانع صادرات سولفات منگنز تولید شده در چین متعلق به شرکت «Firebird Metals» خواهد شد،

با این حال، آلن به ظرفیت گستره بازار باتری و به طور جزئی‌تر بازار سولفات منگنز در چین اشاره کرد و در پایان اظهار داشت: با وجود این مسئله، امکان تامین نیاز مصرف‌کنندگان سولفات منگنز در کشورهای آسیایی و برخی کشورهای اروپایی از طریق واحد تولیدی شرکت «Firebird Metals» در چین در آینده امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=43458

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.