• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
در سه ماهه دوم 2024،

آیا رکوردشکنی‌های طلا ادامه خواهد یافت؟

  • کد خبر : 42285
  • 14 فروردین 1403 - 10:23
آیا رکوردشکنی‌های طلا ادامه خواهد یافت؟
قیمت طلا امروز سه‌شنبه 14 فروردین ماه 1403 به دلیل کاهش بازدهی خزانه‌داری ایالات‌ متحده پس از ثبت رکورد در جلسه قبل، به دلیل افزایش انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ثابت باقی ماند.

قیمت طلا امروز سه‌شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ به دلیل کاهش بازدهی خزانه‌داری ایالات‌ متحده پس از ثبت رکورد در جلسه قبل، به دلیل افزایش انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ثابت باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای جهانی طلا پس از اینکه روز گذشته به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی دو هزار و ۲۶۵ دلار و ۴۹ سنت رسید، امروز سه‌شنبه دوم آوریل ۲۰۲۴ بدون تغییر در دو هزار و ۲۵۰ دلار و ۲۶ سنت در هر اونس باقی ماند. همچنین هر اونس طلای آمریکا با ۰.۶ درصد افزایش، به دو هزار و ۲۷۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.

شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌ متحده کاهش یافت و جذابیت طلای بدون بازده را افزایش داد. تولید آمریکا برای اولین‌ بار در یک سال و نیم گذشته، در ماه مارس رشد پیدا کرد زیرا تولید و سفارشات جدید به شدت افزایش یافت اما اشتغال در کارخانه‌ها کم بود و قیمت نهاده‌ها بالاتر رفت. بانک فدرال رزرو نیویورک روز گذشته اعلام کرد که فشارهای تورمی اساسی در ماه فوریه ۲۰۲۴ تضعیف شده است.

بررسی‌ها و داده‌ها نشان می‌دهند که فعالیت کارخانه‌ها در بسیاری از اقتصادهای آسیایی در ماه مارس ۲۰۲۴ ضعیف شد اما نشانه‌های روشن‌تری در چین و کره جنوبی وجود داشت.

بر اساس ابزار «FedWatch» گروه (CME)، معامله‌گران با احتمال ۵۷ درصد قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۵.۱۷ دلار و ۱۷ سنت، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش، به ۹۰۳ دلار و ۵۰ سنت و پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش، به یک هزار دلار و ۹ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=42285

نوشته‌های مشابه

11اردیبهشت
ایران، بزرگ‌ترین تامین‌کننده شمش روی ترکیه
طی سال‌های 2014 تا 2023 صورت گرفت؛

ایران، بزرگ‌ترین تامین‌کننده شمش روی ترکیه

11اردیبهشت
کارگران بازوان حرکت جامعه‌ به سوی رشد و تعالی هستند
مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز:

کارگران بازوان حرکت جامعه‌ به سوی رشد و تعالی هستند

11اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه کنسانتره مس جانجا آغاز شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.